2024-05-01, 12:25
Medlem
Som boende i Skåne föredrar jag förstås Wallander. Det roligaste är att försöka lista ut var de olika scenerna kan vara inspelade. (ofta svårare än man tror - de flyttar omkring och klipper friskt.) Annars är det ofta ganska osannolika historier, jag antar att riktiga poliser sitter med skämskudden beredd.

Beck kan vara ganska bra, men jag har nog bara sett avsnitt med Peter Haber.

De få Johan Falk-filmer jag har sett har varit onödigt våldsamma. Nä, lite lull-lull på skånska landsbygden föredrar jag.

Synd att Johanna Sällström försvann. I någon film ser man ganska tydligt att hon inte mår bra, rör sig väldigt stelt osv.
Citera
2024-06-20, 20:59
Avstängd
Adelaides avatar
Wallander saknar karaktärer som är värda att tala om. Beck har ju t.ex grannen och Gunvald.
Citera
2024-06-20, 22:45
Medlem
Wallander är lite mysigare men Beck är roligare. I Beck vågar skaparna skruva till karaktärerna så filmerna från 97 har en viss kultstämpel. Medan Wallander som är ett stinkande horköpande alkat fetto i böckerna känns för städad, framförallt Henrikssons dryga gestaltning. Lassgård passade bättre som trött gammal snut fast han bara var runt 40 när de första filmerna spelades in.
Citera
2024-06-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Wallander saknar karaktärer som är värda att tala om. Beck har ju t.ex grannen och Gunvald.

Helt rätt, Piss-Bosse skulle aldrig få sitta och yra i förhör om att bergspredikan m.m. i Wallander

https://youtu.be/Y8D7UuveRNM?feature=shared
Citera
2024-06-20, 23:08
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Helt rätt, Piss-Bosse skulle aldrig få sitta och yra i förhör om att bergspredikan m.m. i Wallander

https://youtu.be/Y8D7UuveRNM?feature=shared

Haha ja den scenen glömmer man aldrig!
Citera
2026-02-27, 23:03
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Dessutom är regissören dålig på att utnyttja Ola Rapace's mer dynamiska och handlingskraftiga skådespelarstil. Svensk publik har tröttnat på feminiserade och jantelagsbetuttade ömfotingar som Krille Henriksson.

In med starka män som löser problemen och skapar trygghet med sin säkerhet och beslutsamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in