2024-06-14, 13:25
Administrator
admins avatar
Jag upptäckte nyligen en intressant tråd på Familjeliv.

Den toxiska diskussionskulturen på FL
https://www.familjeliv.se/forum/thread/82979650-den-toxiska-diskussionskulturen-pa-fl
"Jag har varit på Flashback sedan 15 årsåldern, i nära 18 år. Och där hittar man nazistern, knarkarna, radiklvänstern och allt där emellan, you name it. Ändå blir det mer sakliga ordnade diskussioner än här, vad tror ni det beror på?

Min teori är två saker. Här måste man sticka ut i sina åsikter för att bli delaktig i diskussionen, på Flashback blir de flesta inlägg bemötta oavsett om det är relativt neutrala åsikter
Kan det bero på att gillaknappen ersatt svar med inlägg när det gäller balanserade rationella utlägg? Och det i sin tur gör att det blir en tävling om att skrika högst?

Sen modereringen. Här är ribban betydligt lägre för vad man får skriva, men däremot är det betydligt mer aktiv moderering på Flashback, vilket håller igång diskussionen när skitinlägg plockas i realtid?

Eller är ni av en annan uppfattning?"
Jag brukar sällan besöka Familjeliv, då jag är långtifrån deras målgrupp. Upptäckte tråden av en händelse, och blev glad när jag läste kommentarerna i tråden. Det har postats över 100 inlägg i tråden, och jag rekommenderar er att läsa den. Den beskriver modereringen på Flashback, och våra diskussioner, på ett oväntat positivt sätt. Här är ett av de första svaren i tråden:
"Finns ingen moderering att tala om på familjeliv. Moderatorerna tar bort alla inlägg som blir anmälda oavsett om det bryter mot reglerna eller inte. Sen är reglerna här otroligt godtyckliga vilket bäddar för att moderatorerna kan göra precis som dem vill. På fb finns det ett tydligt regelverk och en helt annan transparens i modereringen."
Detta gjorde mig nyfiken. Men innan jag ställer mina frågor så vill jag förtydliga ett par saker.

Jag startade inte denna tråd för att ge oss själva beröm. Att vissa uppskattar modereringen på Flashback är givetvis jättebra, men jag vet också att det återkommande lyfts kritik kring samma moderering. Så som det ska vara. Men målsättningen bör alltid vara att bli bättre, och eftersom det var tråden på Familjeliv som gjorde mig nyfiken, så ansåg jag det logiskt att nämna den.

Jag startade inte heller tråden för att kritisera Familjeliv. Även om jag aldrig varit deras målgrupp, och inte brukar läsa inläggen i forumen, så anser jag att forumet fyller en stor funktion. Jag är glad att de finns, och jag hoppas att de kommer fortsätta att existera. Det skulle vara en stor förlust för Sverige ifall Familjeliv försvann. Sverige behöver fler diskussionsforum, och Familjeliv har aldrig varit någon konkurrent till Flashback. Det är två väldigt olika forum, med helt olika målgrupper. Så se absolut inte denna tråd som någon kritik mot Familjeliv.

Vad jag istället vill veta är vad ni anser funkar bra på Flashback, så att vi kan fortsätta på samma sätt, vad ni anser kan förbättras, och vad ni avslutningsvis anser funkar riktigt dåligt.

Denna tråd är inte tänkt att uppmärksamma enskilda fall eller vara en tråd där historiska vendettor ältas. Denna tråd handlar om att ta ett steg tillbaka, och reflektera kring vad som funkar, vad som kan kan förbättras, och vad som ni eventuellt tycker fungerar dåligt.

Trådens tre frågeställningar:

1. Vilka delar av Flashbacks moderering anser ni fungerar riktigt bra?
Dessa exempel bör lyftas, så att vi vet att detta är något som uppskattas. Så vi fortsätter att agera på samma sätt även i framtiden.

2. Vilka delar av Flashbacks moderering anser ni kan förbättras?
Denna fråga gäller exempel på när modereringen förvisso fungerar, men där ni också anser att det finns utrymme för förbättring.

3. Vilka delar av Flashbacks moderering anser ni fungerar dåligt?
Denna fråga gäller områden där ni anser att modereringen fungerar dåligt, och där ni kommer med konstruktiv kritik, och berättar hur modereringen skulle kunna förbättras eller göras på ett helt annat sätt.

Tråden är tänkt att vara resonerande, och strävar efter att vara självkritisk. One-liners eller inlägg som inte för diskussionen framåt kommer sannolikt raderas.

