2024-06-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Jag får känslan av pedofila tendenser hos dig Kurt-Sune. Varningsklockorna ringer starkt.

Att Sofia Palm hade märkliga saker för sig i den riktningen ...

Nja, är mer att vi som har skyddsnät, fungerande liv samt viktiga roller i ett fungerande och friskt samhälle tar hand om varandra. Därför är Kurre Barnkladdares teori och fantasi om att även vi kan få problem med soc helt felaktig. Som allt annat den skriver.

Du sitter här nästan dagligen och njuter av att skada barn med det du skriver. Vidrigt. Äckligt.

Ja, kurt-sune har alldeles rätt, ni skulle lätt kunna få problem med soc, både när det gäller era eventuella barn och barnbarn, vänners barn och släktingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Precis som du söker dig till barn?

Du verkar känna dig hotad av Adina.
Barn är hotade av adina.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som skriker .
Du förstår absolut inget som helst resonemang. De som pratar om soc har barn i alla möjliga åldrar och barn i olika åldrar läser även i denna tråd. De hemskheter du medverkar till i denna tråd sprids även utanför denna tråd, allt för att du vill skada så många barn som möjligt med din desinformation.
Vilken trollfabrik pröjsar dig?
2024-06-20, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Du sitter här nästan dagligen och njuter av att skada barn med det du skriver. Vidrigt. Äckligt.

Exakt vilka barn skadar jag, och hur?

Det enda jag njuter av här är att håna dig och de andra tokdårarna.

Barnen vet jag har det så oerhört mkt bättre, och får en bättre chans i livet, långt bort från den psykiskt skadliga närvaron av Sofia, Malin, Marlene och de andra! Så vad gäller just barnen i denna fråga kan man sova gott!
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-20 kl. 01:10.
2024-06-20, 05:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du har tydligen svårt att förstå att det är svårt att ta sig tid att skriva under dagtid när man jobbar och under kvällstid med barnen. Det blir att man kikar in när det är lugnt. Men Nariouh, adina och lailabruden har tid från morgon till kväll tydligen.

Låt de hålla på... förr eller senare kommer de att lära sig den hårda vägen. Om de inte drabbas själva så kan en nära vän eller släkting råka illa ut. Intressanta berättelser här. Helt vanliga människor som drabbats:

Citat:
Tyvärr berör Du endast "toppen av ett isberg". Landet är fullt av tveksamma LVU-avgöranden, vilka grundats på partiska utredningar från socialtjänstens sida. Tjänstemännen bestämmer sig i ett tidigt skede och framhärdar i den första bedömningen och bryter mot alla vetenskapliga regler vad gäller säkerställande av information etc.

Det är vanligt med förfalskade eller uppförstorade fakta och med undanhållande av information som strider mot de "trädandar" respektive tjänstemän redan har bestämt vara sanna.

Man inger s.k."övertalningsdokument" till nämnder och domstolar. Dokument som ofta är tyngda av svartmålning av föräldrar och med en tendens att enbart framhålla negativa fakta.

En bra artikel Du kan börja med fanns i DN redan 2006 (Utredningar baseras på skvaller):

Citat:
Hej! Jag har just lyssnat på programmet om Mumble. Jobbar själv som socialsekreterare sedan mer än 30 år och upprörs över sakernas tillstånd numera. Vi omhändertar flera barn från föräldrar som inte kan försvara sig så framgångsrikt som de här gjorde, mest utsatta upplever jag att utländska föräldrar med låg utbildning är. Säkerhetstänkandet och polisanmälandet av varje upptänklig skada har gått alldeles för långt, jag är mycket glad att ni tog upp ämnet, här finns mycket att göra för undersökande journalistik.

Citat:
Det gäller Kaliber den 20/5 om Mumbles blåmärken. Det fick mig att minnas mina egna och mina barns erfarenheter av barnomsorgen i Sverige. Få har varit ok och tom bra, MEN det kommer nog inte dröja länge förrän barnomsorgsbarnen kommer att kräva en ursäkt på samma grunder som barnhems- och fosterhemsbarnen. Är själv idag politiker och avgör ärenden som har med barn att göra, På förekommen anledning är jag inte lika naiv som politiker i allmänhet när det gäller att svälja allt som står i utredningar, utan att ifrågasätta och kräva uppföljning.

och det här var ju det som bevisar att exakt vem som helst kan drabbas av soc maktmissbruk när de går helt överstyr, men det förekommer ju inte enligt vissa i tråden?

