2024-06-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Vad du snackar skit. Summan är för bl.a behandling och att uppgifter på bl.a mrkoll och ratsit ska vara dolda (som man kan göra själv men gäddorna är för lata och efterblivna).
Helt rimlig summa. Terapi för peddon kostar

Så "Impulskollen" är experter på terapi trots att de inte har en enda legitimerad personal inom något som helst anställd?

Och vad har Impulskollen med mrkoll och ratsit att göra?

Oavsett vad man anser om pedofiler så har de samma lagliga rättigheter och skyldigheter som alla andra.
Senast redigerad av Engineer 2024-06-17 kl. 14:44.
Citera
2024-06-17, 14:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Vad du snackar skit. Summan är för bl.a behandling och att uppgifter på bl.a mrkoll och ratsit ska vara dolda (som man kan göra själv men gäddorna är för lata och efterblivna).
Helt rimlig summa. Terapi för peddon kostar

Vad du snackar skit, det är utpressning, betala annars hänger dom ut peddot.
Citera
2024-06-17, 14:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, förmodar att svårigheten ligger i att visa att ersättningen Dumpen får av Impulskollen är relaterad till de "klienter" Impulskollen fått från Dumpen.
Dvs utpressning föreligger ju endast om Dumpen har vinning av att den utpekade köper en kurs av Impulskollen.

En annan intressant detalj kring det där är att den som går i sådan terapi säkert vill att terapin skall vara hemlig, under sekretess, men här informeras alltså dumpen av bolaget som ger "terapin" att denne person betalat för terapin. Vore dumpen seriösa och inte kriminella utpressare, så skulle de så klart acceptera att peddot valde själv var han får sin terapi, och det skulle inte vara ett tvång, eftersom det är olagligt, olaga tvång.
Citera
2024-06-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad du snackar skit, det är utpressning, betala annars hänger dom ut peddot.
Dom hänger ut alla peddon din åsna. Ge mig källa på ditt efterblivna påstående
Citera
2024-06-17, 15:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Det är väl känt sedan länge och har varit diverse artiklar om det, föddes du igår eller, din amöba?
Citera
2024-06-17, 15:56
Medlem
Citat:

Om det skulle vara sant så skulle det nog vara det bästa sättet att pressa någon på pengar.

Ingen som betalat och inte blivit uthängd har ju något intresse i att gå ut offentligt och säga "Jo men jag letade barn på nätet och åkte fast av dumpen men betalade så jag hängdes inte ut."

Att ens antyda att stora betalningar till impulskollen skulle hjälpa är ju också en sorts utpressning om det visar sig att pengar flödar från impulskollen till dumpen.

Det visar väl sig med tiden men det är konstigt att dumpen kör hårt med impulskollen som kräver stora pengar för en behandling och hantering istället för officiella stödlinjer som är gratis och som har utbildad personal.
Citera
2024-06-17, 16:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Om det skulle vara sant så skulle det nog vara det bästa sättet att pressa någon på pengar.

Ingen som betalat och inte blivit uthängd har ju något intresse i att gå ut offentligt och säga "Jo men jag letade barn på nätet och åkte fast av dumpen men betalade så jag hängdes inte ut."

Att ens antyda att stora betalningar till impulskollen skulle hjälpa är ju också en sorts utpressning om det visar sig att pengar flödar från impulskollen till dumpen.

Det visar väl sig med tiden men det är konstigt att dumpen kör hårt med impulskollen som kräver stora pengar för en behandling och hantering istället för officiella stödlinjer som är gratis och som har utbildad personal.

Det är flera som har berättat i media att de utpressats, men de har inte varit med på bild, så klart
135 000 kostade det visst. En tjomme hade tagit något sms-lån eller liknande för att kunna köpa dumpens tystnad. Det är tydligt att dumpen inte har något ädelt syfte här, de är bara ute efter att tjäna pengar.
Citera
2024-06-17, 18:38
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Det är flera som har berättat i media att de utpressats, men de har inte varit med på bild, så klart
135 000 kostade det visst. En tjomme hade tagit något sms-lån eller liknande för att kunna köpa dumpens tystnad. Det är tydligt att dumpen inte har något ädelt syfte här, de är bara ute efter att tjäna pengar.
Men hur är det med det? ETC är bakom betala väg så jag kan inte läsa deras artikel och Dumpen svarar så här på anklagelserna:
Citat:
I desperation efter nya prenumeranter skyr man inte att fabricera berättelser. I dagens upplaga hävdar man i rubriken att en man köpt sig fri från publicering.
Köper man sedan en prenumeration och läser artikeln så får man veta att det inte alls var så det såg ut. Istället tog det lång tid.
Men om det skulle vara utpressning hur ser juridiken för det ut?
Citera
2024-06-17, 18:42
Avslutad
Citat:
Det är väl känt sedan länge och har varit diverse artiklar om det, föddes du igår eller, din amöba?

Nej det är inte känt någonstans.
Det finns en uthängd sorglig varelse som påstår det.
Dvs noll bäring i påståendet
Citera
2024-06-17, 18:47
Avslutad
Citat:

Nej det är inte konstigt!
Impulskollen köper en reklamplats och då vill man ju se att sitt företag har någon chans att tjäna pengar på det.

Men det borde vara den sämsta affärsidén någonsin.
Tor du att gäddorna kommer att betala 130 000 ur egen ficka?
Citera
2024-06-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej det är inte konstigt!
Impulskollen köper en reklamplats och då vill man ju se att sitt företag har någon chans att tjäna pengar på det.

Men det borde vara den sämsta affärsidén någonsin.
Tor du att gäddorna kommer att betala 130 000 ur egen ficka?

Dessa två personer verkade göra det:

https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning
Citera
2024-06-17, 19:06
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Dessa två personer verkade göra det:

https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning

Tack.
Fan vad äckliga Patrick och Sara är, allt handlar bara om pengar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in