Det är m.a.o. inte viktigt hur många som anser att ett visst område fungerar på ett visst sätt, utan det största fokuset kommer ligga på argumenten. Konstruktiv kritik eller egna erfarenheter kring vad som faktiskt fungerar.

Tråden riktar sig främst till dig som kan ge exempel på alla tre frågeställningar. Den som exempelvis bara kan hitta nackdelar bör möjligen överväga att svara tills det givits tid att reflektera kring själva frågeställningen. För frågan är svår. Givetvis kan man vara av åsikten att det inte finns något som är bra, men jag skulle ljuga om denna persons inlägg fick samma tyngd som någon som kan reflektera över helheten, och ge exempel på både för- och nackdelar.

Det finns inte nödvändigtvis något som är rätt eller fel. Vad som fungerar i vissa forum kan vara direkt kontraproduktivt i andra forum. Vissa brukar klaga på att vi inte raderar tillräckligt många inlägg, och andra är kritiska till att vi tvärtom raderar alldeles för många inlägg. Denna tråd är inte tänkt att ge någon av dessa sidor rätt, men kan möjligen belysa problemen som finns i vissa situationer. Tråden är inte heller tänkt att fokusera på områden som ligger utanför själva modereringen.

Det finns alltid en risk för stark polarisering när man lyfter frågor som denna. Personligen så är mitt enda fokus att göra modereringen så bra som möjligt. Så även ifall jag vet att det säkert är vansinnigt att starta trådar som denna, så anser jag det viktigt att ibland stanna upp och reflektera.

admin
Citera
2024-06-14, 14:00
Avslutad
Citat:
Dessa exempel bör lyftas, så att vi vet att detta är något som uppskattas. Så vi fortsätter att agera på samma sätt även i framtiden.
Den fungerar väldigt bra på så sätt att alla åsikter är välkomna. Man märker rätt tydligt att de som hävdar motsatsen antingen är troll eller bara jävligt lättkränkta och i avsaknad av självinsikt.

Citat:
Denna fråga gäller exempel på när modereringen förvisso fungerar, men där ni också anser att det finns utrymme för förbättring.
Generellt borde moderatorerna vara bättre på att ge feedback vid trådlåsningar. Ett "trådar finns" tycker jag inte duger som moderatorsmeddelande vid en korgning eller låsning. Möjligtvis om det finns en klistrad tråd, men i övrigt tycker jag att en moderator måste kunna presentera en lämplig tråd för att kasta med motiveringen att trådar finns.

Citat:
Denna fråga gäller områden där ni anser att modereringen fungerar dåligt, och där ni kommer med konstruktiv kritik, och berättar hur modereringen skulle kunna förbättras eller göras på ett helt annat sätt.
Det är alldeles för vanligt att pågående diskussioner dödas genom att trådar låses eller papperskorgas. Det skulle jag säga är ett stort problem som drabbar oskyldiga. Har sagt det förr, men vf är en moderator som verkar tycka att hur bra jobb han gör mäts i hur många trådar han lyckas kasta. Det här ser man också ofta i underforumet för klagomål när någon inte följt instruktionerna. Istället för att döda diskussionen skulle berörd moderator kunna klistra in PM-konversationen som ett moderatorsmeddelande.

Överlag tycker jag trådlåsningar kan vara ett gissel också. Det är lite oklart när trådar kastas och när de låses istället, men en dryg grej med låsningar är att det har hänt mig ett otal gånger att jag sökt efter någon tråd att skriva i och får upp en låst tråd. Man kanske kunde bygga in så att en tråd som varit låst i mer än ett dygn kastas automatiskt eller något.
Citera
2024-06-14, 14:03
Medlem
SmegmaFris avatar
Bra tråd, och bra att du tar åt dig av kritiken!

1: Yttrandefriheten och att man får säga saker som är obekväma är givetvis varför Flashback är störst och bäst.
Allt som oftast fungerar detta bra tycker jag, och jag har egentligen inget att anmärka på.

2: Jag tycker att modereringen tidvis är extremt sträng.
Vissa moderatorer är ökända för att vara överdrivet stränga.
Jag har exempelvis varnats för att skämta kring trådens innehåll.
Samtidigt så ser jag OT/personpåhopp tillåtas utan att något tycks hända.
Jag har exempelvis rapporterat flera inlägg utan att dessa vare sig tas bort eller att användaren varnas.
Det är en väldig skillnad på dom olika forumsdelarna eftersom vissa moderatorer är betydligt mindre strikta än andra.
Antingen så bör reglerna skärpas eller så bör dom lättas, på samtliga avdelningar.

