2024-06-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vad gäller ryssland i allmänhet, och den psykotiske dvärgen i kreml i synnerhet, så finns dessvärre oändligt mycket att skriva vad gäller förbrytelser. Det åsido, anser du, och har du belägg för, att NÅGONTING ÖVERHUVUDTAGET av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande? Är det några specifika källhänvisningar som du anser "subjektiva"?

Hur kan man kalla ledaren för ena sidan i en konflikt för "psykotisk dvärg" och samtidigt förvänta sig att folk ska ta en på allvar?
Citera
2024-06-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Hur kan man kalla ledaren för ena sidan i en konflikt för "psykotisk dvärg" och samtidigt förvänta sig att folk ska ta en på allvar?

Det är sant att putain kanske inte lider av akut psykos, men hen skulle kunna vara "poster-child" för "The Dark Triad", eller hur?

https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad

Åny; anser du, och har du belägg för, att NÅGONTING ÖVERHUVUDTAGET av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande? Är det några specifika källhänvisningar som du anser "subjektiva"?

Hur kan man (som du) försvara, och söka berättiga, putains invasion, ockupation, annektering och anfallskrig mot fredliga grannländer?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2024-06-20, 23:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Haha, trodde ryssarna kallades för orcher pga Ryssland=Mordor, men det handlar alltså om en helt sanningsenlig beskrivning av deras karaktär och utseende.

Ja det är ett träffande epitet.
Citera
2024-06-20, 23:03
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Haha, trodde ryssarna kallades för orcher pga Ryssland=Mordor, men det handlar alltså om en helt sanningsenlig beskrivning av deras karaktär och utseende.
Ja, dessa halvmongoler, tillsammans med araber, kommunister, islamister och negrer har invaderat ett vitt och kristet grannland.
Och vissa skribenter här låtsas som om de är för det

Synd att så många här tar dem på allvar och låter sig trollas
Citera
2024-06-20, 23:24
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Är botten nådd nu, när Putin lutar sig mot Kim?

Inte riktigt ännu.. Putler är nu nere i Vietnam av alla diktaturer för att söka stöd. Jag personligen tror han kan sjunka lite lägre. Burma kanske?
Citera
2024-06-20, 23:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Inte riktigt ännu.. Putler är nu nere i Vietnam av alla diktaturer för att söka stöd. Jag personligen tror han kan sjunka lite lägre. Burma kanske?

Men vad är det Putin söker i Vietnam, mera artilleri-ammo ?

Edit : Förresten.., vidareexport utav sanktionerade grejer till Ryssland, lär säkert vara på tapeten också..
Senast redigerad av Snapcount 2024-06-20 kl. 23:33.
Citera
2024-06-20, 23:41
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag tror den frågan bäst besvaras med det gamla uttrycket -Fan vet.

https://tass.com/politics/1805961
Citat:
IN BRIEF: Russia, Vietnam agree to deepen strategic partnership following Putin’s visit
The Russian leader thanked his Vietnamese counterpart To Lam for the warm welcome and invited him to attend celebrations marking the 80th anniversary of Victory Day in Moscow next year

HANOI, June 20. /TASS/. Russian President Vladimir Putin’s state visit to Vietnam resulted in the signing of almost a dozen documents. Among other things, the two leaders issued a statement on "On further deepening the comprehensive strategic partnership in the context of the 30th anniversary of the implementation of the Russian-Vietnamese Treaty on Principles of Friendly Relations."

Putin thanked his Vietnamese counterpart To Lam for the warm welcome and invited him to attend celebrations marking the 80th anniversary of Victory Day in Moscow next year.

Men som sagt. Jag noterar att ledaren för den här "militära stormakten" nu är ute på en tiggarresa bland länder med små bruttonationalprodukter.
Citera
2024-06-20, 23:41
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:

Edit : Förresten.., vidareexport utav sanktionerade grejer till Ryssland, lär säkert vara på tapeten också..

