2024-06-20, 15:35
Medlem
sebastian66s avatar
Skit i Thailand satsa p philipinerna billigare fetare ar schysst folk 90% talar engelska.
I thailand kanske 30% talar engelska brukligt.
Palawan Puerto princessa och El nido har det du behver.
Sjukt massa backpacker drar alltid dit. Har du tid ver drar du bara till nsta billigt soft via bt eller flyg. Thai r ganska soft men p nergende. Googla s ser du vad man menar.
Citera
2024-06-20, 16:14
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raktinidej
Hej,
Va i Krabi Januari och stormtrivdes
Planerar en ny resa Nsta r Januari-April dromkring.

Min budget r max 50k, med boende, flyg och fickpengar, mat, dricka och njen!
*Nra till strand
*Nattliv
*ok boende med AC som inte lter som ett jetplan behver inte bo direkt i smeten eller ovanfr en bar.
*4 veckor

Patong?

Kom phangan. Dr e de allt du sker. Jag bodde i 3v p ett delat hostelrum Mee 6 bddar tror jag bodde ensam 15/21 dagar i det rummet. Sen blev man polare med alla som flyttade in. 14 kr/natten bodde jag fr.
Citera
2024-06-20, 16:36
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Som du skert vet d du varit dr tidigare s r ju problemet den initiala kostnaden att ta sig till andra sidan vrlden, den utgiften kommer man lixom inte ifrn, en biljett kostar vl som absolut billigast t/r 10k (antagligen nrmare 12-13k om man inte vill f allt fr lnga trkiga transfer tider.

Ju lngre ifrn Phuket/Krabi/Koh Samui du ker dest billigare kan du komma undan.
Lite beroende p vilken typ av nattliv du vill ha, s kommer det vara livrdiga kostnader fr alkohol i barer och nattklubbar.

Om du tnkt ta med dig damer fr bombom s r Phuket bland de dyraste omrdena fr denna typ av aktiviteter.
Jag skulle satsat p Pattaya om det r huvudsaken av din resa, dr r vattnet dock skitdligt, s en tripp till ngon av de nrliggande arna (koh larn, koh samet) r ett mste fr badvnligt vatten.

Jag skulle letat efter en studio condo i Jomtien/Pratumnak omrdet. Du kommer inte komma undan skitbilligt med condo d du bara ska ha den en mnad men billigare n hotell och airbnb.
ingen jvel ker till Pattis fr att bada i havet. Bada gr du i swimingpoolen i hotellet.
Alla (99 %) ker dit fr hororna och partylivet, vrmen och atmosfren.
Citera
2024-06-20, 16:55
Medlem
tror patong skulle vara bst fr dig finns billiga rum dr med ,boka en natt sen frgar du om de ger rabatt om du bokar 4 veckor till de kommer garanterat snka priset mycket
Citera
2024-06-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
tror patong skulle vara bst fr dig finns billiga rum dr med ,boka en natt sen frgar du om de ger rabatt om du bokar 4 veckor till de kommer garanterat snka priset mycket
Har du vart dr?
Nr?
Vart bodde du?

Jag sker avkoppling & sol+bad.
Sen p kvllen mer fest behver inte vara 200% drag men mycket glada mnniskor
Citera
2024-06-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDahlman
ingen jvel ker till Pattis fr att bada i havet. Bada gr du i swimingpoolen i hotellet.
Alla (99 %) ker dit fr hororna och partylivet, vrmen och atmosfren.

Nu efterfrgade ju dock TS havet och hans frra resa knullade han inga thaibrudar kom det fram, s d verkar pattaya inte passa honom s bra.
Citera
2024-06-22, 14:10
Medlem
Citat:
Har du vart dr?
Nr?
Vart bodde du?

Jag sker avkoppling & sol+bad.
Sen p kvllen mer fest behver inte vara 200% drag men mycket glada mnniskor

japp varit dr men sker du lugn ock ro r nog patong fel stlle,jag orkar med max 2-3 dagar dr
kanske phuket town vore rtt fr dig d kan du ta lokalbussen till de olika strnderna p phuket
Citera
2024-06-22, 14:21
Medlem
Citat:
Hej,
Va i Krabi Januari och stormtrivdes
Planerar en ny resa Nsta r Januari-April dromkring.

