Citat:
Så….vad du har sagt….säger du nu att du inte har belägg för. Du drar en vals. Det visste jag.
Om du hade lite koll, sedan 2022 som du påstår, så är jag helt ointresserad av alla de olika siffror som presenteras. Om förluster.
Klart att jag vet att ingen lämnar ut egna siffror. Har sagts hundratals gånger i tråden. Endast 🇺🇸 gör detta, som det sagts i tråden, också. Men det visste du egentligen, eftersom du följt tråden sedan 2022.
När nya aspirerande ryssapologeter kommer in i tråden och ska spela Allan, kollar man upp posthistoriken. För att förstå utifrån vilken utgångspunkt som inlägget görs.
Oskyldigt påstående, med ett litet frågetecken. Neutrala.
Jomen visst. 38000 man samlades norr om Kharkiv. Gick till attack och det har gått åt helvete.
Finns en ansamling löss som sägs ha inriktning på Sumy. Experter säger att de har inte kraften till något. Därtill är området minerat. Något någon jävel ”glömde ” i Vovochansk.
Ukraina rapporteras ta tillbaka mark nu i öst.
Ett år sedan laddade Ryssland upp utanför Kupiansk. De 500+ tanks. En massa folk. Blev inte ett SKIT av det.
Så, du min ryssapologet kom in och hade stora ord.
ISW….
Tillåt mig att småle.
Om du hade lite koll, sedan 2022 som du påstår, så är jag helt ointresserad av alla de olika siffror som presenteras. Om förluster.
Klart att jag vet att ingen lämnar ut egna siffror. Har sagts hundratals gånger i tråden. Endast 🇺🇸 gör detta, som det sagts i tråden, också. Men det visste du egentligen, eftersom du följt tråden sedan 2022.
När nya aspirerande ryssapologeter kommer in i tråden och ska spela Allan, kollar man upp posthistoriken. För att förstå utifrån vilken utgångspunkt som inlägget görs.
Oskyldigt påstående, med ett litet frågetecken. Neutrala.
Jomen visst. 38000 man samlades norr om Kharkiv. Gick till attack och det har gått åt helvete.
Finns en ansamling löss som sägs ha inriktning på Sumy. Experter säger att de har inte kraften till något. Därtill är området minerat. Något någon jävel ”glömde ” i Vovochansk.
Ukraina rapporteras ta tillbaka mark nu i öst.
Ett år sedan laddade Ryssland upp utanför Kupiansk. De 500+ tanks. En massa folk. Blev inte ett SKIT av det.
Så, du min ryssapologet kom in och hade stora ord.
ISW….
Tillåt mig att småle.
1) Kräver siffror av mig
*Får siffror*
2) Dra åt helvete med dina siffror!!
10/10
Jag tackar f.ö för att du gjorde exakt det jag sade du skulle göra.
Är det de ca 2.5 km2 man tagit tillbaka i Serebriankaskogen du tänker på? Annars får du gärna peka på vart de har tagit tillbaka mark. Utöver det är det väl bara Ryssarna som tagit mark i år?
Nej, det hände inte mycket förra året av det. Men. Jag anser att det är skillnad på Ukraina juni 2023 och Ukraina 2024 i manskap och utrustning. Framförallt eftersom Ryssarna är som du säger i Vovchansk. De har alltså öppnat nya fronter, och detta är potentiellt ytterligare en intensiv front i Svatove-området.
Bara så du är medveten, hade du inte svamlat om massa poänglösa siffror, källor och annat generellt tramsande i ca 3-4 timmar och bara levererat ovanstående inlägg hade vi kommit mycket längre. Har förstås flera gånger sagt att ISW är en kass källa. Men jag använder den ändå för den är en av de mest pro-ukrainska källorna som går att använda, och t.o.m. de säger detsamma: Ukraina har problem med att mobilisera/rekrytera folk och 2) De har problem med kvantiteten av manskap gentemot Ryssland.