Definitivt söker han handelspartners eftersom väst har sanktioner mot Ryssland.
Citera
2024-06-20, 23:42
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Här är en lista på det militära utrustning Vietnam för närvarande har. Väldigt mycket inhemskt material, men även en del utländskt, främst israelisk och amerikansk blandat med alla möjliga länder. Min gissning är att ryssen är främst ute efter Vietnams T-90 som de har enligt listan 64 st av. Finns även en drös med T-62 som ryssen kan tänkas gärna lägga labbarna på. I listan finns bl.a. Hwasong-6 från mordkorea som ryssen kan tänkas vilja ha för att skicka till Ukraina.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_equipment_of_the_Vietnam_People%27s_Ground _Forces
Citera
2024-06-20, 23:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tror den frågan bäst besvaras med det gamla uttrycket -Fan vet.

https://tass.com/politics/1805961

Men som sagt. Jag noterar att ledaren för den här "militära stormakten" nu är ute på en tiggarresa bland länder med små bruttonationalprodukter.

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Definitivt söker han handelspartners eftersom väst har sanktioner mot Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Här är en lista på det militära utrustning Vietnam för närvarande har. Väldigt mycket inhemskt material, men även en del utländskt, främst israelisk och amerikansk blandat med alla möjliga länder. Min gissning är att ryssen är främst ute efter Vietnams T-90 som de har enligt listan 64 st av. Finns även en drös med T-62 som ryssen kan tänkas gärna lägga labbarna på. I listan finns bl.a. Hwasong-6 från mordkorea som ryssen kan tänkas vilja ha för att skicka till Ukraina.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_equipment_of_the_Vietnam_People%27s_Ground _Forces

Jag läste strax efterpå om vidareexport i en ny artikel i Aftenposten, här ett par saker :

Vesten innførte sanksjoner mot Russland. Da eksploderte norsk tekno-eksport til Putin-vennlige land.

Fra 2021 til 2022 økte den norske eksporten til Kasakhstan fra 671 millioner kroner til over én milliard. Også i 2023 var nivået langt høyere enn før 2022

En nærmere titt på eksporttallene fra Kasakhstan til Russland viser en markant økning i eksport av de samme varekategoriene i denne perioden.

https://www.aftenposten.no/verden/i/gw09w0/vesten-innfoerte-sanksjoner-mot-russland-da-eksploderte-norsk-tekno-eksport-til-putin-vennlige-land

Det är en längre artikel, läsvärd. Så Putin söker nog också flera kanaler för få mera sanktionerade varor in in i Ryssland. Få nu se med dessa avtal mellan Ryss/Vietn..., månne det inte startas några ryss-ägda företag i Vietnam. Sedan kan man också fråga sig, vad tycker Xi om att Putin "flanerar runt". Först Nk, och nu även Vietnam...
Senast redigerad av Snapcount 2024-06-21 kl. 00:05.
Citera
2024-06-21, 00:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Så Putin söker nog också flera kanaler för få mera sanktionerade in in i Ryssland. Få nu se med dessa avtal mellan Ryss/Vietn..., månne det inte startas några ryss-ägda företag i Vietnam.

Jag tror du är inne på någonting. Efter att väst har flyttat tillverkningen av saker från Kina till bland annat Vietnam, så är det landet inne i värmen för tillfället. Vilket bättre ställe finns det inte för att få sanktionerade prylar från?

Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Här är en lista på det militära utrustning Vietnam för närvarande har.

-Uff.. Nu fick 7.62×25mm Tokarev från den listan mig att börja tänka på Forgotten Weapons på Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=4HNaB7l2GQk
Citat:
A Selection of Chinese Mystery Pistols
Citera
2024-06-21, 00:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det här bajsballongkriget visar verkligen vilken typ av allierad Ryssland har valt, Ryssland har inga andra val. Allians med Nordkorea, jo jo…

Förnedrade av dem också. Så var det inte för 24 år sedan eller tidigare.

Ryssland kan bara avsluta med förlust och Putin i galgen för att sjunka djupare.

Inte undra på att han var kaffekokare i Dresden, eller var det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in