Min budget r max 50k, med boende, flyg och fickpengar, mat, dricka och njen!
*Nra till strand
*Nattliv
*ok boende med AC som inte lter som ett jetplan behver inte bo direkt i smeten eller ovanfr en bar.
*4 veckor

Patong?

svarar innan jag hunnit lsa vriga svar. hoppas det tillfr nt! var i patong fr drygt 8 r sen. stormtrivdes ox ven om bangla rd var helt crazy och tog ett tag att vnja sig vid. men nr man vl kommit in i det r det gtt.

jag brnde ca 25 k p ca 2 veckor allt som allt. dock gjorde jag en del tabbar som kostade ngra laxar extra...(bokade bl a hotell i bkk fr flera ntter men stannade bara ett par ntter...sen var det taxi-resor mm)

stranden i patong r inget att hurra fr. krvs att man beger sig till nrliggande strnder (med taxi eller tuk tuk) fr att f optimala stranden. ett alternativ kan vara en bttur - jag brnde mig i solen (vit som man r) s jag hann aldrig testa det.

nattlivet var vldigt bra i patong. vill minnas att jag drog ut en svng dagtid och sen sov siesta fr att bege mig ut igen efter midnatt (eller rent av vid 03-tiden)...

negativa med patong var horderna av turister och att thailndernas attityd o bemtande var mrkbart mycket smre n i BKK (kanske frsteligt).

hur var nattlivet i krabi? det r vl mest fr barnfamiljer?

finns mngder med hotell. om du stannar s lnge som 4 veckor har du ju mjligt att flytta runt. med en brasklapp, risk finns att rummen tar slut under hgssong. bodde sjlv ett tag p ett hotell i slutet av patong beach rd...
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2024-06-22 kl. 14:27.
Citera
2024-06-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Skit i Thailand satsa p philipinerna billigare fetare ar schysst folk 90% talar engelska.
I thailand kanske 30% talar engelska brukligt.
Palawan Puerto princessa och El nido har det du behver.
Sjukt massa backpacker drar alltid dit. Har du tid ver drar du bara till nsta billigt soft via bt eller flyg. Thai r ganska soft men p nergende. Googla s ser du vad man menar.

mycket mjligt att du har rtt. "fetare" p vilket stt?

spontant knns PH som ett strre ventyr (mindre tryggt?) och besvrligare att ta sig till (dyrare?) och sen att ta sig runt. men jag kan ha fel.

gr det direktflyg? man vill inte heller hlla p att flnga runt som en backpacker. iaf vill inte jag det.
jobbigt att hlla p att ominstallera sig o packa upp o ner...

jag har ox hrt att thailand r p vg ner. men desto strre anledning att vlja thai som resml innan det r fr sent d tnker jag ?

jag inbillar mig att thai fortf r en prla om man beger sig utanfr turiststrken. i vilket fall har jag iaf pattis p min bucketlist - fr att tillfredsstlla min dekadenta mrka sida. mjligt man bara orkar ett par dagar dr men d kan man iaf pricka av det o g vidare.
Citera
2024-06-22, 14:52
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Nu efterfrgade ju dock TS havet och hans frra resa knullade han inga thaibrudar kom det fram, s d verkar pattaya inte passa honom s bra.
knulla behver man ndvndigtvis inte gra, mnga uppskattar sllskapsdamer och sllskap p semestern. Behver inte ndvndigtvis ing penetration.
Citera
2024-06-22, 15:58
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
mycket mjligt att du har rtt. "fetare" p vilket stt?

spontant knns PH som ett strre ventyr (mindre tryggt?) och besvrligare att ta sig till (dyrare?) och sen att ta sig runt. men jag kan ha fel.

gr det direktflyg? man vill inte heller hlla p att flnga runt som en backpacker. iaf vill inte jag det.
jobbigt att hlla p att ominstallera sig o packa upp o ner...

jag har ox hrt att thailand r p vg ner. men desto strre anledning att vlja thai som resml innan det r fr sent d tnker jag ?

jag inbillar mig att thai fortf r en prla om man beger sig utanfr turiststrken. i vilket fall har jag iaf pattis p min bucketlist - fr att tillfredsstlla min dekadenta mrka sida. mjligt man bara orkar ett par dagar dr men d kan man iaf pricka av det o g vidare.
Det r samma sommnga i sverige tnker otryggt p vilket stt? Tnker du p den gamla presidenten som skt gangster och folk som slda droger i parti och minut?
Jag har aldrig knnt mig otrygg skter man sig rdetta land soft vrre.
Man behver inte flyga och flnga heller dra till palawan dr har du det mesta dom 2 strsta stderna har bra uteliv massa utlnningar. Folket talar bra Engelska. Den service du fr i PH har du absolut inte i thai. Mana kan ta flyget till Cebu efter det satsa p mnga nrliggande stllen. Moalboal oslob etc etc. Inget driektflyg s det blir kanske 2000 spnn dyrare. men hotellen maten r billigare s det jmnar nog ut sig.
Citera
2024-06-22, 16:02
Medlem
Amsvartners avatar
Ska du ka taxi drnere s k Bolt, kriminellt billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in