Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Sluta låsa och censurera legitima trådar. Detta är ett gigantiskt problem. Varje dag blir forumet mer en skvallersajt om kriminella gäng och "aktuella brott" och mindre ett diskussionsforum för hela Sverige. Jag tänker föra fram några exempel:
Jag skrev i trådstarten att jag helst undviker att uppmärksamma enskilda fall, men är glad att du ändå valde att posta tre exempel, då det annars hade blivit svårt att kommentera din kritik. Enklare ifall man kan hänvisa till något konkret som jag kan ta ställning till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
1)
(FB) Vansinnig låsning av en tråd – här uppmärksammade jag en så flagrant regelvidrig låsning av en tråd att den efter vad jag antar var en intern omröstning låstes upp igen. Men några dagar senare låstes den igen för att moderatorn
vf blev obekväm med det politiskt inkorrekta trådämnet (han gav någon korkad ursäkt, orkar inte kolla nu).
Tråden som diskuteras ovan är
(FB) Zelensky kommer att bli olaglig president efter den 20 maj 2024?
Jag anser att trådstarten är undermålig och att den dessutom bryter mot regel 0.01.
"En rubrik ska vara saklig och neutral samt ge en rättvis och beskrivande bild av vad tråden handlar om."
Jag har inte följt turerna kring tråden, men att den senare låstes och att man vid låsningen hänvisade till tråden
(FB) Zelensky ställer in valet 2024? Diktator? anser jag vara ett korrekt beslut.
I tråden som blev låst så skriver TS att
"Zelenskij kommer att bli olaglig president, en bedragare, efter den 20 maj 2024 Alla föreskrifter som utfärdats av Zelensky efter den 20 maj kommer att inte ha juridisk kraft.". Detta är möjligen TS åsikt, och något som är tillåtet att skriva i en diskussion, men det är inte någon lyckad trådstart. När tråden låstes så hade den 20 maj redan passerat, och enligt ukrainsk grundlag får man ställa in val. Vilket det också informerades om när tråden låstes.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
2)
(FB) Val till Europaparlamentet 2024: Dela Sveriges extremaste områden – en högst intressant, seriös och väldefinierad trådstart. Blir låst av maktgalningen
Strix m/94 utan skäl.
Jag tycker trådstarten i teorin är bra, men att själva trådstarten är undermålig. Behövde läsa den flera gånger för att förstå vad TS menade. Länkarna var intressanta, och ämnet skulle absolut kunna funka som en trådstart. Men TS behöver bättre förklara vad som ska diskuteras.
Jag tycker att trådens troliga frågeställning är riktigt intressant. Länkarna som hänvisas till är också intressanta. Men det är väldigt, väldigt rörigt och svårt att förstå vad som ska diskuteras, samt vad som uppmärksammas med länkarna. Så högst motvilligt så anser jag beslutet att skicka tråden till Papperskorgen faktiskt är korrekt. Däremot så skulle jag vara mer positiv till en tråd med samma frågeställning ifall den hade en bra trådstart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
3)
(FB) Gunilla Persson kommer ut som nationalist i en reklamfilm för AFS – Gunilla Persson gör en videohälsning till AfS och hamnar i nyheterna. Tråden låses återigen av
Strix m/94 med hänvisning till att alla inlägg och trådar som har att göra med Gunilla Persson måste föras i den gigantiska slasktråden "Skvaller om Gunilla Persson", där en händelse med högt nyhets- och underhållningsvärde knappt går att diskutera eller hitta. Observera att Persson bokstavligen konfronterades av en journalist tillsammans med sin advokat inne i rätten. Ej värdigt en egen tråd, diskutera i skvallertråden, säger Strix. Observera att flera andra trådar om Gunilla Persson existerar på forumet, t.ex. en tråd om att Persson ska "stämma skiten" ur AfS pga. videohälsningen.
Jag tycker att denna trådlåsning är helt fel, och anser den vara
mycket olycklig. Jag är helt ointresserad av Gunilla Persson, men tycker att det är helfestligt att hon gör en reklamfilm för AfS. Jo, jag vet att hon inte var medveten om detta, men det spelar ingen roll. Jag hade gärna läst tråden om Gunilla Perssons videohälsning till AfS. Det är en bra trådstart, och att den låstes kan jag bara beklaga. Uppgiften om att det inte heller är Gunilla Perssons egna åsikter framkommer också i trådstarten. När det gäller denna tråd så är vi av exakt samma åsikt.
admin