2024-06-18, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det mystiska är hur du kan ha ett etablerat jobb med hög lön, ifall du nu inte döljer din sanna personlighet ordentligt! Du måste ha många fiender som är så brutalt vulgär, ordet "bögjävel" används helt enkelt inte av bildade människor. Dessutom så är du korkad ifall du inbillar dig att man själv måste tillhöra en utsatt grupp för att försvara oskyldiga, utsatta, marginaliserades rättigheter mot sadister och psykopater! Kommer det ut bland vanligt folk hur du är, så är du rejält kokt, utskämd!!
Kanske man får se dig i någon nazispotting framöver!

Den enda som är korkad här, det är du. Som lever i tron om att bara för att man röker gräs så är man marginaliserad och utslagen, kan inte behålla ett jobb och lever på samhällets botten. Det bevisar bara hur iq-befriad du är.

Varför ska Sverige byta en dömd terrorist bara för att få hem en bögjävel? Respektera andra länders lagar. Ta seden dit man kommer. I Iran gillar de inte bögar, så vad i helvettet ska han då dit att göra? Sedan när Sverige har bjudit röven till och visat vilket inkompetent land vi är, så ska han få stå och böga sig på bästa sädningstid inför alla världens medier?

Ja , du tillhör en "utsatt grupp" eftersom du är en bögjävel, jävla rövryttare. Ta och stoppa in din pojkväns kuk i munnen och håll käften istället för att sitta här och förpesta ett annars trevligt forum. Fyfan för såna som dig.
Citera
2024-06-18, 18:16
Medlem
Kungsgardens avatar
Nu kommer det fram mer om hur det gick till. Stämmer uppgifterna är det inte som Billström och Kristersson ville få oss att tro, dvs att Hamid Noury benådades först. Han ska ha benådats i efterhand, enligt källor till SVT.

Jag har emotsett en granskning.

Citat:
– Riksdagen har inte informerats och ärendet har inte heller dragits i utrikesnämnden trots att regeringen är skyldig att hålla den underrättad i avgörande utrikespolitiska skeenden, säger en riksdagsledamot.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/spelet-bakom-fangutvaxlingen-de-avgorande-timmarna
Citera
2024-06-18, 18:21
Medlem
Kungsgardens avatar
Får vi se de två beslut som regeringen fattade?
Bäst att citera svt då detta kan bli diskuterat framöver.

Citat:
Enligt SVT:s uppgifter fattades ett beslut kvällen innan som gjorde att livstidsdömde Hamid Noury kunde flyttas från Hällbyanstalten utanför Eskilstuna och flygas till Oman. Samtidigt har Johan Floderus och Saeed Azizi fått lämna det ökända Evin-fängelset i Teheran.

Nu väntar statsråden på en signal från Omans huvudstad Muskat. Landet har även tidigare agerat värd för fångutväxlingar och har en speciell byggnad med särskilda rum för de olika stegen i processen.

Först när svenskarna är i säkra händer kan statsråden på Rosenbad fatta beslut om att benåda Hamid Noury. Ett sådant beslut är oåterkalleligt – och regeringen vill inte riskera att tappa Noury till Iran utan att få hem de svenska medborgarna.

Fick Hamid Noury permission att flyga till Oman? Vad var det första beslutet och hur sjutton kan någon benådas först när de kommit till andra sidan klotet?
Citera
2024-06-18, 18:28
Medlem
Durochmolls avatar
Ulf Kristersson hade ingen aning om vem Ahmadreza Djalali var. Det kom som en chock för honom när hans fru plötsligt dök upp och började ifrågasätta. Verkligen ett PR-misslyckande för Uffe.
Citera
2024-06-18, 18:59
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jobbat med Ylva Johansson, bög, borde ha varit mer försiktig med resandet, skitsamma han är svensksvensk och det är glädjande att han återigen är tillbaka i Sverige.

De två andra.

Azizi, svenskiranier som trots UDs avrådan ändå åkte till Iran. Han kan vara glad och tacksam för all fin hjälp han fått från Sverige och gott be om ursäkt för sin oförsiktighet.

Djalali, iranier som greps, dömdes och fängslades i hemlandet Iran. Allt skedde innan han blev svensk medborgare och därmed är han knappast Sveriges problem, i alla fall inte ett högprioriterat fall. Tycker inte jag i alla fall även om han får pluspoäng i och med goda studieresultat och forskningsfokuset.

