2023-06-10, 03:55
Medlem
Tomteforum. Dina egna åsikter blir lätt borttagna.
Verkar vara ett forum för inbördes beundran.
Bara att ha en funktion där folk flaggar sitt inlägg när det inte passar dom och det försvinner utan feedback är kass. Noll feedback på borttagna inlägg. Skräp.
Citera
2023-06-10, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robelslip
Tomteforum. Dina egna åsikter blir lätt borttagna.
Verkar vara ett forum för inbördes beundran.
Bara att ha en funktion där folk flaggar sitt inlägg när det inte passar dom och det försvinner utan feedback är kass. Noll feedback på borttagna inlägg. Skräp.
Det finns en liknande funktion här men skillnaden är att inlägget syns fram till dess att en moderator kollat på det.
Det är bara att klicka på visa ignorerat innehåll så ser du den anmälda texten.
Du får inte någon feedback angående raderade inlägg här heller.
Citera
2024-03-11, 15:14
Avslutad
Vilket öde att driva ett seriöst småföretag och marknadsföras av knäppskallar på TT som hävdar att socialtjänsten stjäl barn till araber och svarta. RikaTillsammans har iofs folkbildning som ambition men vi kan väl från att det inte är paret Bolmeson som står bakom nedanstående konto

https://www.tiktok.com/@rikatillsammans?_t=8kaf8IpsUSW&_r=1
Citera
2024-06-20, 05:16
Medlem
RikaTillsammans?

Hej,

Har nyligen tagit tag i ekonomin och börjat spara efter att ha läst på flashback och RikaTillsammans. Vad tycker ni om Rikatillsammans? Finns det några särskilda som är värt att följa på sidan? Har ni några ”favoritanvändare” Som ni kan tipsa om? Inte strikt ekonomi, utan överlag.
Citera
2024-06-20, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inloggning
Hej,

Har nyligen tagit tag i ekonomin och börjat spara efter att ha läst på flashback och RikaTillsammans. Vad tycker ni om Rikatillsammans? Finns det några särskilda som är värt att följa på sidan? Har ni några ”favoritanvändare” Som ni kan tipsa om? Inte strikt ekonomi, utan överlag.
Håll dig långt borta från den sidan.
Du blir inlurad i en sekt som förespråkar att du ska investera allt ditt kapital i en global indexfond.
Med argument att det är omöjligt att kunna prestera högre än ett genomsnitt, och att om man inte följer genomsnittet är man garanterat en förlorare.

Sen kommer du aldrig kunna prestera bättre än en medelmåtta.
Sett många exempel här på forumet, som är helt hjärntvättade och har fått hela sin framtida möjlighet att tjäna mycket pengar gå helt förlorad.
Citera
2024-06-20, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Håll dig långt borta från den sidan.
Du blir inlurad i en sekt som förespråkar att du ska investera allt ditt kapital i en global indexfond.
Med argument att det är omöjligt att kunna prestera högre än ett genomsnitt, och att om man inte följer genomsnittet är man garanterat en förlorare.

Sen kommer du aldrig kunna prestera bättre än en medelmåtta.
Sett många exempel här på forumet, som är helt hjärntvättade och har fått hela sin framtida möjlighet att tjäna mycket pengar gå helt förlorad.

Jag tror att det är möjligt att slå index, har bara inte tid,ork och kunskap för att läsa rapporter och försöka slå marknaden. Global indexfond är ok för riskspridningen, upplever jag. Gillar svenska fonder och småbolag också 🙂
Citera
2024-06-20, 06:20
Medlem
Citat:
Jag tror att det är möjligt att slå index, har bara inte tid,ork och kunskap för att läsa rapporter och försöka slå marknaden. Global indexfond är ok för riskspridningen, upplever jag. Gillar svenska fonder och småbolag också 🙂
Akta dig, du börjar redan visa sjukdomssymptom.
Förstör inte dina chanser att tjäna mycket mer med mindre risk och ha roligare.
Citera
2024-06-20, 06:46
Avslutad
Börja med att läsa om vilken kritik detfinns mot rikatillsammans
Citera
2024-06-20, 06:49
Medlem
OtherBarrys avatar
Tipsen du får där är absolut OK, går egentligen ut på att köpa så breda indexfonder till så låg avgift som möjligt.

Dock så är stämningen sjukt jävla bajsnödig.
Citera
2024-06-20, 06:56
Medlem
Holden.Caulfields avatar
RikaTillsammans kändes som en meningslös podd/forum, i alla fall då jag kikade in dem för något år sedan. Det är bara samma "tips" hela tiden om att lägga alla pengarna i fonder - hur mycket finns det att säga om sparande om man inte har tänkt att vara aktiv själv på marknaden...? De hade en kvinna i den där podden som var skrämmande okunnig om ekonomi (vilket gör att man tappar förtroendet för dem). Förhoppningsvis var det bara ett skådespel för att symbolisera "den novisa investeraren", men det lät inte som det.
Citera
2024-06-20, 07:00
Medlem
Citat:
Hej,

Har nyligen tagit tag i ekonomin och börjat spara efter att ha läst på flashback och RikaTillsammans.
Sällan jag tittar in på "Rikatillsammans", men det händer. Sedan finns Dagens industri, Placera, Dagens PS och ekonomisidorna hos DN och SvD.

Får jag ekonomiråd på Flashback så synar jag dem extra noga. Lite som att ta medicinska råd härifrån, det finns de som är riktigt bra och de som är katastrofala.
Citera
2024-06-20, 07:11
Avslutad
Få utgår från strikt metodik när det kommer till till allt mellan såsom tex valutor, råvaror och relationer.
RikaTillsammans är som människor i allmänhet och styrs därför av känslor framför logik.

Föreningar som FattigaTillsammans har intressen och i och med det kan intresset inte frångås eftersom människan är vad hon är och styrd av impulser och viljor utanför hennes kapacitet att påverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in