2024-06-15, 14:59
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Efter lite efterforskningar så lyckades jag ta reda både på vart Klas bor och gör idag men eftersom att han vad det verkar som inte pysslar med politik längre så känns det nästan taskigt att ta hänga ut det här.

Förmodligen så vill han som jag förstod det bara vara en vanlig Svensson idag eller något åt det hållet men om han totalt har bytt åsikter är ju omöjligt att säga men han är inte aktiv längre.

Boplats kan gå bort, men vad han gör kan du väl gå ut med? Det vore nämligen intressant att göra en större överblick och sammanfatta vad nationellas "kamp" faktiskt resulterar i. Vad som är allmänt känt hittills är att han blev tvungen att lämna den organisation han bildade för att de inte kunde komma överens och kommunicera med varandra. Det visar på mer fundamentala problem och en dysfunktionell rörelse.
Om det nu är så att han inte längre är engagerad vore det ett kvitto på vad deras "fanatism" och strävan i slutänden leder till.
Citera
2024-06-15, 16:19
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako

Är det NMR's synpunkt också? Tror ni verkligen att ni kommer att ses som "bad boys" o därmed få mer tjejer? Jaja, det lär väl locka fler ensamma personer. Många från incelrörelsen drar ju sig till grupper som NMR.
Citera
2024-06-15, 18:07
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AugustLovendahl
USA styrs av judar så det är väl en hedersutmärkelse. Den enes terrorist…
En antisemit är ju inte längre någon som hatar judar utan någon som hatas utav judarna. USA’s definition på terrorist är väl
’motsätter sig den nya världsordningen’.
Juden har sannerligen lyckats väl med sina planer hittills, men man undrar när han ska
ta sig vatten över huvudet.

Legalt opinionsbildande är alltså terrorism om människorna har fel åsikter som pysslar med detta. Spännande tider, känns som en förebyggande åtgärd. De måste väl göra det olagligt i tid och förbereda. Så mången folk icke drar sig till sådana här rörelser nu när samhället kommer braka snart.

Vita människor ska helt enkelt inte få organisera sig.
För när samhället kollapsar kommer det marxistiska teorierna betyda intet, och ras allt.
Ett klokt och bra inlägg! Det här är som du skriver en hedersutmärkelse för Nordiska motståndsrörelsen. Man kan tycka att NMR är pyttesmå och ganska obetydliga idag, men de som styr världen är uppenbarligen väldigt rädda för vad som NMR kan utvecklas till att bli i framtiden.

Människor från den nationella rörelsen visar sitt stöd till NMR efter USA:s falska terrorklassning av dem:

https://nordfront.se/reaktioner-pa-usas-falska-terrorklassning-av-motstandsrorelsen

Jag har också tittat på den där intervjun som överklasstönten Christian Peterson gjort med Joakim Kannisto och Greta Thunberg. Kannisto var bra där och såg också ganska tuff ut. Min bild av Kannisto har ändrat sig väldigt mycket. Tyckte tidigare att han bara var aggressiv och faktiskt lite otäck, men han är nog en av de absolut bästa vita människorna som finns här i världen. Roslagen!
Citera
2024-06-15, 18:41
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är du som gör ett fundamentalt misstag och du förstår uppenbarligen inte basal mänsklig psykologi. Om man vill veta hur den internationella judenheten ser på den pro-palestinska rörelsen så tittar man på USA, inte på den obetydliga ankdammen Sverige. Eller än hellre världen utanför väst. För det är där de stora förändringarna kommer att ske. Du resonerar precis som västvärldens liberala elit och inbillar dig att världen bara består av väst. Titta istället på den breda kritiken mot Israel och global judisk makt som kineser öppet ger uttryck för. Israel har ådragit sig vreden hos större delen av världen och väst har tydligt visat att judarna är deras herrar. Lyft blicken och stirra dig inte blind på palestinasjalarna i Sverige.
Samma ankdam som NMR vill bli en del av. Tack för att du fullbordar min poäng.

Dravel. Palestinarörelsen är uteslutande ett västlitgt fenomen och det är bara här problematiken med dess antivita vänsteragenda drivs. Din och NMR:s övertro på denna mångkulturella antinationalistiska sörja av gullande med judar i är inget annat än äcklande. Så pass att man kan ifrågasätta om ni är NS på riktigt eller någon slags jävla efterbliven avart.

