2024-06-17, 10:34
Medlem
Men räcker inte för Bryson för att ta sig in i OS-laget till många amerikaners förtret. Morikawa höll undan sista platsen tillsammans med Scheffler, Schauffele och Clark. Bara USA som kommer ha mer än två spelare.

Några andra OS-kamper var att Olesen tog den andra danska platsen bakom Nicolai, blir inget tvillinglag. Conners(37) tog sig förbi Hadwin(38) för att knipa andra platsen bakom Taylor i det kanadensiska laget. Puig tog sig förbi Campillo i den rätt svaga spanska kampen bakom Rahm.
Citera
2024-06-17, 10:40
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ludvig Åberg klättrar till en fjärdeplats på världsrankingen efter tolfteplatsen i U.S. Open.

Det är bara Henrik Stenson som har varit högre rankad (2:a) bland svenska herrgolfare.

Klen tröst tror jag.

Åberg var tyvärr sämst av de i toppen såväl dag 3 som dag 4, men det är bara att ta nya tag. Snart väntar en ny major! 🙂
Citera
2024-06-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Klen tröst tror jag.

Åberg var tyvärr sämst av de i toppen såväl dag 3 som dag 4, men det är bara att ta nya tag. Snart väntar en ny major! 🙂

Trösten är väl att raset egentligen redan kom i lördags, och spiken i kistan direkt på söndagen. Kan vara mer knäckande med det Rory hade för sig.

Första trippeln han hade kan man egentligen bortse från, även om han inte slår världens bästa chip kan det i princip bara hända på US Open att göra trippel från det läget(ett par, tre till gjorde exakt detsamma därifrån). Men det var även tydligt att det saknades lite i chipparna varav han också valde att slå några puttar extra utan greenerna, ihop med bunkerspelet är det det som han har absolut mest att hämta i framöver. Den andra trippeln var i grunden ett felbeslut där han skulle svalt det dåliga läget och slagit fram sig istället för att gå för green där han känner att han måste gasa från start. Sett till att 9 av 10 lägen i native area verkade gå ypperligt att spela sig ur är det dock förståeligt att han inte backade från det slaget. Olyckligt utfall bara, jämför med Bryson som var ute i spenaten en mängd gånger utan att straffas. Ibland behöver man ha lite flyt också för att slåss om det.

Om något annat så var det bra att Bryson vann i avseende Fedex. Ludde har alltjämt ett väldigt bra läge att knipa ett riktigt bra utgångsläge på East Lake med en seger i någon av slutspelstävlingar före. Inte så jävla många tävlingar kvar nu.
Citera
2024-06-17, 23:06
Medlem
Rory drar sig ur veckans signaturtävling.. tillbaka till Scottish Open.
Citera
2024-06-18, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Så sant som det är sagt. Scottish Open pågår 11–14 juli.

Snacka om kollaps. Såg ut att ha segern som i en en liten ask. Två jättemissar.
Citera
2024-06-18, 11:51
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Trösten är väl att raset egentligen redan kom i lördags, och spiken i kistan direkt på söndagen. Kan vara mer knäckande med det Rory hade för sig.

Första trippeln han hade kan man egentligen bortse från, även om han inte slår världens bästa chip kan det i princip bara hända på US Open att göra trippel från det läget(ett par, tre till gjorde exakt detsamma därifrån). Men det var även tydligt att det saknades lite i chipparna varav han också valde att slå några puttar extra utan greenerna, ihop med bunkerspelet är det det som han har absolut mest att hämta i framöver. Den andra trippeln var i grunden ett felbeslut där han skulle svalt det dåliga läget och slagit fram sig istället för att gå för green där han känner att han måste gasa från start. Sett till att 9 av 10 lägen i native area verkade gå ypperligt att spela sig ur är det dock förståeligt att han inte backade från det slaget. Olyckligt utfall bara, jämför med Bryson som var ute i spenaten en mängd gånger utan att straffas. Ibland behöver man ha lite flyt också för att slåss om det.

