2024-06-15, 18:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja visst hade du rätt. I den och ett par matcher till fungerade vi inte riktigt som ett lag. Förstår att skadeglädjen var på topp då (men inte längre...).

Mot er vart vi tagna på sängen hur ni backade hem och parkerade bussen. Men i halvlek gjorde Kim nödvändiga justeringar och resten blev historia.
Äh ni var knappast bättre i andra. Vi var bara riktigt jävla dåliga.
2024-06-15, 18:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du kan ju glädjas åt att vi inte kan gå om er i antal SM-guld iaf, så vi båda måste vänta en evighet innan det blir ett nytt
2024-06-15, 18:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Agree to disagree.
2024-06-16, 19:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Efter Vagic succé – Serie A-klubbar in i bilden
Pavle Vagic har omskolats och allt mer kommit att bli ett av Hammarbys viktigaste namn denna vår.
Enligt FotbollDirekts källor sågs han på plats i derbyt mot Djurgården av ett par Serie A-klubbar.
Den utveckling vi har sett sedan starten i år gör att Pavle Vagic börjar se toppallsvensk ut.
2024-06-16, 22:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Efter Vagic succé – Serie A-klubbar in i bilden
Pavle Vagic har omskolats och allt mer kommit att bli ett av Hammarbys viktigaste namn denna vår.
Enligt FotbollDirekts källor sågs han på plats i derbyt mot Djurgården av ett par Serie A-klubbar.
Den utveckling vi har sett sedan starten i år gör att Pavle Vagic börjar se toppallsvensk ut.
Kul med Vagic, men difdirekt är fotbollens motsvarighet till kändisskvallrets stoppa pressarna.
2024-06-17, 08:16
Medlem
Thomas Isherwood är nära AIK enligt FK.
Hans kontrakt går ut om 2 veckor och han verkar blivit nöjd av erbjudandet från AIK.
Bra el anus?
2024-06-17, 11:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Thomas Isherwood är nära AIK enligt FK.
Hans kontrakt går ut om 2 veckor och han verkar blivit nöjd av erbjudandet från AIK.
Bra el anus?
Kan ett försvar som släpper in 6 mot Elfsborg bli sämre? Det roliga med att ha släppt in 300 mål på en handfull matcher är att begrunda hur jävla dåliga dom som inte platsar och har fått sitta på bänken måste vara.

Men som svar på din fråga är detta tveklöst en hygglig värvning givet rådande förutsättningar.
2024-06-17, 15:41
Medlem
Jag tillhör ju inte de som tycker AIK har ekonomiska problem. Däremot verkar man ha stora problem med hur man spenderar sina pengar.

Helt obegriplig värvning även om de släppt in massa mål.
2024-06-17, 16:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag tillhör ju inte de som tycker AIK har ekonomiska problem. Däremot verkar man ha stora problem med hur man spenderar sina pengar.
Bestäm dig, har dom problem eller inte?
2024-06-17, 16:33
Medlem
Citat:
Bestäm dig, har dom problem eller inte?
Var jag inte tydlig nog? De har inga problem ekonomiskt men genom att slösa bort pengarna på äldre och dåliga spelare gör de det svårare att prestera sportsligt.
2024-06-17, 16:38
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Var jag inte tydlig nog? De har inga problem ekonomiskt men genom att slösa bort pengarna på äldre och dåliga spelare gör de det svårare att prestera sportsligt.
För mig är det ekonomiskt problematiskt att slösa bort pengarna på dyra spelare som inte levererar efter förväntningarna. Gör man det, så sköter man inte sin ekonomi på ett bra sätt.

Aiks egna kapital gick från typ 86 miljoner till 64 miljoner 2023, trots att dom sålde ett antal spelare. I Q1 2024 gick man minus 10 miljoner trots ytterligare spelarförsäljningar (Kusi-Asare och Otieno).
Såvida dom inte säljer spelare för 30-40 miljoner netto i sommar, så tror jag de där 62 miljonerna kan ligga mellan 0 och 20 miljoner ganska snart, och då är det slut på livlinor.
2024-06-17, 17:01
Medlem
Citat:
För mig är det ekonomiskt problematiskt att slösa bort pengarna på dyra spelare som inte levererar efter förväntningarna. Gör man det, så sköter man inte sin ekonomi på ett bra sätt.

Aiks egna kapital gick från typ 86 miljoner till 64 miljoner 2023, trots att dom sålde ett antal spelare. I Q1 2024 gick man minus 10 miljoner trots ytterligare spelarförsäljningar (Kusi-Asare och Otieno).
Såvida dom inte säljer spelare för 30-40 miljoner netto i sommar, så tror jag de där 62 miljonerna kan ligga mellan 0 och 20 miljoner ganska snart, och då är det slut på livlinor.
Det finns väl inget som tyder på det. Att det gått minus är ju för att de spenderat pengar de har. Troligtvis går de plus på driften kvartal 2 & 3. De lär väl sälja lite spelare i sommar så de kan slösa bort igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in