Tips. Lär dig skilja på judemedvetenhet vs antisionism. Samt på palestiniers rätt att bekämpa judisk aggression vs cuckande för judaiserade palestinarörelsen. Dina lögnaktiga försök att måla ut mig som varande emot palestinier kan du köra ner i det råtthål du tog det ifrån din jävla sopa.

Min analys kortfattat bygger på historiska fakta ang judarnas religiösa/politiska målsättning att expandera sin nuvarande stat till ett större geografiskt och ekonomiskt område. En del kallar detta för storisrael. Ambitioner som judar officiellt förnekar och istället skyller sitt krig mot palestiner på palestinsk/arabisk terrorism. Politiska lösningar (tvåststlösning) ses som ett direkt hinder mot territorial expansion. Där spelar Hamas "terrorism" en viktig roll som en officiell orsak till det verkliga målet etnisk rensning och expansion. Orsaken och tidpunkten bakom det som nu sker tror jag till största delen har att göra med att judarnas aldrig haft så mycket makt som de har nu, speciellt över USA som är helt avgörande för dessa målsättningar.
Citat:
Fast det är ett faktum att vad som än händer i världen så letar du efter en konspirationsvinkel i första hand istället för att göra en analys av möjliga konsekvenser och scenarios. Dessutom tror du ju på fullaste allvar att dina ”avslöjanden av judiska lögner” skulle kunna leda till något slags ”uppvaknande hos massan”. Återigen uppvisar du obefintliga insikter i människans natur. Massan tror på det makten säger till dem att tro på. Den esoteriska lilla klick på flashback som kan ta till sig av sånt du finner viktigt är inte representativa alls för gemene man. NMR fattar åtminstone att din boolibompasyn på människor inte funkar i propagandan.

Ursäkta men förnekar du att du systematiskt brukar veva och slå mot både muslimer och judar i alla möjliga sammanhang?
Nej det är det inte. Sluta projicera din konspirationsnoja på mig så är du bussig.

Men din rabblande papegoja. Jag har redan sagt att detta inte handlar om att "väcka" massan. Det är snarare du som påstår detta med ditt svammel om att det är viktigt att stötta palestinarörelsen för att bryta den "kognitiva betingningen". Det är alltså du som försöker "väcka massan" inte jag.

I motsats till dig och NMR som vill stärka den antivita vänstern och dess muslimska kolonisatörer i Väst i form av jude-proxyn palestinarörelsen, vill jag förena den nationalistiska rörelsen, från höger till vänster, både mot judar och deras muslimska allierade i väst, med insikten att allt detta är en del av ett och samma problem med ursprung i en och samma globala judiska agenda.

Samma agenda med historiskt ursprung i "esoteriska ämnen" som judiska WWII narrativ, förintelselögnen, kriget mot terrorismen, 10/76 osv. Händelser och narrativ som du häpnadsväckande nog vill tysta ner samtidigt allt mer vita får upp ögonen för dem. Detta är är naturligtvis den mest avgörande betingning vi vita lider av mer än några andra folk. Och det är här villospår som "upp till kamp för palestinerna" i längden bara gynnar judarna.

Läs citaten från Keith Woods och AshaLogos igen så kanske du fattar?

"a Jewish anti-Zionist organisation, is running ads to spread the message "Zionism IS white supremacy"

How come Jewish groups that oppose Israel always seem to blame its behaviour on white people?"

"Zionism can almost become something of a red-herring, for those that exclusively laser-focus, and pretend this is the extent of the problems we currently face.

"increasingly they seem to be used by people saying 'here are the bad ones - but look over there, BASED ones!', and throwing their support behind these..

Vill man inte avslöja dessa judiska narrativ är man antigen en jude eller sprider judiska narrativ så är det bara.
Citat:
Ursäkta men förnekar du att du systematiskt brukar veva och slå mot både muslimer och judar i alla möjliga sammanhang?
Du sade "Kastat bajs på palestinier och muslimer generellt". Så sött att du inte hade några som helst bevis för det din lögnare.

Varför skulle man inte få ifrågasätta muslimer menar du?
Senast redigerad av skillnad 2024-06-15 kl. 18:59.
Citera
2024-06-15, 18:51
Medlem
baggebo1s avatar
Väldigt bra kommentar på terrorstämplingen av Fredrik Vejdeland:

https://motståndsrörelsen.se/2024/06/15/alla-forsok-att-stoppa-oss-kommer-misslyckas/
Citera
2024-06-15, 18:57
Medlem
baggebo1s avatar
Gregory Conte har börjat släppa såna här roliga korta videokommentarer. Här om terrorstämplingen av NMR:

https://x.com/RLidgeway/status/1802017860782358860
Citera
2024-06-15, 19:08
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Den nationella rörelsen är så konstig.

