Citat:
Ursprungligen postat av
OleYeller
Det här.
Glöm inte att han blev påhoppad av en springpojke från typ Södertäljenätverket under pågående match t. ex.
Jag minns dessutom tydligt en match i Cupen där han rusar ut utanför straffområdet på en djupledsboll och är tydligt före anfallaren men väljer att hoppa över bollen. Väldigt konstigt att han kommit undan tills nu. T o m många insatta verkar ha missat det som för mig varit högst suspekt i många år.
Det har uppstått en hel del märkliga situationer genom åren där Keita har varit inblandad, som i sin tur har lett till att många i Östersund börjat ana att det inte står helt rätt till, händelserna du nämner är två bra exempel.
Under alla sina år i Östersunds FK så har han alltid varit en liten partyprisse, det kan man väl dock unna honom med tanke på att laget hade några år av framgång. Det anmärkningsvärda är dock att det vid upprepade tillfällen har hänt att han vistas på nattklubb kvällen innan match, samt att han åtskilliga gånger gått ut och festat efter att ha förlorat en viktig match.
Det har även pratats en hel del om att han inte har varit trogen sin fru. Det är dock inget som jag har fått bekräftat till hundra procent, men med tanke på att han och frugan har gått isär och sålt huset så är det väl inte helt omöjligt.
Det går inte att komma ifrån att han har uppträtt väldigt oprofessionellt vid upprepade tillfällen, jag är något förvånad att han faktiskt är kvar. Däremot så går väl hans kontrakt ut nu i sommar, det kan ju bara inte bli en förlängning.