2024-06-22, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Hennes motiv är ju helt stört att dom tror på, om jag inte outar mig kan jag inte sluta. Fast outar du dig så här lär du sluta i en träkostym.

Psykopat, den enda jag tycker synd om är hennes barn.

Fanns en liknande figur i Sverige som körde liknande trix, dvs lura journalister på sina tidigare partners osv.

Då handlade det om Uppdrag granskning. Men hen var smart nog att bara förföra journalisten och själv anonym.

När hon tjejen håller på tournerar till massa vanliga danskar och fiskar om brott... Det känns som det nästan är journalisterna som insiterar på detta för att påvisa sin tes om underjordens trådar till de finare salongerna.

För alla de gubbar som hon kontaktar har ju inte haft kontakt med henne på åratal. Riktigt fult är det imo.
Citera
2024-06-22, 01:39
Medlem
Sett klart serien. Riktigt bra. Mads, och dom andra som ligger bakom dokumentären borde få något slags pris.
Hoppas det blir efterverkningar i Danmark och att danska myndigheter tar krafttag mot den typ av kriminalitet som framkommer.

Ett ord som används frekvent i serien är "Champagne-dräng". Det danska ordet för stekare. Jag hoppas ordet kan börja användas i Sverige. Låter roligare. Föreslår att vi alla från och med nu, börjar använda ordet champagnedräng istället för stekare.

Bakgrundsljudet låg för högt. Men det var bra att det inte var någon musik med i serien.
Citera
2024-06-22, 03:07
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
ingenstans med de få 30k utbetalningar jag antar att hon har fått.
att hon fått 30k dkr per månad hon var med tv2 är trådsanning.
Det stod i text i slutet av varje program. Så jag utgick från att det inte krävdes källa till att skriva det i tråden alla redan borde veta. Så var försiktig med orden när du saknar egen kunskap om saker av lathet att inte läsa eftertexter.😉
Citera
2024-06-22, 06:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Var kommer ”giftet” ifrån menar du?

Miljögifter. Han skulle dumpa giftig rivningsavfall på otillåten plats.
Citera
2024-06-22, 08:57
Medlem
Mads Brögger är ju en jäkligt skarp snubbe. Tror det var han som gjorde en dokumentär där någon gjorde reportage om vapenhandel med Nordkorea.

Läskigt hur infiltrerat allt är. Amira hade ju tillochmed infiltrerat TV2 och blev förvarnad om att hon skulle bli konfronterad med att ha dubbelspelat.

Amira betraktas ju som något av en gåta. En sak som inte närmre undersöks är den om hennes egen historia. Det nämns att hon satt i koncentrationsläger under Bosnien-kriget. I en scen talar hon om våldet och våldtäkterna där. Men inga följdfrågor kommer. Jag anar att hon är en djupt traumatiserad person och att mycket av förklaringen till vad hon ägnat sig åt, hennes förmåga till dubbelspel, finns i hennes gamla trauman. Väldigt svårt för trygga nordbor att riktigt sätta sig in i. Vilket inte är något försvar förstås.
Citera
2024-06-22, 09:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Jag anar att hon är en djupt traumatiserad person och att mycket av förklaringen till vad hon ägnat sig åt, hennes förmåga till dubbelspel, finns i hennes gamla trauman. Väldigt svårt för trygga nordbor att riktigt sätta sig in i. Vilket inte är något försvar förstås.

Jag anar att du är en unikt lättlurad stolle. Själva förutsättningen för plundringen av västerländska samhällens välfärdsystem. Alltid beredd att släta över, konstruera hemmagjorda förklaringar och ta banditers parti pga deras förmodade traumatiska bakgrund.

