Citat:
Ursprungligen postat av
raktinidej
Hej,
Va i Krabi Januari och stormtrivdes

Planerar en ny resa Nsta r Januari-April dromkring.
Min budget r max 50k, med boende, flyg och fickpengar, mat, dricka och njen!
*Nra till strand
*Nattliv
*ok boende med AC som inte lter som ett jetplan behver inte bo direkt i smeten eller ovanfr en bar.
*4 veckor
Patong?
svarar innan jag hunnit lsa vriga svar. hoppas det tillfr nt! var i patong fr drygt 8 r sen. stormtrivdes ox ven om bangla rd var helt crazy och tog ett tag att vnja sig vid. men nr man vl kommit in i det r det gtt.
jag brnde ca 25 k p ca 2 veckor allt som allt. dock gjorde jag en del tabbar som kostade ngra laxar extra...(bokade bl a hotell i bkk fr flera ntter men stannade bara ett par ntter...sen var det taxi-resor mm)
stranden i patong r inget att hurra fr. krvs att man beger sig till nrliggande strnder (med taxi eller tuk tuk) fr att f optimala stranden. ett alternativ kan vara en bttur - jag brnde mig i solen (vit som man r) s jag hann aldrig testa det.
nattlivet var vldigt bra i patong. vill minnas att jag drog ut en svng dagtid och sen sov siesta fr att bege mig ut igen efter midnatt (eller rent av vid 03-tiden)...
negativa med patong var horderna av turister och att thailndernas attityd o bemtande var mrkbart mycket smre n i BKK (kanske frsteligt).
hur var nattlivet i krabi? det r vl mest fr barnfamiljer?
finns mngder med hotell. om du stannar s lnge som 4 veckor har du ju mjligt att flytta runt. med en brasklapp, risk finns att rummen tar slut under hgssong. bodde sjlv ett tag p ett hotell i slutet av patong beach rd...