Citat:
Läser på nätet om det inträffade. Blir tyvärr inte förvånad. Min ex-man var gravt bitter på mig då jag tog ut skilsmässa och valde att gifta om mig ganska direkt efter. För att straffa mig gick han till skolsköterskan där han och min son påstod att jag slagit honom och att han var rädd för mig. Min dotter sa inget om att något sådant skulle inträffat. Socialen inledde utredning och min ex-man lämnade inte ut barnen. Tre dagar innan bröllopet åkte jag och hämtade barnen från fritids då det var min tid att ha dem enligt vårt sommarschema och då ringer min ex till socialen och säger att han är så orolig för barnen. Dagen efter har socialen mobiliserat poliseskort i uniform och målad bil som kommer och tar barnen från mig när vi är mitt i bröllopsförberedelserna.

Det var dagen innan midsommarafton. Båda barnen blev traumatiserade av hämtningen som var mycket brutal och min dotter var otröstlig länge då hon hade en för tillfället specialinköpt brudnäbbklänning som hon skulle haft. Allt detta blev nu förstört. Jag fick under hela denna tiden inte ens veta anledningen till omhändertagandet. Allt belades med sekretess. Inte ens inför förhandling i Förvaltningsrätten fick jag eller mitt ombud veta vad jag anklagades för. Ovanpå detta fastställde förvaltningsrätten beslutet! Trots deras skyldighet att utreda. Fyra veckor senare fick jag tillbaka barnen då socialtjänsten plötsligt inte ansåg att det förelåg skäl för LVU längre. Missförhållandena var inte av så allvarlig natur som de befarat. Alltså är där misförhållanden enligt dem, men de har aldrig besökt mitt hem bortsett från vid omhändertagandet.

Vad som kanske gör det än mer anmärkningsvärt är att jag inte var en svag person på samhällets botten som är lätt att ge sig på. Jag och min man lever bra och har tjänstemannaarbeten bägge två och en stor social bas. Vi är etablerade i samhället och välkända. Ändå går det så här. Jag har JO-anmält kommunen.

https://sverigesradio.se/artikel/5121526
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-20 kl. 05:08.
2024-06-20, 09:35
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Du har tydligen svårt att förstå att det är svårt att ta sig tid att skriva under dagtid när man jobbar och under kvällstid med barnen. Det blir att man kikar in när det är lugnt. Men Nariouh, adina och lailabruden har tid från morgon till kväll tydligen.

Tror du missförstod det skrivna budskapet ännu en gång.

Fö har jag en telefon med internetuppkoppling och webbläsare. Vilket gör att jag kan sitta här i några minuter åt gången och håna er både på jobbet/hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
och det här var ju det som bevisar att exakt vem som helst kan drabbas av soc maktmissbruk när de går helt överstyr, men det förekommer ju inte enligt vissa i tråden?

Klart alla kan drabbas. Men man måste uppfylla vissa kriterier, bla att vara en totalt värdelös och misslyckad förälder.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-06-20 kl. 09:39.
2024-06-20, 09:47
Medlem
Nariiouhs avatar
Hur kan Marlene tro att läkaren skulle friskförklara henne? Alltså varför har hon fått för sig det?
2024-06-20, 09:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Klart alla kan drabbas. Men man måste uppfylla vissa kriterier, bla att vara en totalt värdelös och misslyckad förälder.

Tycker du att det verkar som det i det här fallet? Vad har den här mamman gjort för att vara "en totalt värdelös och misslyckad förälder"?

Och vem är en socionom att avgöra vem som är "en totalt värdelös och misslyckad förälder" genom att sitta och sitta och gissa på ett kontor?

Alltså ni är ju helt otroliga. Så här dum kan man bara inte vara.
2024-06-20, 09:55
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Tycker du att det verkar som det i det här fallet? Vad har den här mamman gjort för att vara "en totalt värdelös och misslyckad förälder"?

Och vem är en socionom att avgöra vem som är "en totalt värdelös och misslyckad förälder" genom att sitta och sitta och gissa på ett kontor?

Alltså ni är ju helt otroliga. Så här dum kan man bara inte vara.

Ingen aning vilken mamma du syftar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du pratar om digsjälv psykfall. Farlig och hatisk rasist.

Oki. If you say so.
Ändå är jag inte barnfri men du är. Lite roligt hur det funkar det där.
2024-06-20, 10:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du tror på fullt allvar att en chef på en socialtjänst är rätt aktiv på flashback och har så varit i 14 år som en skribent varit så omtänksam att påpeka.
Nog för att det säkert finns höga tjänstemän , journalister, jurister och med stor sannolikhet kända namn på forumet , jag är inte något av detta .

Det skulle inte förvåna mig det minsta. Tyvärr är det kreti och pleti som jobbar på soc. Bottenskrapet som blev över på arbetsmarknaden. Ingen normal människa söker sig aktivt till en sådan arbetsplats. De flesta slutar, vilket förklarar den höga personalomsättningen.