NMR tror att nyckeln till allt (i stort sett) är Israel, hela det finansiella systemet är kopplat till denna stat och om man kan skada den så kan man till slut införa nationell politik.
Detta är vansinne.
Citera
2024-06-15, 19:17
Medlem
skillnads avatar
Perfekt tillfälle att vända narrativet mot judarna och peka på det överväldigande fakta att man lät Hamas "terrorattack" ske. På så vi kan man samtidigt stötta den palestinska kampen principiellt som man pekar ut de skyldiga sionisterna. Men icke. Bättre att runka till palestinasånger och hylla Hamas för att de skadar judar.
Citera
2024-06-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ett klokt och bra inlägg! Det här är som du skriver en hedersutmärkelse för Nordiska motståndsrörelsen. Man kan tycka att NMR är pyttesmå och ganska obetydliga idag, men de som styr världen är uppenbarligen väldigt rädda för vad som NMR kan utvecklas till att bli i framtiden.

Människor från den nationella rörelsen visar sitt stöd till NMR efter USA:s falska terrorklassning av dem:

https://nordfront.se/reaktioner-pa-usas-falska-terrorklassning-av-motstandsrorelsen

Jag har också tittat på den där intervjun som överklasstönten Christian Peterson gjort med Joakim Kannisto och Greta Thunberg. Kannisto var bra där och såg också ganska tuff ut. Min bild av Kannisto har ändrat sig väldigt mycket. Tyckte tidigare att han bara var aggressiv och faktiskt lite otäck, men han är nog en av de absolut bästa vita människorna som finns här i världen. Roslagen!

Du svänger ganska snabbt och jag är väldigt mottaglig för smicker, därför ber jag dig att INTE lyssna på senaste MÄO nu när jag är på din plussidan
Citera
2024-06-15, 21:41
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson
1. Jag tror det blir bättre för trådens läsare och mig om vi inte går efter ditt minne. Skulle du kunna välja ut den avgörande faktan för dig från de källor som du anser är viktiga och presentera detta för alla. Då kan jag ta ställning personligen i frågan.

2. Jag tror du är för benhård i din verklighetsuppfattning här, det tror jag ligger dig till last. I ditt inlägg så postade du en video där flera av dina ställningstagande presenterades. I den så tar personen upp flera israeliska tidningsartiklar (judiska narrativ) som påstår om en möjlig konspiration från den israeliska regeringen. Men även den regeringen har fiender, inhemska sådana, som nog vill se Netanyahus regering falla i vanlig partipolitisk anda. Får man in i huvudet att egna landsmän offrades för regeringens politiska ambitioner så blir det lättare vid nästa val. Personen som presenterar har enligt Wikipedia haft eller har kopplingar till den ryska statsapparaten.

Det finns såklart ett intresse från dem att splittra den amerikanska befolkningen under pågående proxykrig i Ukraina.

Där har du två alternativ bara från videon du postade, det finns såklart många fler aktörer som har skäl att lyfta fram ditt narrativ. Goldstein nämnde förövrigt ett möjligt scenario till.

3. Min uppfattning är att jag håller mig till sakfrågan. I dina argument så lägger du fram vikten av sanningen av vad som skett. När andra användare påpekar att sanningen är irrelevant då massan inte kan nås av den så påpekade du att man (och speciellt Motståndsrörelsen) inte skall följa judiska narrativ.

Min tanke med frågan var att se om detta bara var retorik från din sida då du själv framfört kristna idéer på forumet och enligt den etablerade idétraditionen så härstammar det från judendomen. Du behöver inte svara om du är kristen, det är upp till dig själv.

Angående det fetade: Jag påstår att det är ett logiskt tankefel att anse att bara för att individer folkmördar andra så betyder det att de har fel eller ljuger om allting annat.
Blankningen av aktier, Hamas övningar tiden innan samt varningar från Egyptens president är tre av varandra oberoende bevis att man hade kännedom om attacken. Att man lät den ske förklarar sig självt av att det tog timmar snarare än minuter att besvara attacken när den väl var igång.

Inte alls benhård. Följer bara enkla logiska slutsatser precis som flertalet andra bättre vetande nationalister. Nick Fuentes som ett exempel.

"Kopplingar till ryska statsaparaten" Ja, skall man skratta eller gråta. Menar du att Ryssland är inblandat i detta?