3: Det finns två saker jag stör mig frekvent på.
Det ena är dessa troll.
(Nej, riktigt trollande och underhållande trådar älskar jag)
Men dessa idioter som sitter och ljuger ihop scenarion som inte alls stämmer överens med deras posthistorik, eller dom allra värsta; dom som sitter och skriver kompletta tramstrådar om kiss och bajs etc. (Nu lär dessa dessutom öka i och med sommarlov)
Upprepade gånger sker detta, och ändå så får dom fortsätta.
Snälla, banna folk som enbart tramsar!

Slutligen och återigen: Vissa moderatorer och deras direkta lathet/trötthet på moddandet.
Något som kan göra mig regelrätt förbannad är när folk skriver en bra och intressant tråd, men sedan postar i fel ämne.
Många moderatorer gör då helt rätt och flyttar tråden!
Men vissa utav era moderatorer säger att det är fel ämne och sedan så åker den i papperskorgen!
Det är direkt regelrätt oförskämt mot någon som tagit sig tid att skriva en seriös tråd, och sedan ska bestraffas med att få den borttagen helt när moderatorns jobb ska vara att flytta dom vid felaktigheter.

Ha en skön sommar!
Citera
2024-06-14, 14:05
Avstängd
1. De håller hårt om regeln användarnas anonymitet.

2. De dåliga är att de anser nästan allt är trams, trams och ot bör förtydligas då mods i princip kan välja att allt de inte tycker är trams/ot.

3. Som ovan, man bör göra något åt det.
Citera
2024-06-14, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Det är en väldig skillnad på dom olika forumsdelarna eftersom vissa moderatorer är betydligt mindre strikta än andra.
Antingen så bör reglerna skärpas eller så bör dom lättas, på samtliga avdelningar.
Håller faktiskt inte med alls. Det måste inte vara lika överallt. I vissa forumdelar fungerar det att vara slapp, och rent generellt så ska man ju inte ha mer moderering än nödvändigt. Om man skulle göra allt likadant så skulle det antingen bli onödigt hårt på vissa ställen eller så skulle det bli omöjligt att diskutera vettigt i andra.

Jämför med att dricka alkohol offentligt. Det är ofta precis lika olagligt att göra det på en filt i stadsparken som det är att göra det på den centrala gågatan, men sannolikheten att polisen agerar i det förstnämnda fallet är mycket högre. Möjligtvis skulle jag kunna gå med på att det borde framgå tydligare hur hård modereringen är i förväg.

Citat:
Slutligen och återigen: Vissa moderatorer och deras direkta lathet/trötthet på moddandet.
Något som kan göra mig regelrätt förbannad är när folk skriver en bra och intressant tråd, men sedan postar i fel ämne.
Många moderatorer gör då helt rätt och flyttar tråden!
Men vissa utav era moderatorer säger att det är fel ämne och sedan så åker den i papperskorgen!
Det är direkt regelrätt oförskämt mot någon som tagit sig tid att skriva en seriös tråd, och sedan ska bestraffas med att få den borttagen helt när moderatorns jobb ska vara att flytta dom vid felaktigheter.

Ha en skön sommar!
Jag instämmer nästan helt här. Så länge ingen har postat i tråden är detta faktiskt ingen fara, förutom att det känns lite drygt. Men det är faktiskt inte så svårt att bara kopiera hela inlägget och posta på ett annat ställe.

Det riktigt jävliga här är när en moderator gör så efter att det finns flera sidor diskussion. Jag tycker inte riktigt att jag som användare ska behöva fundera på om det är värt att skriva i en bra tråd bara för att en triggerhappy moderator kan få för sig att kasta den för att den ligger fel.
Citera
2024-06-15, 07:01
Medlem
Jag tycker att just Familjeliv är ett rent skräckexempel på ett uselt fungerande forum, fastän det visserligen klagas en hel del om moderingen på FB.
När det gäller Familjeliv, så är det enbart PK som gäller och vissa åsikter som råder inom snart sagt allt. Vad det är får man själv klura ut och gör man inte det så åker man ut utan att fatta något eller blivit varnad.
De har också ett system där man kan posta anonymt då det är en het debatt, och de som är så korkade att inte fatta det kan man sitta och anmäla utan man själv kan bli anmäld för man är anonym.
Sedan existerar inte heller varningar, dialoger eller något utan folk får bara sina konton bara sådär och sedan får man själv klura ut varför.
Med detta sagt, så är alltså FB styrka ett omfattande varningssystem i olika nivåer och där man med varningar både får en chans att bättra sig och blir upplyst om vad det gäller.
Man kan ha en öppen dialog om vad man tycker och FB försöker alltid ha en ständig utveckling i samförstånd med användarna för att försöka förbättra och förändra forumet till det bättre,
Citera
2024-06-15, 12:43
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Generellt borde moderatorerna vara bättre på att ge feedback vid trådlåsningar. Ett "trådar finns" tycker jag inte duger som moderatorsmeddelande vid en korgning eller låsning. Möjligtvis om det finns en klistrad tråd, men i övrigt tycker jag att en moderator måste kunna presentera en lämplig tråd för att kasta med motiveringen att trådar finns.

