2024-06-19, 18:15
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Har inte hängt med detta, varit så mycket annat. Har försökt googla och klart jag fått träffar, men jag förstår inte vad det ska gå ut på.
Citera
2024-06-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Det är väl ungefär där lösningen ligger?

Utveckla och sprid "svart-appar" som krypterar kommunikationen utan att något spionprogram kan snappa upp det. Vad ska de göra? Beslagta och genomsöka miljontals telefoner?

Exakt, så idioten som sa att vi inte ska göra så och bara rösta på piratpartiet är någon jävla sosseagent.
Citera
2024-06-19, 18:16
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
vad finns det för tekniska vägar runt något sånt här? rent spontant så borde en extern krypteringsmodul innan input i valfri avlyssnad enhet kunna kringgå alla försök att avlyssna oavsett vilken nivå det sker på
-
Lätt. Det lär uppstå flera olika sätt inom snar framtid.
Spontant tänker jag att ett enkelt kodat språk skulle fungera mellan invigda.
Citera
2024-06-19, 18:16
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Utmärkt lag! Bara brottslingar och idiotjävlar som är emot lagen.

Så du vill att staten ska ha spyware på din telefon som ska lagra, scanna och analyserar allt du länkar och skickar?
Citera
2024-06-19, 18:18
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Så du vill att staten ska ha spyware på din telefon och lagra, scanna och analyserar allt du länkar och skickar?
Gärna. Varför inte? Jag har inget att dölja. Jag vill att alla kriminella åker fast.
Jag har inget att förlora, bara kriminella har något att förlora. Varför skulle jag vilja skydda brottslingar?
Polisen ska få varenda verktyg som de behöver för att kunna sätta dit brottslingar.
Citera
2024-06-19, 18:20
Medlem
Citat:
Du vill att EU ska ha full kontroll på vad du gör från vaggan till graven för att du inte har något att dölja? Det är ju detsamma som att sitta inlåst hela livet. Behöver inte användas bara för att upptäcka brottslighet, utan kan även användas för åsiktsregistrering och annat otrevligt.
Citera
2024-06-19, 18:20
Avslutad
Citat:

Framgångsrika brottslingar, pedos och terrorister använder inte "appar" för att kommunicera. "Chat control" är ett slag i luften som enbart gör det krångligare för laglydiga medborgare att kommunicera privat.

Se #76: (FB) Chat control är nu verklighet, hur påverkar det vår kommunikation
Senast redigerad av löktårta 2024-06-19 kl. 18:23.
Citera
2024-06-19, 18:22
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Du vill att EU ska ha full kontroll på vad du gör från vaggan till graven för att du inte har något att dölja? Det är ju detsamma som att sitta inlåst hela livet. Behöver inte användas bara för att upptäcka brottslighet, utan kan även användas för åsiktsregistrering och annat otrevligt.
Japp.
Vadå samma som att sitta inlåst hela livet? Du verkar inte ha alla hästar hemma?
Du tycker att åsiktsregistrering är hemskt? Du skämtar? Varför skulle jag ha något emot åsiktsregistrering?
Citera
Medlem
Citat:
Pedofilerna byter till TOR och kvar blir vi hederliga, arbetande och övervakade svenssons.
1 av 10 utger att dom blev utsatta för våld i hemmet under pandemiåret (https://bra.se/download/18.137f5428182e8ddc63a1b1/1662123841731/2022%20Utsatthet%20pandemirelaterade%202020.pdf).
Tycker du vi ska införa kameraövervakning i hemmen för att få bukt på det problemet också eller?
Citera
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Har inte hängt med detta, varit så mycket annat. Har försökt googla och klart jag fått träffar, men jag förstår inte vad det ska gå ut på.
All kommunikation övervakas av staten. Som i Kina.

https://mullvad.net/sv/chatcontrol/stop-chatcontrol
Senast redigerad av scrafty 2024-06-19 kl. 18:27.
Citera
2024-06-19, 18:23
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Pedofilerna byter till TOR och kvar blir vi hederliga, arbetande och övervakade svenssons.
1 av 10 utger att dom blev utsatta för våld i hemmet under pandemiåret (https://bra.se/download/18.137f5428182e8ddc63a1b1/1662123841731/2022%20Utsatthet%20pandemirelaterade%202020.pdf).
Tycker du vi ska införa kameraövervakning i hemmen för att få bukt på det problemet också eller?
Gärna. Varför inte?
Citera
2024-06-19, 18:25
Medlem
Majoriteten av svenska folket ville bli en kulturmarxistiskt totalitär stat, vi har sedan 60-talet valt att vara det. Vad är problemet?
Extrem övervakning, åsiktsregistrering, förföljelse av politisk opposition, osv, politikerna har varit helt öppna med vad de vill genomföra och majoriteten av svenska folket har hurrat och sagt JA.
Grattis. En demokratisk seger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in