2024-06-18, 14:28
Medlem
fermions avatar
Det vore intressant att veta vad resan kostat ( oräknat förlorad arbetstid etc )
24 personer som bor i dubbelrum en vecka borde kosta c:a 460000:- (5000 flyg + 7000 hotell + traktamente 7000 )
Undrar om den gjorde det?
Citera
2024-06-18, 14:50
Medlem
Firewaias avatar
”Betala tillbaka” vilket jävla skämt att kalla det så. VEM betalar tillbaka sa du? De ansvariga? Nehe inte det!? Skattebetalarna får betala tillbaka till sig själva?… korrumperade horungar borde giljotineras
Citera
2024-06-18, 15:19
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollbocken
Helt korrekt, här kommer mer info.

Botkyrka Kommun betalar tillbaka efter Ekots granskning: ”Vi har gjort fel”
https://sverigesradio.se/artikel/botkyrka-betalar-tillbaka-efter-ekots-granskning-vi-gjorde-fel

Och kan det finnas fler?
– Det vet jag inte. Det hoppas jag inte. Det tror jag inte.

Botkyrka har nu alltså beslutat att betala tillbaka pengar för en veckolång
studieresa till New York i våras där totalt 23 personer deltog.

”Vi har gjort fel. Och det är bara att erkänna”, säger presschef Lennart Agén, Botkyrka kommun.

Fy fan vad förbannad jag blir. Nej, de har INTE gjort fel.

De har på skattebetalarnas kostnad, fullt medvetna om det, gjort en nöjesresa. Det kallas KORRUPTION.

Häng ut de där 23 personerna. Det måste ju vara offentliga uppgifter? Åtala alla. Så länge korruption får fortgå på detta vis, med ett litet "oj, det kanske inte var lämpligt" som botgöring, kommer vi aldrig att få bukt med den.
Citera
2024-06-18, 15:22
Medlem
GeneralBurros avatar
Jävla sos tanterna har festat och rest på skattebetalarnas pengar
Citera
2024-06-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Kommuner och förvaltningar saknar inte skattepengar, långt ifrån, de saknar kompetens att förvalta dem förnuftigt
Ännu ett bevis på att vi borde sänka skatten.

Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
De har på skattebetalarnas kostnad, fullt medvetna om det, gjort en nöjesresa. Det kallas KORRUPTION.
Häng ut de där 23 personerna. Det måste ju vara offentliga uppgifter? Åtala alla. Så länge korruption får fortgå på detta vis, med ett litet "oj, det kanske inte var lämpligt" som botgöring, kommer vi aldrig att få bukt med den.
ALLA kommuner borde granskas. Det här är ingen enstaka händelse där man ”inte haft koll på till vilka konton pengarna har gått”, blablabla…

Det här är medvetet och utstuderat där de kommunanställda berikat sig själva och på skattebetalarnas bekostnad.
Inte konstigt att pengarna försvinner och inga resultat uppnås.
Som vanligt är det du och jag som får betala.
Citera
2024-06-18, 15:44
Medlem
Hur kan man "betala tillbaka" med skattepengar? Borde väl vara den enskilde som betalar tillbaka, alternativt förmånsbeskattas?

För övrigt vill jag gärna slå ett slag för tidskriften "Sunt förnuft" utgiven av Skattebetalarnas förening. Där kollas olika kommunder och där kan man medels läsning verkligen hålla blodtrycket uppe, om man så säger. Hoppas nu bara att de gräver ned sig i Botkyrka kommun.
Citera
2024-06-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
[/b]

Det fetade. Hade tjänstemannaansvar införts igen, kunde de fått betala tillbaka sin nöjestripp.

Eller som man oxå säger, lätt skära breda remmar ur någon annans läder….

Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Och ingen får ta ansvar som vanligt eller?

Se ovan. Inget tjänsemannaansvar i daigslandet Sverige. Att vara fetlagd kommunpolitiker måste vara topp 5 absolut bästa/slappaste jobben i hela Sverige man kan ha. Det är ju bara skandal efter skandal, i kommun efter kommun...
Citera
2024-06-18, 15:55
Medlem
Dom ansvariga kanske är gängkriminella själva
Citera
2024-06-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
[/b]

Det fetade. Hade tjänstemannaansvar införts igen, kunde de fått betala tillbaka sin nöjestripp.

Eller som man oxå säger, lätt skära breda remmar ur någon annans läder….

Det behövs inget tjänstemannaansvar för att de 23 anställda ska deklarera och beskatta denna resa som en förmån i tjänsten. Nu när den blivit allmänt känd så kan Skatteverket eftertaxera dem allihop.
Citera
2024-06-18, 15:59
Medlem
Förvånad är man knappast, finns en god anledning till att sverige toppar många listor på korruption i europa och norden.
Citera
2024-06-18, 16:06
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det vore intressant att veta vad resan kostat ( oräknat förlorad arbetstid etc )
24 personer som bor i dubbelrum en vecka borde kosta c:a 460000:- (5000 flyg + 7000 hotell + traktamente 7000 )
Undrar om den gjorde det?

De tycker väl att det kan kvitta vad det kostar när de har fått 65 millar som de inte riktigt vet vad de ska använda till.
Citera
2024-06-18, 16:20
Medlem
Conny63s avatar
Granska alla kommuner nu ! Detta betraktar jag som mycket allvarligt . Vilka åkte! har namnen kommit fram o vem är huvudansvarig? Sparken o återbetalning .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in