2024-03-24, 03:27
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrovsal
Alltså förlåt men är jag den enda som tycker att dottern verkar rätt spånig hon också?

Jag tycker ungefär samma som dig.
Citera
2024-03-29, 05:40
Medlem
-GGs avatar
Om Aki inte visste om livförsäkringen, varför gick han till den obligatoriska läkarundersökningen och betalade ett relativt stort belopp för det, och som handlade om att det skulle användas för en livförsäkring?

Aki bad ju också om att få ny blankett skickad till sig som avsåg livförsäkring, och hade därtill diskuterat förmånstagare (vem som skulle vara det) med folk i Johannas närhet.
Citera
2024-03-29, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Om Aki inte visste om livförsäkringen, varför gick han till den obligatoriska läkarundersökningen och betalade ett relativt stort belopp för det, och som handlade om att det skulle användas för en livförsäkring?

Aki bad ju också om att få ny blankett skickad till sig som avsåg livförsäkring, och hade därtill diskuterat förmånstagare (vem som skulle vara det) med folk i Johannas närhet.

Var det inte nått om att Aki ville att hans barn skulle vara förmånstagare istället för Johanna. Men då hade inte Johanna fått en spänn ifall Aki trillade av pinnen.
Citera
2024-03-29, 16:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sar.Kast
Var det inte nått om att Aki ville att hans barn skulle vara förmånstagare istället för Johanna. Men då hade inte Johanna fått en spänn ifall Aki trillade av pinnen.

Jo. Det kan vara så att han mycket väl visste om livförsäkringen, men inte att Johanna "förfalskade" det och satte sitt eget namn i stället för hans barn, som Aki avsåg det. Eftersom Johanna planerade att mörda honom.
Citera
2024-06-06, 06:24
Medlem
Tyvärr är det försent med obduktion och trovärdiga vittnesmål. Men hon droppade in(då receptfria)ögondroppar i hans glas. Efter ca 50-60 minuter blev han redlöst förvirrad.
De som skulle dränka honom var så fluddriga, att ekan höll på att välta. Därför hittades han på grunt vatten i närheten av bryggan.

Själva förundersökningen och obduktionen är katastrofal. Hade de utfört en bra granskning av dödsorsaken, så hade hon blivit dömd för mord på Aki. Fast hon har väl fått ett tillräckligt straff, trots ondskefulla gärningar och lögner???
Citera
2024-06-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Tyvärr är det försent med obduktion och trovärdiga vittnesmål. Men hon droppade in(då receptfria)ögondroppar i hans glas. Efter ca 50-60 minuter blev han redlöst förvirrad.
De som skulle dränka honom var så fluddriga, att ekan höll på att välta. Därför hittades han på grunt vatten i närheten av bryggan.

Själva förundersökningen och obduktionen är katastrofal. Hade de utfört en bra granskning av dödsorsaken, så hade hon blivit dömd för mord på Aki. Fast hon har väl fått ett tillräckligt straff, trots ondskefulla gärningar och lögner???

Det finns ju en annan vinst med att plocka in seriemördare så tidigt som möjligt, helst innan de blivit seriemördare.
Citera
2024-06-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Varsågod.
https://mega.nz/folder/hVcGBL5T#2rRTJFzHLWzsR6W50aHVzg

Kan du ladda upp förundersökningen igen?

Även gärna domen samt stämningsansökan om du har det att tillgå.
Citera
2024-06-23, 14:35
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuxflickan
Kan du ladda upp förundersökningen igen?

Även gärna domen samt stämningsansökan om du har det att tillgå.
Här har du en länk till allt Johanna Möller har tagit i: https://drive.google.com/drive/folders/1d30hkQEpS38fXhofKi_tu_h5BMsm-tZL
Citera
2024-06-23, 14:40
Medlem
Citat:
Här har du en länk till allt Johanna Möller har tagit i: https://drive.google.com/drive/folders/1d30hkQEpS38fXhofKi_tu_h5BMsm-tZL

Grymt. Tack!
Citera
2024-06-23, 16:00
Medlem
Citat:

ojojoj... tack tack tack. Här har en pensionär med intresse för spektakulära brott mycket att läsa.

Sen vill jag be folk att varsamt behandla Johannas dotter. Hon har en handfull redan. Behöver inte smädelser bara för att man "tycker" det.

I efterhand måste man konstatera att Johanna var osedvanligt korkad. Hon trodde sig om mycket men sitter nu där hon ska sitta.
Citera
2024-06-23, 18:24
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken

Hur vet du detta?

Och ja, polisens utredning angående Aki är fan ett hån. De ansträngde sig inte det minsta och borde blivit avskedade för grovt tjänstefel.
Svensk Polis är vedervärdigt dålig i många fall och lämnar obegripliga luckor i utredningar som är själva vitsen med ett undersökande organ.
Citera
2024-06-25, 21:05
Avslutad
I en artikel från Aftonbladet 24/6-24 står det att läsa att Johanna vill ut på permis och att JM vill visa Kriminalvården att hon kan sköta sig och absolut inte har några planer på att avvika.
Citat:
”Jag vill inte ens åka härifrån. Jag vill göra
min tid, göra det bästa av den och förhopp-
ningsvis kunna klassas ner så att jag kan få
umgås med mina barn”, skriver hon och
motiverar det med att hon vill bli en mer
närvarande mamma och mormor

Johannas stora dröm är att få missionera på ett barnhem i Öststaterna. Jo, jag tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in