2024-06-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Verkligen. Så förbannat trevligt att varken grisen eller Postnord överhuvudtaget vet om alla dessa kommande Dead Drops. Finns inte ett enda sätt dem kan sätta in motresurser mot DD. Söker man på Drop finns redan fyra sidor på Arch!

Vad innebär ”Dead Drops”? För någon som är okunnig
Edit: Såg nu vad det innebär
Senast redigerad av KatanaYabaiYomi 2024-06-19 kl. 17:52.
Citera
2024-06-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123qaz
Det är nästan så man tror att polisen själv är här och skriver när det är inlägg som övertygat förkunnar att "Darknet eran är över" eller "polisen tar allt"

Än så länge har de kanske försvunnit under 1% av paket.

Skrattade högt! Håller med!
Citera
2024-06-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordok
Precis samma erfarenhet, förhör förra veckan, fick sedan brev att det blev nerlagt.

Dom pratade lite löst om att det är många ärenden (över 10.000) så att det kanske skulle läggas ner, jag skulle iaf inte förvänta mig domstol innan årsskiftet.
Citera
2024-06-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Men har du nekat eller erkänt brott?

Nekat givetvis, jag har ju inte ens beställt det dom påstår.
Citera
2024-06-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Skönt att det gick bra. Fick du någonsin något brev på att polisen tagit en försändelse?

Skulle vara intressant att höra om några fler blivit förhörda eller uppringda. Med tanke på att semestrarna precis ska dra igång har jag lite svårt att se hur man ska ha personal till att förhöra.

För mig är det 4-5 månader sedan min försändelse beslagtogs. Helt ärligt minns jag inte ens vad jag beställt.

Nej, inte direkt. Ett brev försvann, och jag tänkte inte så mycket mer på det. Sedan kanske 1 månad senare kom det kallelse till förhör för misstanke till försök av narkotikabrott. Löste sig bra, men är sjukt lättad i dagsläget. Jag hade ju givetvis inte beställt något så jag nekade ju.
Citera
2024-06-19, 20:18
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatanaYabaiYomi
Vad innebär ”Dead Drops”? För någon som är okunnig
Edit: Såg nu vad det innebär

Yes min vän. Även REK erbjuds redan av en del säljare man vetat om sedan mååååånga år tillbaka så visst dem små tjockis-plitarna och kuvert-agenterna kan ju leka att dem gjort någon som helst skillnad i detta förutom att nu istället för att väldigt stor del av "langningen" som brukade ske online nu kommer börja ske öppet ute på gator vilket kommer leda till mer kriminalitet och våld än vi redan har så dem måste känna sig riktigt stolta nu farbror blå med denna enorma "insats" där säkert 50% av kunderna enbart beställt hem genuina riktiga mediciner dem ej får utskrivna av olika anledningar och behöver för att få sina liv att fungera.
Citera
2024-06-19, 21:51
Medlem
Citat:
Yes min vän. Även REK erbjuds redan av en del säljare man vetat om sedan mååååånga år tillbaka så visst dem små tjockis-plitarna och kuvert-agenterna kan ju leka att dem gjort någon som helst skillnad i detta förutom att nu istället för att väldigt stor del av "langningen" som brukade ske online nu kommer börja ske öppet ute på gator vilket kommer leda till mer kriminalitet och våld än vi redan har så dem måste känna sig riktigt stolta nu farbror blå med denna enorma "insats" där säkert 50% av kunderna enbart beställt hem genuina riktiga mediciner dem ej får utskrivna av olika anledningar och behöver för att få sina liv att fungera.

Har inga siffror på hur många som saknar kontakter och kapaciteten eller viljan att införskaffa dom men tror inte det är en betydelselös summa människor. Klart alla kan åka till Stockholm eller Göteborg för att ta ett deaddrop eller möta upp en snapbram men hur många gör det? Tror man definitivt lyckas minska gängens intäkter litegrann och stoppat en liten grupp från att försätta sig i missbruk även om de på de stora hela gör väldigt lite för att förändra situationen i landet men så har det och kommer alltid vara in the war on drugs. Sålänge poliser stör och irriterar lite så är dom vl nöjda för dom vet att denna skit kommer snurra på för alltid
Citera
2024-06-19, 21:55
Medlem
Citat:

Ang rek och nya lagen försök till narkotikabrott så måste man väl försätta sig i en viss risk att bli dömd på omständigheter? Man behöver väl handla för en rätt stor summa och ingen annan än du kan hämta ut det, om man därpå har någon narkotikadom sen innan så skulle det ju kunna räcka till fällande dom väl?
Citera
2024-06-19, 21:56
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:

På vad sett skulle REK vara säkrare? Har sådana försändelser någon slags dispens för hundarna och runt den numera uppbrutna postsekretessen? Det borde väl vara den absolut enklaste andelen att hitta droger i rent praktiskt?
Citera
2024-06-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
På vad sett skulle REK vara säkrare? Har sådana försändelser någon slags dispens för hundarna och runt den numera uppbrutna postsekretessen? Det borde väl vara den absolut enklaste andelen att hitta droger i rent praktiskt?

Jag är rätt säker på att det är jävligt mycket säkrare då jag gjort 20-30 beställningar hos RC-säljare med rek utan stealth bortsett från en oskyldigt namn och varenda brev har kommit fram dagen efter. Beställer jag vanligt brev så försvinner det varenda gång om det inte är gudalik stealth. Dom sorteras inte på samma sätt eller samma rutt och då antalet rek brev det går på en knarkförsändelse är många tusen så gör man helt enkelt inte samma kontroller. Är det typ inte span på säljaren så tror jag det är promille chans att brevet försvinner, typ om det stinker tjack eller weed på hela terminalen. Vet inte hur ett rek sorteras och transporteras men med tanke på mängden rek som tar sig från ett inlämningställe till ett utlämningsställe på andra sidan landet på mindre än 24h så kan det knappast finnas tid för personalen att klämma, känna och lukta
Senast redigerad av Psykoslek 2024-06-19 kl. 22:13.
Citera
2024-06-19, 22:10
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Jag är rätt säker på att det är jävligt mycket säkrare då jag gjort 20-30 beställningar hos RC-säljare med rek utan stealth bortsett från en oskyldigt namn och varenda brev har kommit fram dagen efter. Beställer jag vanligt brev så försvinner det varenda gång om det inte är gudalik stealth. Dom sorteras inte på samma sätt eller samma rutt och då antalet rek brev det går på en knarkförsändelse är många tusen så gör man helt enkelt inte samma kontroller. Är det typ inte span på säljaren så tror jag det är promille chans att brevet försvinner, typ om det stinker tjack eller weed på hela terminalen

Jo, det ska ju fram fort förstås. Men det känns som att mycket fuffens går via REK så det är ju lite märkligt att man inte lägger krut alls där.

Att det försvinner i vanlig postgång tycker jag inte är speciellt konstigt.
Citera
2024-06-19, 22:11
Medlem
piratepuppys avatar
Fått mina 2 senaste paket "borttappade", inget från farbror blå. Så dom borde ju egentligen inte vara beslagtagna då? Ett från typ april, och ett skickades 30 maj men har inte nått hem.

Vad betyder stealth?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in