2024-06-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Jag har inget behov av det.
Hade du klarat av att uppföra dig så kunde du ha fått facit.
Nu valde du inte det.

Exakt vad har du behov av som gör att du skriver här då? Leverera något konkret eller låt bli att skriva. Ingen är intresserad av ditt dravel om hur bra det går för dig och hur du överpresterar.
Citera
2024-06-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är skillnad på ett produktbolag som Nvidia, och ett investmentbolag som investerar i olika verksamheter. Jag brukar jämföra investmentbolag med en aktivt förvaltad fond, med skillnaden att den styrs av kompetenta människor. Hur lång historik behöver du för att tro att dessa har gått bra av skicklighet snarare än tur? Inlägget jag svarade på ville ha ett exempel som lyckats 30 år, och det var det jag levererade.

Ett investmentbolag investerar inte bara i bolag, de arbetar aktivt med dessa och är alltså varken detsamma som ett företag som Nvidia eller en fond. På samma sätt som ett företag så beror alltså deras avkastning på deras arbete, inte på stock picking.

Följ Warren Buffets råd och köp en billig indexfond som följer S&P 500 så får du en mycket hög avkastning till förhållandevis låg risk. LF USA index kommer rätt nära det och den har slagit Investor och dessutom gett en mer stabil avkastning. Dvs. mindre svängningar och högre riskjusterad avkastning.
Citera
2024-06-21, 21:02
Medlem
Citat:
Exakt vad har du behov av som gör att du skriver här då? Leverera något konkret eller låt bli att skriva. Ingen är intresserad av ditt dravel om hur bra det går för dig och hur du överpresterar.
Du verkar intresserad?
Skulle jag också vara om jag hela mitt liv trott att man inte kan prestera bättre än ett genomsnitt, fast man tror att alla som inte följer ett genomsnitt presterar sämre.
Gud vad dum jag skulle känna mig när det gick upp för mig.
Citera
2024-06-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du har säkert 25 cm också men dina påståenden har inget bevisvärde för oss.
Nästan.
Citera
2024-06-21, 21:05
Medlem
Citat:
Jag har inget behov av det.
Hade du klarat av att uppföra dig så kunde du ha fått facit.
Nu valde du inte det.

Du vill på fullt allvar få oss att tro att du är bland de statistiskt få människor som slår index över tid?

Du är alltså mångmiljonär (miljardär?) som sitter på flashback i Sverige och skriver massa random inlägg om RT.
Citera
2024-06-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det är ren fakta att nästan ingen lyckas slå en global indexfond. Några år, absolut. Men på lång sikt, lycka till.

Nästan alltid är motargumenten att "jag har slått index tre månader i rad nu". Återkom när du gjort det tre decennier i rad.
Jag återkommer.
Citera
2024-06-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Ett investmentbolag investerar inte bara i bolag, de arbetar aktivt med dessa och är alltså varken detsamma som ett företag som Nvidia eller en fond. På samma sätt som ett företag så beror alltså deras avkastning på deras arbete, inte på stock picking.

Följ Warren Buffets råd och köp en billig indexfond som följer S&P 500 så får du en mycket hög avkastning till förhållandevis låg risk. LF USA index kommer rätt nära det och den har slagit Investor och dessutom gett en mer stabil avkastning. Dvs. mindre svängningar och högre riskjusterad avkastning.

Vilken tidsperiod menar du att LF USA index har slagit investor? När jag tittar så långt bak avanza har historik så har den gått lite bättre. Men då räknar den inte med 15 år av återinvesterad utdelning i investor, som gör att totalavkastningen har varit mycket bättre.
Citera
2024-06-21, 21:08
Medlem
Citat:
Du verkar intresserad?
Skulle jag också vara om jag hela mitt liv trott att man inte kan prestera bättre än ett genomsnitt, fast man tror att alla som inte följer ett genomsnitt presterar sämre.
Gud vad dum jag skulle känna mig när det gick upp för mig.

Ännu mer sagor och berättelser, men åter igen ingen substans. Ja det är väl klart att alla vill att du ska skriva något som går att diskutera istället för att bara sprida din dynga.
Citera
2024-06-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Du vill på fullt allvar få oss att tro att du är bland de statistiskt få människor som slår index över tid?

Du är alltså mångmiljonär (miljardär?) som sitter på flashback i Sverige och skriver massa random inlägg om RT.
Jag presterar långt över index.
Om du vill tro att jag är unik med det så får du väl göra det om du vill.
Jag känner mig inte värst unik, bara som en vanlig människa trots att jag är mångmiljonär( inte miljardär).
Citera
2024-06-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ännu mer sagor och berättelser, men åter igen ingen substans. Ja det är väl klart att alla vill att du ska skriva något som går att diskutera istället för att bara sprida din dynga.
Tackar tackar.
Citera
2024-06-21, 21:13
Medlem
Citat:
Jag presterar långt över index.
Om du vill tro att jag är unik med det så får du väl göra det om du vill.
Jag känner mig inte värst unik, bara som en vanlig människa trots att jag är mångmiljonär( inte miljardär).

Märkligt att du inte är unik och miljardär om du presterar långt över index.
Något är fel här.
Citera
2024-06-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Märkligt att du inte är unik och miljardär om du presterar långt över index.
Något är fel här.
Kan det kanske bero på startkapital och tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in