2024-06-21, 01:29
  #121
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ingen aning men det känns lite tragiskt att en vuxen antagligen välbetalda individ åker moped. Men det är kanske bara mina fördomar mot vuxna som åker moped


Det tragiska är väl i detta fall att han drogar sig !

Men jag förstår hur du menar !

Det är ju för övrigt skitkul att köra moppe;-)

Är den här babben gängkriminell tror ni ?

Droger Mutor svenska spel
Citera
2024-06-21, 02:12
  #122
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Snyggt jobbat med påminnelse om när och var det hände! Jag orkade inte leta. Kolla gärna på insatserna vid målen: https://www.fotbollskanalen.se/video/20154828/hojdpunkter-karlstad-chockade-ostersund-efter-malvaktstavla/

Sen den här där den attackerande killen inte har något med lagen på planen att göra. En ung kille från en helt annan stad. Ingen som misstänkte att det kanske låg en hund begraven här? Nej.
https://youtu.be/lGoJx9ucRMY?

Galet att ingen tog tag i det här tidigare. Men det är ju polisen och typ Kindberg så..

Just det. Det ringde en klocka att man sett skumma grejer förr från Keita och där var det - när han helt övertydligt helt enkelt hoppar över bollen så Värmlandsanfallaren kan lägga in bollen i öppet mål. Ingripandet på det första målet som Karlstad gör ser också väldigt halvhjärtat och amatörmässigt ut. Typ som jag hade agerat i motsvarande situation.

Som TheJacket var inne på tidigare så har den här målvakten blandat otroliga räddningar med konstiga misstag och felsteg på planen under sin karriär. Jag minns att jag undrade för några år sen varför ingen större klubb värvade honom men förmodligen hade de koll på att det fanns suspekta grejer kring honom. Det där överhoppet mot Karlstad cementerar bara de misstankarna.

Blir intressant att följa detta framöver.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2024-06-21 kl. 02:15.
Citera
2024-06-21, 08:09
  #123
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ingen aning men det känns lite tragiskt att en vuxen antagligen välbetalda individ åker moped. Men det är kanske bara mina fördomar mot vuxna som åker moped

Ser inget tragiskt i att vuxna använder i sin vardag. Se länder som Spanien, Italien, Grekland, Turkiet mm, moped är vanligt och effektivt färdmedel i dessa länder. Billigare än, soppan räcker ett bra tag.
Citera
2024-06-21, 08:10
  #124
Medlem
welcometorealitys avatar
Nu när vi vet offentligt vem de var som åkte fast, då kan ju namnet skrivas uppe på rubriken.
Citera
2024-06-21, 08:19
  #125
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Nu när vi vet offentligt vem de var som åkte fast, då kan ju namnet skrivas uppe på rubriken.
Rubrik uppdaterad


/Moderator
Citera
2024-06-21, 08:39
  #126
Medlem
welcometorealitys avatar
Fotbollskanalen skriver om penningtvätten också.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/aly-keita-brottsmisstankt-talar-ut-jag-tog-kokain/

Citat:
"När det gäller misstanken om penningtvättbrott så har Aly Keita berättat för polisen att han i samband med landslagsuppdrag i Guinea erhållit kontant ersättning från deras fotbollsförbund. Han förnekar brott."

Citat:
Aftonbladet uppger att omkring 600 000 kronor i kontanter hittades i samband med en husrannsakan som gjorts hemma hos Keita.

32-åringen själv tycker det är "helt sjukt" att misstankar om penningtvätt riktas mot honom, och hävdar att pengarna är kontanta utbetalningar från Guineas fotbollsförbund. Hur han växlat pengarna från dollar till svenska kronor på laglig väg vill han inte gå in på.
Citera
2024-06-21, 08:58
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Fotbollskanalen skriver om penningtvätten också.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/aly-keita-brottsmisstankt-talar-ut-jag-tog-kokain/
Då borde han väl har registrerat pengarna när han tog in dom till EU gränsen är ju 10 000 euro. Han borde väl även ha informerat skatteverket om pengarna då han ska beskattas för dessa
Citera
2024-06-21, 09:18
  #128
Medlem
iblandsants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Snyggt jobbat med påminnelse om när och var det hände! Jag orkade inte leta. Kolla gärna på insatserna vid målen: https://www.fotbollskanalen.se/video/20154828/hojdpunkter-karlstad-chockade-ostersund-efter-malvaktstavla/

Sen den här där den attackerande killen inte har något med lagen på planen att göra. En ung kille från en helt annan stad. Ingen som misstänkte att det kanske låg en hund begraven här? Nej.
https://youtu.be/lGoJx9ucRMY?

Galet att ingen tog tag i det här tidigare. Men det är ju polisen och typ Kindberg så..

Verkligen konstiga ingripanden, typ det sjukaste man sett. Att det inte blev mer debatt av detta när det hände? (Eller så har jag missat det bara)

Känns mycket misstänksamt att det rör sig om matchfixning
Citera
2024-06-21, 09:55
  #129
Medlem
Efter att ha läst artikeln i Aftonbladet verkar han leva i någon sorts fantasivärld. Tillbaka i spel om några veckor..? Knappast. Det här lär nog vara slutet på karriären för gamlingen. Tragiskt att se
Citera
2024-06-21, 09:58
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Han tänkte nog inte man kunde åka på moppefylla ?

Enligt polisen.se Jämtland så hade han narkotika på sig vid gripandet
Citera
2024-06-21, 10:18
  #131
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schacktjack
Efter att ha läst artikeln i Aftonbladet verkar han leva i någon sorts fantasivärld. Tillbaka i spel om några veckor..? Knappast. Det här lär nog vara slutet på karriären för gamlingen. Tragiskt att se
Han är säkert mer eller mindre påverkad dygnet runt.
Citera
2024-06-21, 10:26
  #132
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Det här.

Glöm inte att han blev påhoppad av en springpojke från typ Södertäljenätverket under pågående match t. ex.

Jag minns dessutom tydligt en match i Cupen där han rusar ut utanför straffområdet på en djupledsboll och är tydligt före anfallaren men väljer att hoppa över bollen. Väldigt konstigt att han kommit undan tills nu. T o m många insatta verkar ha missat det som för mig varit högst suspekt i många år.


Det har uppstått en hel del märkliga situationer genom åren där Keita har varit inblandad, som i sin tur har lett till att många i Östersund börjat ana att det inte står helt rätt till, händelserna du nämner är två bra exempel.

Under alla sina år i Östersunds FK så har han alltid varit en liten partyprisse, det kan man väl dock unna honom med tanke på att laget hade några år av framgång. Det anmärkningsvärda är dock att det vid upprepade tillfällen har hänt att han vistas på nattklubb kvällen innan match, samt att han åtskilliga gånger gått ut och festat efter att ha förlorat en viktig match.

Det har även pratats en hel del om att han inte har varit trogen sin fru. Det är dock inget som jag har fått bekräftat till hundra procent, men med tanke på att han och frugan har gått isär och sålt huset så är det väl inte helt omöjligt.

Det går inte att komma ifrån att han har uppträtt väldigt oprofessionellt vid upprepade tillfällen, jag är något förvånad att han faktiskt är kvar. Däremot så går väl hans kontrakt ut nu i sommar, det kan ju bara inte bli en förlängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in