Vad människor som du aldrig begriper är att massor av invandrat pack är onda, själviska, oärliga tjuvar, genuint ointresserade av det nya hemlandets väl samt utan skrupler beredda att gå över lik i sina projekt att lura till sig andras tillgångar.
Citera
2024-06-22, 10:10
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det stod i text i slutet av varje program. Så jag utgick från att det inte krävdes källa till att skriva det i tråden alla redan borde veta. Så var försiktig med orden när du saknar egen kunskap om saker av lathet att inte läsa eftertexter.😉
Det enda jag såg var att hon fick betalt av tv2, inte hur mycket.
"var försiktig med orden". jadu, big boss.
Citera
2024-06-22, 10:56
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Fasar sitter och snicksnackar och skämtar och samtidigt pratar han om sin "tortyrkammare" och skrattar när han drar anekdoten om killen dom hängde upp i taket som var så tung så taket rasade in. Själva vetskapen om att han kan döda dig i vilken sekund som helst...

För övrigt måste ju Amira ha nån form av personlighetsstörning. Hur kan hon sitta så iskall och vara helt klar över vilka hon samarbetar med och vilka enorma brott dom begår.

Det är nog bara psykopater som tar sådana risker och är så empatistörda.
Citera
2024-06-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag anar att du är en unikt lättlurad stolle. Själva förutsättningen för plundringen av västerländska samhällens välfärdsystem. Alltid beredd att släta över, konstruera hemmagjorda förklaringar och ta banditers parti pga deras förmodade traumatiska bakgrund.

Vad människor som du aldrig begriper är att massor av invandrat pack är onda, själviska, oärliga tjuvar, genuint ointresserade av det nya hemlandets väl samt utan skrupler beredda att gå över lik i sina projekt att lura till sig andras tillgångar.

Jag är nog lika frustrerad som du över kriminalitet och korruption.

Jag tror ändå det är viktigt att kunna ha två olika tankar i huvudet samtidigt.

Nej jag slätar inte över. Nej jag tar inte hennes parti. Nej jag förnekar inte att hon är både oärlig och utan skrupler och beredd att luras.

Och trots allt det är jag intresserad av att veta mer om hennes möjliga gamla trauman från krig och koncentrationsläger. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2024-06-22, 11:25
Medlem
I Sverige är det betydligt värre.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/svenska-brottsligheten-ar-varre-an-i-tv-serien/
Citera
2024-06-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Mads Brögger är ju en jäkligt skarp snubbe. Tror det var han som gjorde en dokumentär där någon gjorde reportage om vapenhandel med Nordkorea.

Läskigt hur infiltrerat allt är. Amira hade ju tillochmed infiltrerat TV2 och blev förvarnad om att hon skulle bli konfronterad med att ha dubbelspelat.

Amira betraktas ju som något av en gåta. En sak som inte närmre undersöks är den om hennes egen historia. Det nämns att hon satt i koncentrationsläger under Bosnien-kriget. I en scen talar hon om våldet och våldtäkterna där. Men inga följdfrågor kommer. Jag anar att hon är en djupt traumatiserad person och att mycket av förklaringen till vad hon ägnat sig åt, hennes förmåga till dubbelspel, finns i hennes gamla trauman. Väldigt svårt för trygga nordbor att riktigt sätta sig in i. Vilket inte är något försvar förstås.

Intressant att hon å ena sidan till synes blundar, eller till och med aktivt tar del i ( sambons ?) brottslighet, medan hon å andra sidan gör allt för att fälla andra gangster-nätverk. Jobbar hon EGENTLIGEN för någon annan som har nytta av att dessa gangsters förs fram i ljuset?
Konkurrenter, underrättelsetjänster eller personer med hämndmotiv?
Citera
2024-06-22, 12:17
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag tror Amiras narcissistiska drag fick henne att gå till media. Hon ville fälla så många som möjligt och själv komma undan och bli hyllad som en hjälte, bli en kändis som folk tycker synd om. Några år efter sändningen, när den värsta hotbilden var över kanske hon fantiserade om att gästa Bamse & Kylling. Givetvis ligger hon pyrt till även om några år och Bamse & Kylling är nedlagt, men Amira är väl van att få som hon vill.
När hennes dubbelspel kom upp till ytan brast det för henne när hennes dröm att få gråta floder i media och få medlidande även framöver gick åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in