Om något annat så var det bra att Bryson vann i avseende Fedex. Ludde har alltjämt ett väldigt bra läge att knipa ett riktigt bra utgångsläge på East Lake med en seger i någon av slutspelstävlingar före. Inte så jävla många tävlingar kvar nu.

Personligen hade jag hellre sett en spelare från de vanliga tourerna vinna.

Citat:

Mentalt dränerad, antar jag. Märkligt att han inte kan knyta ihop säcken i majors längre.

Jordan Spieth är en annan tidigare världsetta som haft en liknande utveckling.
Citera
2024-06-18, 12:02
Medlem
KPMG Women’s PGA Championship
MAJOR, USA, 20–23 jun
Anna Nordqvist, Maja Stark, Linn Grant, Linnea Ström, Madelene Sagström, Frida Kinhult, Pernilla Lindberg.
Nelly Korda, Lilia Vu, Ruoning Yin.
https://www.lpga.com/tournaments/kpmgwomenspgachampionship/tournament-entries

Travelers Championship
PGA Tour, USA, 20–23 juni
Ludvig Åberg.
Scottie Scheffler, Xander Schauffele.
https://www.pgatour.com/tournaments/2024/travelers-championship/R2024034

Tipsport Czech Ladies Open
Ladies European Tour, TJECKIEN, 21–23 juni
Johanna Gustavsson, Moa Folke, Caroline Hedwall, Sofie Bringner, Linnea Johansson, Anna Magnusson, Corinne Vidén.
Lee-Anne Pace, Manon De Roey, Shannon Tan.
https://ladieseuropeantour.com/reports-page?url=tmentry&id=2024&code=1919&title=Tournamen t%20Entries

KLM Open
DP World Tour, NEDERLÄNDERNA, 20–23 juni
Sebastian Söderberg, Jens Dantorp, Marcus Kinhult, Henrik Norlander, Jonas Blixt, Kristoffer Broberg, Jens Fahrbring.
https://www.europeantour.com/dpworld-tour/klm-open-2024/entry-list
Citera
2024-06-18, 12:09
Bannlyst
Jag håller på Bryson men oj vad synd jag tyckte om Macke.
Samtidigt kommer jag gräma mig mindre när jag missar kortputtar i fortsättningen, man får lite perspektiv...
Citera
2024-06-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Personligen hade jag hellre sett en spelare från de vanliga tourerna vinna.

Mentalt dränerad, antar jag. Märkligt att han inte kan knyta ihop säcken i majors längre.

Jordan Spieth är en annan tidigare världsetta som haft en liknande utveckling.

Höll på Rory men har aldrig stört mig direkt på Bryson som andra.

Till skillnad från Spieth är Rory en obestridlig toppspelare mellan majors. Under dom här 10 majorlösa åren har han vunnit 23 tävlingar(tre redan i år) samt både Fedex och DP tre ggr. Därför blir det så mycket märkligare att han varje gång det blir majorsöndag att han inte får ordning på det mentala. Spieth har vunnit två tävlingar på sex år sedan sin sista majorseger, det kommer inte ske mirakel där så länge han inte spelar bättre.
Citera
2024-06-18, 15:31
Medlem
Stefan4s avatar
Märkligt att Tony Finau inte har varit högre rankad än 9 på OWGR. Han måste ha varit mycket upp och ner under karriären.

Finau har alltså vunnit sex gånger på PGA-touren och placerat sig topp-5 i samtliga fyra majors - totalt elva topp-10 placeringar i majorsammanhang.
Citera
2024-06-18, 16:37
Medlem
Nu har amerikanerna bekräftat OS-laget. Vi får väl se om några toppspelare tackar nej den här gången, utifrån spelplats är det lite svårt att se. Den yngre generationen verkar också mycket mer taggade på OS än vad den äldre varit initialt.
Citera
2024-06-18, 20:40
Medlem
Ludde parad med Michael Thorbjornsen som är årets vinnare av collegekortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in