2024-06-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Hehe, goes to show what you know.

Två av mina bästa vänninor har högt uppsatta positioner inom socialtjänsten. En av mina vänninor är polis. En manlig, mycket nära vän till min man är polis och vi har dessutom poliser i närmaste släkten. Så jo, jag är safe
Och det där du fantiserar om att nån politiker eller nåt skulle råka ut för LVU, det lär aldrig hända. Saker går inte till på och hanteras inte på det sättet i de delar och nivåer av samhället som är några våningar över dig.

Jag skulle kunna sätta mig naken och dricka rödvin i en badenbaden-stol på framsidan av trädgården i dag, och ta en runda med en dildo dessutom, och ändå vara safe oavsett orosanmälningar.
Fattar du? En uppsträckning för syns skull skulle det bli men nåt mer? Nope.

OCH - Är det något jag verkligen är glad att våra skattepengar går till så är det att omhänderta oskyldiga barn från galningar och psykfall som Sofia Palm, Pistol-Malin, Tok-Marlene & Co.

Shit det du skriver visar tydligt på jäv och nepotism att ni inte är objektiva och därför bryter mot lagen. FY
2024-06-19, 11:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Shit det du skriver visar tydligt på jäv och nepotism att ni inte är objektiva och därför bryter mot lagen. FY

Tror dessvärre att det förekommer. För rent hypotetiskt kan ju även socialsekreterare och deras chefer få problem med sina egna barn av olika anledningar eller hamna i en infekterad vårdnadstvist.

Men just det här luktar troll lång väg.
2024-06-19, 11:37
Avslutad
Jag får känslan av pedofila tendenser hos dig Kurt-Sune. Varningsklockorna ringer starkt.

Att Sofia Palm hade märkliga saker för sig i den riktningen med sina söner finns dokumenterat. Även att hon ursäktar pedofili bland andra i FU-sekten.

Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50

Nja, är mer att vi som har skyddsnät, fungerande liv samt viktiga roller i ett fungerande och friskt samhälle tar hand om varandra. Därför är Kurre Barnkladdares teori och fantasi om att även vi kan få problem med soc helt felaktig. Som allt annat den skriver.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-19 kl. 11:42.
2024-06-19, 16:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
På det svarade Kurt med ett tillmäle och en falsk anklagelse.

"Det är nog meriterande för ett jobb på soc" är varken ett tillmäle eller falsk anklagelse.

Däremot kritik mot socialtjänsten.

Du måste verkligen jobba på soc som du resonerar.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-19 kl. 16:55.
2024-06-19, 19:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Jag lägger den här... Intressant reportage om LVU.

https://sverigesradio.se/avsnitt/46801

Det här är ett gammalt problem med felaktiga omhändertaganden, där föräldrar blir falskt anklagade för barnmisshandel.

Men det kanske inte är så noga? Det är bara någon annans barn. Alla föräldrar har dock inte samma chans att försvara sig mot sanningsministeriet.

Intressant att socialsekreteraren sitter och spekulerar på slutet av intervjun var det är mest sannolikt att barnet skadat sig. DVS i hemmet. Det visar vad denna myndighet håller på med på arbetstid. De sitter och gissar efter förutfattade uppfattningar hela dagarna, men det räcker för att omhänderta barn tydligen även på rent felaktig information.

Det var länge sen man såg sådana här reportage i MSM. Fler behövs för att belysa problemet med de icke rättssäkra och direkt felaktiga utredningarna som gör att barn kan omhändertas på felaktiga grunder på obestämd tid.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-19 kl. 19:17.
2024-06-19, 19:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Den här tråden har blivit helt förstörd av foliehattarna K-S och DrF. Något avlönat jobb har dom inte, ej heller familj som behöver uppmärksamhet. Nä, endast ett kort avbrott på meningslösa inlägg finns att finna under gryningstimmarna.
Åter till trådstarten: F*a anklagar människor för mobbing….buhu buhu sa hon som själv mobbar alla som inte stryker hennes hår.

Tillmäle, falsk beskyllan och hån mot biologiska föräldrar. Bingo!
2024-06-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tillmäle, falsk beskyllan och hån mot biologiska föräldrar. Bingo!

Men kolla, lite humoristisk är du ändå 😅
2024-06-19, 20:55
Medlem
Jag ville ha en liten uppdatering på lejonmamman. Jag är blockad men har förstått att hon börjat ringa och polisanmäla igen. Verkar som hennes mående är sämre igen eller?
2024-06-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Jag ville ha en liten uppdatering på lejonmamman. Jag är blockad men har förstått att hon börjat ringa och polisanmäla igen. Verkar som hennes mående är sämre igen eller?

Hon har nog inte prioriterat sin medicinering på senaste tiden. Beklämmande att se och höra henne.
Hon hånar alla hon pratar med, pratar om att blonda människor är rasister, begär ut utredningar hon inte har rätt till, pratar med växeltelefonister som om dom vore handläggare osv osv. Tragiskt är det
2024-06-19, 21:07
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Du menar att det ska ha blivit bättre? 😛
2024-06-19, 21:17
Medlem
Citat:

Jag trodde det skulle gälla en uppdatering hur vida polis hade gripit henne eller inte efter hon gått runt på stan och skrikit som en dåre:
https://gofile.io/d/uc8Zj4

2024-06-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Den här tråden har blivit helt förstörd av foliehattarna K-S och DrF. Något avlönat jobb har dom inte, ej heller familj som behöver uppmärksamhet. Nä, endast ett kort avbrott på meningslösa inlägg finns att finna under gryningstimmarna.
Åter till trådstarten: F*a anklagar människor för mobbing….buhu buhu sa hon som själv mobbar alla som inte stryker hennes hår.
Du har tydligen svårt att förstå att det är svårt att ta sig tid att skriva under dagtid när man jobbar och under kvällstid med barnen. Det blir att man kikar in när det är lugnt. Men Nariouh, adina och lailabruden har tid från morgon till kväll tydligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in