Trodde Djalali var en betydligt mer skärpt kille än den där Azizi och en större förlust. Har dock ändrat mig efter frugans och hans offerkofta dök upp nu efteråt. Vill bara ha och ha, låter precis som vilken förortssomalie som helst.
Citera
2024-06-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Trodde Djalali var en betydligt mer skärpt kille än den där Azizi och en större förlust. Har dock ändrat mig efter frugans och hans offerkofta dök upp nu efteråt. Vill bara ha och ha, låter precis som vilken förortssomalie som helst.
Kan bara instämma.
Maken, ej svensk medborgare vid tillfället.
Båda kommunicerar på engelska ej svenska.
Fsmiljen fått möjlighet att studera, arbeta, forska i Sverige.
Familjen bor i en mångmiljonvilla i en välmående ort.
Resan tillbaka till hemlandet var 100% frivilligt och paret hade givetvis full koll på vilken skurstat Iran är (teokrati, ofria domstolar etc).
Dessutom har svenska myndigheter/politiker verkligen försökt att få honom fri.
Och vad får vi höra?
Jo att vi Sverige diskriminerar familjen ifråga.
Detta gör mig irriterad (minst sagt) och faktiskt så känner jag bara ännu mindre för forskaren och hans familj.
Visst inte så värst sympatiskt kanske men precis som du är jag mätt på offerkoftor och otacksamma invandrare/nysvenskar.
Citera
2024-06-18, 19:30
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Kan bara instämma.
Maken, ej svensk medborgare vid tillfället.
Båda kommunicerar på engelska ej svenska.
Fsmiljen fått möjlighet att studera, arbeta, forska i Sverige.
Familjen bor i en mångmiljonvilla i en välmående ort.
Resan tillbaka till hemlandet var 100% frivilligt och paret hade givetvis full koll på vilken skurstat Iran är (teokrati, ofria domstolar etc).
Dessutom har svenska myndigheter/politiker verkligen försökt att få honom fri.
Och vad får vi höra?
Jo att vi Sverige diskriminerar familjen ifråga.
Detta gör mig irriterad (minst sagt) och faktiskt så känner jag bara ännu mindre för forskaren och hans familj.
Visst inte så värst sympatiskt kanske men precis som du är jag mätt på offerkoftor och otacksamma invandrare/nysvenskar.

Frun har ändrat hans folkbokföring medan han suttit i fängelse i Iran. Det är tydligen hon som ensamstående som flyttade till villan.

Citat:
Ursprungligen postat av ratsit.se
Ahmad Reza Djalali är en 52 årig man bosatt i Täby kommun. Han bor i en villa/radhus på 177 kvm på x x i Täby. Där har han bott i sammanlagt 3 år och 224 dagar sedan 7 november 2020
Citera
2024-06-18, 19:45
Medlem
Folketstempels avatar
Nu måste vi gripa en persisk gubbe så att vi får något nytt att förhandla med igen.
Citera
2024-06-18, 20:41
Medlem
jhww82s avatar
Såg en bild nu på Djalali från fängelset. Shit, han måste tappat 30kg. Påminner om Navalnyj och hur han såg ut innan han dog.

Fy fan Kristersson & Billström…
Citera
2024-06-18, 20:50
Medlem
Trollet420s avatar
Om man är bög och diplomat varför åker man till iran för semestern. Verkar som att mullorna och kristersson jobbar ihop för att ställa till med mer kaos för iranska folket. Samt för oas etnisk svenskar..
Citera
2024-06-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Såg en bild nu på Djalali från fängelset. Shit, han måste tappat 30kg. Påminner om Navalnyj och hur han såg ut innan han dog.

Länka? Om man googlar så kommer det upp bilder ifrån 2018. Ingenting som säger hur han ser ut idag, om det är den bilden du syftar på.

För övrigt så borde dem skickat hem Djalali istället för Johan, som visste precis hur riskfyllt det var som svensk dessutom bög, att åka till Iran.
Men helst skulle jag sett att allt hade fått en lösning utan ett utbyte. Den där massmördaren vann rent ut sagt emot Sveriges regering. Fick precis som han ville,spyr!

Vi har nu i Sverige visat att det går att komma förbi lagen med kriminalitet och olaga frihetsberövanden. 👏
Citera
2024-06-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82

Du måste ha missförstått, det är inte Billström och Kristersson som har Djalali fången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in