Du framför en hemmasnickrad teori utan några som helst bevis för någonting. Vilka är denna opposition och vad skulle deras politisk mål vara med att får bort Netanyahu, anitsionister?

Vad i något jag framfört har något med vad du påstår är "kristna judiska narrativ" att göra? Sakfrågan handlar såklart inte om någons personliga tro utan om argumenten i sig.

Jag är kristen och nationalist och stolt över det. Om du är judaiserad ateist och stolt över det så var det.

Tips! Nu när NMR blivit terrorklassade. Är det inte på sin plats att ni besvarar detta med att korrekt poängtera vad israels premiärminister sagt i följande citat om "terrorstämplade" Hamas?

“Anyone who wants to thwart the establishment of a Palestinian state has to support bolstering Hamas and transferring money to Hamas,” he [Netanyahu] told a meeting of his Likud party’s Knesset members in March 2019. “This is part of our strategy – to isolate the Palestinians in Gaza from the Palestinians in the West Bank.”
Senast redigerad av skillnad 2024-06-15 kl. 21:59.
Citera
2024-06-15, 21:47
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Du menar alltså att du inte förstår fördelen för judarna om alla som nu känner hopp och tror att juden faktiskt kan skadas och inte är odödliga får intryckt i sitt ansikte att "nej, där har ni fel, vi lät attacken ske, vi är fortfarande osårbara". Vore väl det perfekta judiska narrativet?

Jag personligen kan väl kritisera kristendom trots att det finns personer i min organisation som tror på det? Det är högst relevant i sammanhanget att du som tror på en religion som ser judarna som bäst i världen också sprider den bild av dem som de troligtvis själva också helst vill ska spridas. Du är således en god kristen goyim.

Att det är judarna som är problemet och inte bara sionisterna har för övrigt NMR pratat om sen troligtvis innan du föddes. Men givetvis är det bättre att folk är anti-sionister än filosemiter - det är ett steg i rätt riktning!
Det finns inget osårbart alls i att de lät attacken ske, snarare tvärt om desperation blandat med typisk judisk psykopati/hybris.

Du kan kritisera vad du vill men det är varken min eller andras personliga tro vi diskuterar utan något mycket mer konkret och relevant. Men så mycket kan jag säga att sk kristen sionism inte är kristendom utan ett nytt fenomen skapat av judar. Kristna traditionellt har aldrig sett judar som utvalda utan snarare förkastade av Gud. Men återigen detta är ingen teologisk diskussion utan en politisk/ideologisk sådan som bör föras i rätt kontext.
Senast redigerad av skillnad 2024-06-15 kl. 22:00.
Citera
2024-06-15, 21:50
Medlem
Nyreggadjudes avatar
NMR befäster sin position som nyttiga idioter i kampen mot "det amerikanska imperiet".
Vejdeland, numera ledare, fortsätter ge bilden att förändringarna inte alls har förutsetts, planerats av makthavarna:

Citat:
Vidare poängterar Vejdeland att terrorklassning av alla som motsätter sig den globala världsordningen inte är något nytt och att detta är ett tecken på svaghet från Washington:

Västvärldens liberala hegemoni är idag på fallrepet då den är utmanad både av yttre krafter och de egna folken som förlorat tillit till de regeringar som styrs i bakgrunden av dolda makthavare. Den liberala demokratins plutokratier har på senare år som svar på detta gradvisa uppvaknande uppvisat starkt totalitära tendenser där de stängt ned hela samhällen, förbjudit opposition samt bedrivit såväl psykologisk som ekonomisk krigföring mot alla som vänder sig emot denna dolda maktelits cyniska maktspel. Den skara som inte längre känner förtroende för de globalistiska makthavarna eller ett sönderfallande amerikanskt imperium växer stadigt. I allt det kaos som många ser kommer, är en grupp som Nordiska motståndsrörelsen en kandidat att få verkligt inflytande och en kraft de vet att de inte kommer kunna kontrollera.

https://nordfront.se/vejdeland-alla-forsok-att-stoppa-oss-kommer-misslyckas

Det är värt att kommentera det språkbruk som är vanligt bland nationella: Man beskriver världsordningen som global - "den globala världsordningen" - men heltäckande kan ju den åsyftade sfären uppenbarligen inte vara eftersom andra delar av världen står utanför och sätter sig på tvären.
Det kan tyckas petigt att poängtera detta, men jag menar att det är ett uttryck för nationellas diffusa världsbild och förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in