2024-06-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Haha 😂

Jo, det är fryst botten med tomatsås rätt från fabriken på de flesta pizzerior i Norge. Riktigt dåligt.
Men visst är det nåt med norrmän och fryspizza? Att de typ föredrar den framför en nygjord.
Citera
2024-06-23, 09:42
Medlem
Norrmän har ingen som helst smak för pizza. Har fått det bekräftat ett antal gånger genom åren. Kommer väl ihåg en diskussion för massa år sedan med en norrman som visste hur pizza skulle smaka och det hela var något som till och med hade fått Pelles Pizza att framstå som en kulinarisk upplevelse.
Tjock och degig botten är grejen i Norge, det gillar de. Ju tjockare och degigare, desto bättre.
Citera
2024-06-23, 09:52
Medlem
plaskets avatar
I Norge har de makaroner i fiskgratängen, det säger en del... Gillar Norge för övrigt men maten är minst sagt annorlunda.
Citera
2024-06-23, 10:01
Medlem
Eftersom ingen lyckats prestera ett foto på en norsk kebabpizza googlade jag lite och tog första bästa bild, tycker den ser ut ganska mycket som en svensk kebabpizza?

https://mastermat.no/produkt/13-kebab-pizza/
Citera
2024-06-23, 10:09
Medlem
KingHisss avatar
Har märkt att det inte är mkt Syrianer, Libaneser eller Kurder där som vi har i S.
Citera
2024-06-23, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
När jag käkat norsk pizza så har jag inte reagerat på smak, form eller någonting sådant... förutom priset då.

Kostade skjortan, annars var den som vilken svensk pizza som helst.

Kan det vara så att TS är en sådan person som går på en pizza i Norge och får en dålig upplevelse och sedan undrar "Varför är ALL pizza i Norge så dålig?"

Ni vet - den där personen som tror att alla personer från land X bara äter mat Y för att denna persons vän från land X gör det.
Citera
2024-06-23, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatDeceiver
Svensk Kebabpizza är också skit nuförtiden, vilken Pizzeria är bra egentligen?

Jag håller med, de senaste åren tycker jag många pizzerior i Sverige gått ner sig rejält, antar att man passade på att sänka kvaliteten på många ingredienser under inflationen de senaste åren.

Vad gäller Norge och att de skulle vara mycket rikare så stämmer ju inte det längre, norska kronan är ju försvagats enormt och har i dag faktiskt exakt samma värde som Svenska kronan samtidigt som deras priser ofta är betydligt högre än i Sverige.

Det var länge sedan jag åt norsk pizza men sist jag åt tyckte jag den smakade ungefär som i Sverige.
Citera
2024-06-23, 10:54
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
För många år sen var jag på Egon i Oslo som jag tyckte gjorde riktigt bra pizzor. Nu finns det även någon Egon i Stockholmstrakten men där har jag aldrig varit.
Egon i Sollentuna har klappat igen.
Citera
2024-06-23, 10:59
Medlem
Karlastars avatar
Det kan ju inte finnas många länder med en sämre matkultur än Norge? Majoriteten tycker att torra mackor eller en french hotdog är en bra lunch.
Citera
2024-06-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det här är något jag har funderat på i flera år.

Varför smakar norsk pizza och kebab skit?
Första gången jag prövade en kebab höll jag på att spy.

Och pizzan är hemsk.

Detta gäller vanliga babbepizzerior samt jafs och Peppes.

Är det någon här som vet varför det är så äckligt?
Jag menar inte ens pizzabotten är normal.
Efter 15 min är den seg och smakar tapet.

Kebaben.. Vad är den gjord av? För den smakar då som ruttna köttbullar

Hoppas på svar

Jag åt pizza igår i Malmö och gjorde likadant för inte så länge sen i Rom, och kan konstatera att pizzan nuförtiden smakar skit överallt. Vet inte vad som har hänt faktiskt. Norsk pizza vågar jag inte ens tänka på hur den smakar. Pizza i Köpenhamn och på Mallorca smakar ännu värre än svensk och Romsk pizza gör.
Citera
2024-06-23, 11:08
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
I Norge äter man inte pizza. Det är lamm eller torsk som gäller, och det är dom jävligt bra på trots hutlösa priser.

Nu snackar vi Pizza och norrmännens inofficiella nationalrätt är PIZZA, man äter mer pizza per capita i Norge än någon annanstans! Men… det är fryst pizza man äter i Norge, typ Grandiosa…

I Sverige är det mer eller mindre lag på att äta pizza på Nyårsdagen, och vi har inte mindre än 3000 pizzerior i vårt avlånga land. Men jämfört med vårt nordiska grannland ligger vi i lä. Våra norska grannar äter mest pizza per capita i hela världen! Runt 5 kg pizza per person varje år. Att dom hämtar pizzan ur frysdisken är det som skiljer…

https://www.grandiosa.no/om-grandiosa/
Citera
2024-06-23, 11:20
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Vet inte vad norska pizzor har för råvaror, men de är åt h-e för dyra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in