Citat:
Samtliga av dessa OS kommer givetvis att förbjudas i Europa om de inte inför Chat Control. Att använda open source OS kommer inte heller hjälpa dig om alla appar du använder implementerar Chat Control. Att använda TOR är lagligt.. tills vidare. Tror du verkligen att man inte kommer förbjuda TOR och VPN som nästa steg? Du kan kanske ansluta med en bridge..Till er som inte förstår någonting, och till er som röstade på partier som sedan gjort HELT TVÄRT OM än det som lovades:
Det låter som mycket, men det är enklare än ni tror att byta ut massövervakningsalternativen. Välj integritet och frihet över massövervakning. Har inga som helst problem i vardagen med liknande setup som jag nämnde ovan. Man har exakt samma åtkomst till sina grejer.
Politikerna gick ut i EU-valet och sa att de ska rösta emot Chat Control, men när dagen väl kom så blev det helt andra ord. De har lurat svenska folket och är inget annat än landsförrädare vid det här laget. Politikerna är de sista ni ska lyssna och lita på. Nu är det dags att ni tar hand om er själva. Sprid informationen vidare till era nära och kära. Hjälp era föräldrar att gå över till dessa integritetsvänliga alternativ.
Ni är inte ensamma. Miljoner i Europa använder dessa tjänster. Hundratals miljoner världen över.
Vill även tillägga att EU-politiker använder liknande setup som nämndes ovan. De använder inte vanliga operativsystem och appar längre, eftersom de vet hur mycket information de lagrar.
Kika min profil på Flashback här t.ex. hur ni kan installera Debian Linux på hemmadatorn med full diskkryptering. Jag gjorde en "steg-för-steg" guide några dagar sedan.
- Använd Linux på era hemdatorer. Det är inga problem att använda Linux idag. Jag kan starkt rekommendera Debian eller Linux Mint till nybörjare. Vill ni ha full integritet bör ni välja Tails eller Qubes OS.
- Skaffa en Google Pixel mobil och installera GrapheneOS på den. Det funkar bäst på dessa mobiler eftersom de är stock Android. Man rensar således hela mobilen och installerar GrapheneOS, vilket är en kopia av Android fast utan massövervakning inbyggt. Google har ingen åtkomst till något på mobilen efter att du installerat GrapheneOS. Ni kan också när som helst gå tillbaka till vanliga Android. GrapheneOS fungerar inte på andra mobiler (Samsung, Apple) eftersom de har egna spärrar i systemet.
- Använd Protonmail eller Tuta som emailleverantör
- Undvik appar så långt det går. Använd alltid onlineversionen (hemsidan) om ni kan. När man installerar appar på sina enheter blir det betydligt sämre utifrån ett integritetsperspektiv, då de kan få åtkomst till andra filer/appar. Om du däremot använder en hemsida i webbläsaren har den ingen systemåtkomst. T.ex. om ni har installerat er bank app kan ni istället bara gå in på bankens hemsida via er webbläsare. Minska antalet appar så långt det går. Ni kan även "pin" genvägar till hemsidor på er mobils startskärm, så det ser ut som appar men det öppnar bara deras hemsida via er webbläsare.
- Använd en integritetsvänlig webbläsare som Firefox, Mullvad Browser, TOR eller en annan variant av dessa. Undvik alla Chromium-browsers (Edge, Chrome, Brave, Opera, m.fl.).
- Använd en integritetsvänlig VPN, som t.ex. Mullvad eller Proton
- Använd en integritetsvänlig sökmotor. Det finns flera stycken. En populär är DuckDuckGo. Annars kan ni även använda er av Mullvad Leta (om ni har Mullvad).
Det låter som mycket, men det är enklare än ni tror att byta ut massövervakningsalternativen. Välj integritet och frihet över massövervakning. Har inga som helst problem i vardagen med liknande setup som jag nämnde ovan. Man har exakt samma åtkomst till sina grejer.
Politikerna gick ut i EU-valet och sa att de ska rösta emot Chat Control, men när dagen väl kom så blev det helt andra ord. De har lurat svenska folket och är inget annat än landsförrädare vid det här laget. Politikerna är de sista ni ska lyssna och lita på. Nu är det dags att ni tar hand om er själva. Sprid informationen vidare till era nära och kära. Hjälp era föräldrar att gå över till dessa integritetsvänliga alternativ.
Ni är inte ensamma. Miljoner i Europa använder dessa tjänster. Hundratals miljoner världen över.
Vill även tillägga att EU-politiker använder liknande setup som nämndes ovan. De använder inte vanliga operativsystem och appar längre, eftersom de vet hur mycket information de lagrar.
Kika min profil på Flashback här t.ex. hur ni kan installera Debian Linux på hemmadatorn med full diskkryptering. Jag gjorde en "steg-för-steg" guide några dagar sedan.
Detta är många gånger värre än avlyssningen som sker i Kina. Blir kanske att man får fly till Kina om ett par år för att komma ifrån den svenska regimen.