Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Är det någon som simmar omkring i ankdammen och kvackar så är det ju du.
I vanlig ordning flyttar du målstolparna när du blivit ägd.
Det var jag som först ifrågasatte meningslösheten med palestinarörelsen och hur värdelöst det är för NMR att alliera sig med dem. Det är således bara ni som förvarat NMR i detta hänseende som simmar i ankdamen ingen annan.
Citat:
”Palestinarörelsen” i väst är inte vad det handlar om utan att övriga världen utanför väst nu fördömer Israel och uppmärksammar judisk makt i väst. Läser du inte ens vad jag skriver, autistmongo? Det enda du ser är palestinasjalar och vänsterblivna i Sverige.
Vet du ens vad du själv skriver. Du nämnde själv nyss palestinarörelsen i USA och insinuerade hur viktig den var.
Jag citerar: "Om man vill veta hur den internationella judenheten ser på den pro-palestinska rörelsen så tittar man på USA".
Men du kanske inte vet att USA inkluderas i Väst
Förklara nu hur palestinasjalarna i USA skiljer sig mot de i Sverige, eller Europa?
Citat:
Men även i väst har judefrågan i bredare mening börjat dryftas i olika sammanhang utanför ”högerextrema” kretsar. Antisionism är en utmärkt inkörsport till judefrågan. Om antisionismen hade varit helt ofarlig för den internationella judenheten så hade vi aldrig sett systemet i väst slår ned så hårt på Israelprotester som nu skett.
Ja det har den men min poäng har hela tiden varit är antisionism inte är den inkörsport du tror det är utan lika mycket ett villospår eftersom den inte innehåller någon kritik mot judar utan snarare är apologetisk mot dem.
Jag har aldrig sagt att den är helt ofarlig/obetydlig bara att den är suspekt och missriktad. Systemet är mycket mer oroade över vitas uppvaknande än något som sker i Gaza och då passar denna "antisionism" utmärkt som en kontrollerad opposition. Jag är helt för att utnyttja upprördheten mot vad staten Israel gör men bara så länge man samtidigt pekar ut de falska narrativ som sprids.
Citat:
Försök inte att snacka bort ditt ständiga konspirationsteoretiserande nu. Om du inte vill uppmärksamma judiska konspirationer för den bredare massan, vad är då ditt syfte med alltid leta konspirationsvinkeln i allt som sker? Att alla nationella ska ha samma fokus som du? Är det tänkt att det ska ge resultat och i så fall vilka? Om inte framstår du bara som en tomte. NMR har valt att fokusera på det som faktiskt sker i Gaza och vilka konsekvenser det kan få. Men uppenbarligen tycker ju du att det viktigaste är att aspiemala om att ”Israel visste om attacken i förväg”. Du skrev ju t.o.m nedanstående nu efter din senaste replik till mig. Din övertro på att ”föra fram sanningen” om judar är den röda tråden i nästan alla dina inlägg. Detta är en besatthet, inte en fungerande taktik. Definitivt inget en organisation som NMR bör ha som huvudfokus. Återigen måste jag påminna om hur massans psykologi fungerar.
Du har uppenbarligen fått fnatt. Nu har du svamlat om konspiration i dussintals inlägg när det enda jag pekar på är empiriska fakta. Antingen bemöter du det jag faktisk skriver eller så lägger du ner ditt tröttsamma cirkelresonemang.
Citat:
Du skrev ju t.o.m nedanstående nu efter din senaste replik till mig. Din övertro på att ”föra fram sanningen” om judar är den röda tråden i nästan alla dina inlägg. Detta är en besatthet, inte en fungerande taktik. Definitivt inget en organisation som NMR bör ha som huvudfokus. Återigen måste jag påminna om hur massans psykologi fungerar.
Du skrev nyss att jag vevar mot palestiner och muslimer och nu skriver du att jag är besatt av judar i allt. Lägg ner svamlet.
Citat:
Judar försöker alltid att spela båda sidor. Det du länkar till om Keith Woods understryker just det. Har man inte genomskådat detta så förstår man helt enkelt inte fullt ut hur judar fungerar. Att det finns judiska antisionister är lika relevant som att det finns judiska pro-vapengrupper i USA. Det viktiga är hur maktjudar och gruppen judar som helhet agerar. Vilket vi vet när det gäller både Israel och mycket annat.
Du har exempelvis yttrat nedanstående. Det finns otaliga exempel på ditt kålsuparresonemang när det kommer till muslimer och judar. Ändå måste du ha förstått att vi aldrig skulle ha haft några problem med muslimer om det inte vore för judarna.
”Hamas och - vilja jag påstå baserat på många andra uttalanden av inflytelserika muslimer/araber i den muslimska världen - ser alltså i förlängningen oss europeer som det större problemet än judarna själva.”/skillnad
Fast nu är det du som verkar besatt av judar.
Vad i citatet är det du konkret ifrågasätter?