De yngsta får göra skitgörat: LVU-utredningar. Och då sitter de och följer handboken till punkt och pricka utan att tänka själva, vilket får förödande konsekvenser för de som drabbas av deras framfart. Och inte minst för skattebetalarna som måste betala för eländet de skapar helt i onödan i många fall.
2024-06-20, 10:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ingen aning vilken mamma du syftar på.

Du fick ju ett exempel på en totalt oskyldig mamma som blev utsatt för soc maktmissbruk och hon är inte ensam direkt. Sedan kan man ju fråga sig om det verkligen är "barnets bästa" att dundra in med uniformerad polis när man ska omhänderta barn. Det är för mig helt obegripligt och onödigt i de allra flesta fall.

Citat:
Läser på nätet om det inträffade. Blir tyvärr inte förvånad. Min ex-man var gravt bitter på mig då jag tog ut skilsmässa och valde att gifta om mig ganska direkt efter. För att straffa mig gick han till skolsköterskan där han och min son påstod att jag slagit honom och att han var rädd för mig. Min dotter sa inget om att något sådant skulle inträffat. Socialen inledde utredning och min ex-man lämnade inte ut barnen. Tre dagar innan bröllopet åkte jag och hämtade barnen från fritids då det var min tid att ha dem enligt vårt sommarschema och då ringer min ex till socialen och säger att han är så orolig för barnen. Dagen efter har socialen mobiliserat poliseskort i uniform och målad bil som kommer och tar barnen från mig när vi är mitt i bröllopsförberedelserna.

Det var dagen innan midsommarafton. Båda barnen blev traumatiserade av hämtningen som var mycket brutal och min dotter var otröstlig länge då hon hade en för tillfället specialinköpt brudnäbbklänning som hon skulle haft. Allt detta blev nu förstört. Jag fick under hela denna tiden inte ens veta anledningen till omhändertagandet. Allt belades med sekretess. Inte ens inför förhandling i Förvaltningsrätten fick jag eller mitt ombud veta vad jag anklagades för. Ovanpå detta fastställde förvaltningsrätten beslutet! Trots deras skyldighet att utreda. Fyra veckor senare fick jag tillbaka barnen då socialtjänsten plötsligt inte ansåg att det förelåg skäl för LVU längre. Missförhållandena var inte av så allvarlig natur som de befarat. Alltså är där misförhållanden enligt dem, men de har aldrig besökt mitt hem bortsett från vid omhändertagandet.

Vad som kanske gör det än mer anmärkningsvärt är att jag inte var en svag person på samhällets botten som är lätt att ge sig på. Jag och min man lever bra och har tjänstemannaarbeten bägge två och en stor social bas. Vi är etablerade i samhället och välkända. Ändå går det så här. Jag har JO-anmält kommunen.
2024-06-20, 10:39
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Du fick ju ett exempel på en totalt oskyldig mamma som blev utsatt för soc maktmissbruk och hon är inte ensam direkt. Sedan kan man ju fråga sig om det verkligen är "barnets bästa" att dundra in med uniformerad polis när man ska omhänderta barn. Det är för mig helt obegripligt och onödigt i de allra flesta fall.

Vet inte vilken mamma det där är.

Polis behövs ibland när föräldern inte är samarbetsvillig.
Alt en problematisk ungdom.

Citat:
Kommer att bli en kanondag med fint väder och den första midsommar för mitt yngsta barnbarn där hon kan delta på riktigt i danser och aktiviteter

Det tror jag också!
2024-06-20, 10:56
Medlem
Citat:
Fallet med att exet ringde soc och de dök upp med polis när barnen var hos mamman är inte så väldigt märkligt eftersom det är så det sker om det befaras att barn är i akut fara , framkommer inte hur övertygande exet var , går ju att ljuga oerhört trovärdigt och verkligen få andra att tro att det föreligger akut risk för något.
Har varit fall när när föräldrar har fått psykos och förskansat sig i ett rum med bebis och det varit den typen av tillslag så vid allvarlig anmälan tas det i för ingen vet ju om det är falsk anmälan eller om det finns en förälder som är som den med kniv och bebis
2024-06-20, 10:57
Medlem
Citat:
Fallet med att exet ringde soc och de dök upp med polis när barnen var hos mamman är inte så väldigt märkligt eftersom det är så det sker om det befaras att barn är i akut fara , framkommer inte hur övertygande exet var , går ju att ljuga oerhört trovärdigt och verkligen få andra att tro att det föreligger akut risk för något.
Har varit fall när när föräldrar har fått psykos och förskansat sig i ett rum med bebis och det varit den typen av tillslag så vid allvarlig anmälan tas det i för ingen vet ju om det är falsk anmälan eller om det finns en förälder som är som den med kniv och bebis

För att enligt digsjälv inte vara en tjänstemän på socialtjänsten vet du väldigt mycket om många enskilda ärenden. Du talar så mycket emot digsjälv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in