Jag kan hålla med om detta. Det finns förvisso tillfällen där frågeställningen är så vanlig att man anser det mer eller mindre onödigt att hänvisa till andra trådar. Men jag har även upprepade gånger noterat att trådar blivit låsta med denna motivering, utan hänvisning till annan tråd.

Jag anser att det finns flera skäl till varför en hänvisning till annan tråd är att rekommendera. En av dem är att de som postat inlägg i tråden därmed får en större förståelse för beslutet. En annan är att de som vill fortsätta diskussionen vet till vilken tråd diskussionen är hänvisad.

Citat:
Det är alldeles för vanligt att pågående diskussioner dödas genom att trådar låses eller papperskorgas. Det skulle jag säga är ett stort problem som drabbar oskyldiga.

Citat:
Överlag tycker jag trådlåsningar kan vara ett gissel också. Det är lite oklart när trådar kastas och när de låses istället, men en dryg grej med låsningar är att det har hänt mig ett otal gånger att jag sökt efter någon tråd att skriva i och får upp en låst tråd. Man kanske kunde bygga in så att en tråd som varit låst i mer än ett dygn kastas automatiskt eller något.

Här är jag personligen något kluven. Jag anser att vi historiskt valt att sammanfoga trådar lite väl ofta, och anser att i relation till denna tradition är både låsta trådar och flytt till Papperskorgen att föredra. Då kan man nämligen efteråt klaga och få beslutet hävt. Detta är sällan till så stor hjälp då man genom att låsa tråden även ofta tar död på själva diskussionen. Så vid tillfällen när en trådlåsning varit felaktig, så är det absolut ett problem.

Jag vill inte heller hänvisa till problemen med sammanfogade trådar som något svar på din kritik. Att hänvisa till att alternativet möjligen är ännu värre fråntar inte det faktum att det fortfarande kan finnas ett problem. Det finns mängder av tillfällen där trådar blivit låsta av korrekt skäl, och flyttade till Papperskorgen av goda skäl. Men jag är också smärtsamt medveten om att det även finns upprepade exempel på motsatsen.

Ska ta till mig av kritiken, och fundera kring vad som kan förbättras. Jag uppskattar att du kommer med konstruktiv kritik.

admin
Citera
2024-06-15, 12:56
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri

Citat:
Håller faktiskt inte med alls. Det måste inte vara lika överallt. I vissa forumdelar fungerar det att vara slapp, och rent generellt så ska man ju inte ha mer moderering än nödvändigt. Om man skulle göra allt likadant så skulle det antingen bli onödigt hårt på vissa ställen eller så skulle det bli omöjligt att diskutera vettigt i andra.

Jämför med att dricka alkohol offentligt. Det är ofta precis lika olagligt att göra det på en filt i stadsparken som det är att göra det på den centrala gågatan, men sannolikheten att polisen agerar i det förstnämnda fallet är mycket högre. Möjligtvis skulle jag kunna gå med på att det borde framgå tydligare hur hård modereringen är i förväg.

Detta är något som vi har diskuterat internt under lång tid, utan att vi har kommit till någon bra lösning.
Jag tycker å ena sidan att det är problematiskt att vad som är tillåtet skiljer sig mellan olika forum.
Samtidigt så finns det goda skäl till detta. Vissa ämnen behöver modereras väldigt hårt, för annars skulle trådarna spåra ut totalt. Behovet av hur hård moderering som krävs skiljer sig väldigt mycket mellan olika forum.

Hur detta ska kunna kommuniceras på ett bättre sätt vet jag inte. Men jag anser att det vore en stor vinst ifall riktlinjerna blev mera tydliga. Jag har själv haft dialog med medlemmar som blivit upprörda över någon varning, och där jag vid en först anblick håller med om att varningen är för hård. När jag sedan fördjupat mig i frågan så finns det tillfällen där jag ändrat mg, och där det verkligen funnits skäl för att dela ut en varning. Problemet är att för att förstå orsaken så behöver man ibland läsa trådars riktlinjer och information om bakomliggande orsak till varför någon tråd (eller ett helt forum) modereras extra hårt. Vi kan inte förvänta oss att de som deltar i diskussionerna ska tvingas läsa alla riktlinjer. Även om det är ett "krav", så är det inte rimligt att läsa allt. Samtidigt så är det inte lyckat att behöva dela ut någon varning, om detta kunde undvikas.

Jag har verkligen inga svar på hur detta kan förbättras, men de som har några konstruktiva ideér kring hur detta skulle kunna göras annorlunda får gärna dela med sig av detta i tråden.

admin
Citera
2024-06-15, 13:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Detta är något som vi har diskuterat internt under lång tid, utan att vi har kommit till någon bra lösning.
Jag tycker å ena sidan att det är problematiskt att vad som är tillåtet skiljer sig mellan olika forum.
Samtidigt så finns det goda skäl till detta. Vissa ämnen behöver modereras väldigt hårt, för annars skulle trådarna spåra ut totalt. Behovet av hur hård moderering som krävs skiljer sig väldigt mycket mellan olika forum.

Hur detta ska kunna kommuniceras på ett bättre sätt vet jag inte. Men jag anser att det vore en stor vinst ifall riktlinjerna blev mera tydliga. Jag har själv haft dialog med medlemmar som blivit upprörda över någon varning, och där jag vid en först anblick håller med om att varningen är för hård. När jag sedan fördjupat mig i frågan så finns det tillfällen där jag ändrat mg, och där det verkligen funnits skäl för att dela ut en varning. Problemet är att för att förstå orsaken så behöver man ibland läsa trådars riktlinjer och information om bakomliggande orsak till varför någon tråd (eller ett helt forum) modereras extra hårt. Vi kan inte förvänta oss att de som deltar i diskussionerna ska tvingas läsa alla riktlinjer. Även om det är ett "krav", så är det inte rimligt att läsa allt. Samtidigt så är det inte lyckat att behöva dela ut någon varning, om detta kunde undvikas.

Jag har verkligen inga svar på hur detta kan förbättras, men de som har några konstruktiva ideér kring hur detta skulle kunna göras annorlunda får gärna dela med sig av detta i tråden.

admin

I vissa av forumen har vi klistrade trådar som användarna kan läsa innan de postar. Möjligen skulle vi ha detta i alla forum. Där kan vi ta upp viktiga avgränsningar och lite mer lokala anvisningar. Tycker det fungerar bättre i de forumen där dessa klistrade anvisningar finns ur ett moderatorsperspektiv.
Citera
2024-06-15, 18:02
Avslutad
Citat:
Här är jag personligen något kluven. Jag anser att vi historiskt valt att sammanfoga trådar lite väl ofta, och anser att i relation till denna tradition är både låsta trådar och flytt till Papperskorgen att föredra. Då kan man nämligen efteråt klaga och få beslutet hävt. Detta är sällan till så stor hjälp då man genom att låsa tråden även ofta tar död på själva diskussionen. Så vid tillfällen när en trådlåsning varit felaktig, så är det absolut ett problem.

Jag vill inte heller hänvisa till problemen med sammanfogade trådar som något svar på din kritik. Att hänvisa till att alternativet möjligen är ännu värre fråntar inte det faktum att det fortfarande kan finnas ett problem. Det finns mängder av tillfällen där trådar blivit låsta av korrekt skäl, och flyttade till Papperskorgen av goda skäl. Men jag är också smärtsamt medveten om att det även finns upprepade exempel på motsatsen.
Mitt förslag där är då helt enkelt att inte vara så triggerhappy. Om det inte är helt uppenbart att en tråd borde åtgärdas, ta det då lite lugnt. Låt den vara och låt diskussionen fortgå.
Citera
2024-06-17, 14:32
Medlem
Några sidor in kan man läsa kommentarer om hur kvinnor inte kan diskutera och gaddar ihop sig mot "oliktänkande", det säger en del om vilken typ av människor som beklagar sig över modereringen på familjeliv. Glad är defintivt inte ett av de främsta känslointryck jag tar med mig från att ha läst den där tråden.

Möjligheten att posta anonymt gör att FL har en lägre inträdeströskel vilket leder till att användarna i regel anstränger sig mindre för att skriva välskrivna inlägg, men fokuset på familj och relationer ger också upphov till en helt annan forumkultur. En högre andel kvinnliga användare leder också naturligt till fler skribenter som faktiskt svarar och går i debatt med de som startar trådar som endast handlar om hur dåliga kvinnor är. På Flashback händer det i princip inte längre eftersom bara finns ungefär 2 kvinnor som fortfarande orkar skriva här regelbundet.

Mina kommentarer om modereringen på Flashback är vad de alltid har varit, så länge moderatorerna argumenterar för att de har fri lejd att skita i reglerna som de önskar kommer det här forumet ha extremt godtycklig moderering med vilt skiftande krav på inläggskvaliteten beroende på vem det är som skriver och i vilket delforum.
Citera
2024-06-17, 22:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Trådens tre frågeställningar:

Den höga transparensen i Flashbacks moderering (offentliga meddelanden om avstängningar, varningar, låsningar, papperskorgningar, mm.) är något som verkligen fungerar och tjänar goda syften. Jag skulle också vilja påstå att åsiktsmångfalden bland moderatorerna förbättrats; jag ser fler moderatorer som öppet befinner sig på höger- och nationalistkanten och fler moderatorer som deltar i trådar utan att agera moderator. Det är bra, och visar att moderatorerna inte enbart tillhör ett högre kast vars enda syfte är att förstöra och övermoderera trådar.

Citat:

Flashback är övermodererat, och problemet har eskalerat till närmast tragikomiska proportioner bara de senaste 3 åren. Dagligen ser jag trådar som aldrig skulle ha låsts eller papperskorgats 2014, när forumet var roligare och öppnare än idag. Sammanfogningar har försvunnit (har verktyget plockats bort?) och moderatorer låser och papperskorgar fullt legitima trådar utan några som helst "checks and balances" (ett förslag är att låsningar/papperskorgningar måste granskas av en annan moderator för att godkännas). Jag upplever admin som en genuin yttrandefrihetsförkämpe som vill ha högt i tak, men du kämpar i motvind mot moderatorkåren, som hellre låser, varnar, papperskorgar och censurerar trådar och inlägg istället för att låta diskussioner fortskrida obehindrat. Den gamla tråden om felaktigt papperskorgade trådar ( (FB) Varning! Papperskorgen har för HÖG kvalitet! HJÄLP!!!) säger kanske allt man behöver veta om detta oroväckande fenomen. Saker och ting har inte blivit bättre sedan den tråden skapades.

Här tycker jag det är dags att gå ut med tydliga riktlinjer om att upphöra med slentrian- och okynneslåsningar med åtminstone 50%.

Citat:

Sluta låsa och censurera legitima trådar. Detta är ett gigantiskt problem. Varje dag blir forumet mer en skvallersajt om kriminella gäng och "aktuella brott" och mindre ett diskussionsforum för hela Sverige. Jag tänker föra fram några exempel:

1) (FB) Vansinnig låsning av en tråd – här uppmärksammade jag en så flagrant regelvidrig låsning av en tråd att den efter vad jag antar var en intern omröstning låstes upp igen. Men några dagar senare låstes den igen för att moderatorn vf blev obekväm med det politiskt inkorrekta trådämnet (han gav någon korkad ursäkt, orkar inte kolla nu).

2) (FB) Val till Europaparlamentet 2024: Dela Sveriges extremaste områden – en högst intressant, seriös och väldefinierad trådstart. Blir låst av maktgalningen Strix m/94 utan skäl.

3) (FB) Gunilla Persson kommer ut som nationalist i en reklamfilm för AFS – Gunilla Persson gör en videohälsning till AfS och hamnar i nyheterna. Tråden låses återigen av Strix m/94 med hänvisning till att alla inlägg och trådar som har att göra med Gunilla Persson måste föras i den gigantiska slasktråden "Skvaller om Gunilla Persson", där en händelse med högt nyhets- och underhållningsvärde knappt går att diskutera eller hitta. Observera att Persson bokstavligen konfronterades av en journalist tillsammans med sin advokat inne i rätten. Ej värdigt en egen tråd, diskutera i skvallertråden, säger Strix. Observera att flera andra trådar om Gunilla Persson existerar på forumet, t.ex. en tråd om att Persson ska "stämma skiten" ur AfS pga. videohälsningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in