2024-05-15, 21:59
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Risken för kramp är försumbar för dom allra flesta som har sovit och ätit som dom ska och inte har epilepsi som diagnos.
Jag menar inte att man ska dundra på med 2000 mg Lyrica och 1 gram av 86% rent Amfetamin på en gång men med sunt förnuft är risken för kramp liten. Det är betydligt högre risk att man blir kär vid första ögonkastet

Den risken är läskigt överhängande. Resten är också faktiskt rätt sant. Ska man knarka ska man göra det med förnuft.
Citera
2024-05-16, 14:34
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Den risken är läskigt överhängande. Resten är också faktiskt rätt sant. Ska man knarka ska man göra det med förnuft.

Den enda kombinationen man ska undvika med Lyrica är Tramadol. Som jag skrev tidigare att man ska undvika höga doser så är den kombinationen väldigt euforisk och nice!
Citera
2024-05-16, 15:37
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Den enda kombinationen man ska undvika med Lyrica är Tramadol. Som jag skrev tidigare att man ska undvika höga doser så är den kombinationen väldigt euforisk och nice!

Stämmer helt att Lyrica och Tramadol bör undvikas ihop precis som med Amfetamin. Folk (inkl. jag själv) kommer dock vilja pröva iallafall och om/när ni gör det så snälla för eran egen skull gör det ej vid ett tillfälle där ni inte har ätit och sovit ordentligt och grunda ALLTID med en benso som helst har muskelrelaxerande och krampförebyggande egenskaper. Jag har aldrig krampat på någon kombo just för att jag alltid föjlt dessa precautions så att säga.
Citera
2024-05-16, 15:49
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Stämmer helt att Lyrica och Tramadol bör undvikas ihop precis som med Amfetamin. Folk (inkl. jag själv) kommer dock vilja pröva iallafall och om/när ni gör det så snälla för eran egen skull gör det ej vid ett tillfälle där ni inte har ätit och sovit ordentligt och grunda ALLTID med en benso som helst har muskelrelaxerande och krampförebyggande egenskaper. Jag har aldrig krampat på någon kombo just för att jatuellt g alltid föjlt dessa precautions så att säga.

Jag har inte hellre krampat på den kombinationen. Senast jag kombinerade Lyrica och Tramadol var nog 2017, då intog jag 800 mg Tramadol och 600, eventuellt 1200 mg Lyrca och fan så bra man mådde
Tramadol är den opioid som man mår bäst av att blanda med Lyrica! Dock den farligaste!
Heroin har jag dock inte testat blanda med Lyrica men Morfin, Oxikodon osv ger inte alls samma välmående som att blanda med Tramadol
Citera
2024-05-16, 18:36
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Jag har inte hellre krampat på den kombinationen. Senast jag kombinerade Lyrica och Tramadol var nog 2017, då intog jag 800 mg Tramadol och 600, eventuellt 1200 mg Lyrca och fan så bra man mådde
Tramadol är den opioid som man mår bäst av att blanda med Lyrica! Dock den farligaste!
Heroin har jag dock inte testat blanda med Lyrica men Morfin, Oxikodon osv ger inte alls samma välmående som att blanda med Tramadol

Håller helt med där. Det är helt på grund av Tramadolens unika sätt som opioid att utsöndra både serotonin OCH dopamin. Trammen är unik med det bland opiater/opioider sen potentieras det med Pregabalin och plötsligt är allt helt jävla fantastiskt även om det är orsakat av diverse substansintag.

Jag har provat blanda med Mundisar tex. och det jag väljer T3 alla dagar i veckan tillsammans med Lyrica. OM jag har tillgång till kramplösande benso dvs. att grunda med. Annars ser jag till att lösa det eller struntar i den blandningen för dagen. Ska man knarka ska man fan veta vad man gör, vara påläst och ha en någorlunda adekvat massa innanför pannbenet.
Citera
2024-05-19, 12:30
Medlem
Kan Lyrica stanna längre i kroppen om man kombinerar det med Phenibut. Tänkte om detektionstiden blir längre då man kombinerar det ?.
Citera
2024-05-20, 20:53
Medlem
Hur är mina chanser att kanske får någon slags ”dispans” att få utökat max-dos ”enl fass?

Nämligen så att jag klippte min dos lyrica CT och jag märkte knappt av det. De var mer för min egna kontroll så jag inte är beroende av det.

Med de resonemanget tror ni att den skulle kunna höjas i speciella fall? Inte bara smärta från mitt håll, utan att även min kroniska stress & ångesten börjar bli problem.
Citera
2024-05-25, 23:55
Medlem
Hej är de någon som vet om man måste ta lyricka dagligen om man får de utskrivet eller kan man få ta de vid behov?
Citera
2024-05-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoberra
Hej är de någon som vet om man måste ta lyricka dagligen om man får de utskrivet eller kan man få ta de vid behov?
Bästa är att använda den sporadiskt nån gång i veckan. Kanske ett par gånger/veckan. Men man får en liten Hannover efter varje gång tycker jag som tar ett par dagar att rida ut…
Citera
2024-05-26, 18:44
Medlem
Citat:

Får man det på recept så ska man ju följa ordinationen. Men man kan alltid göra lite som man vill, det är ju ingen som kan hindra en. Lite så gör jag med mina nark klassade mediciner. Tar ibland lite mindre och ibland lite mer och nån dag ibland kan jag skippa en av medicinerna. Tar man Lyrica varje dag så kommer man bli beroende..det går inte att komma ifrån. Men samtidigt kan man behöva ta läkemedlet varje dag. Så lyssna på läkaren och följ ordinationen iaf tills du vet mer hur du funkar på medicinen.
Citera
2024-05-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Får man det på recept så ska man ju följa ordinationen. Men man kan alltid göra lite som man vill, det är ju ingen som kan hindra en. Lite så gör jag med mina nark klassade mediciner. Tar ibland lite mindre och ibland lite mer och nån dag ibland kan jag skippa en av medicinerna. Tar man Lyrica varje dag så kommer man bli beroende..det går inte att komma ifrån. Men samtidigt kan man behöva ta läkemedlet varje dag. Så lyssna på läkaren och följ ordinationen iaf tills du vet mer hur du funkar på medicinen.
Men vill läkarn skriva ut om man säger att ha vid behov? Menar vissa mediciner måste man ju äta dagligen o äta in sej på. För min del hade sporadiskt vart bäst för tycker man blir så imun imot den så fort men jag har max käkat 5 dagar
Citera
2024-05-26, 22:32
Medlem
Citat:
Men vill läkarn skriva ut om man säger att ha vid behov? Menar vissa mediciner måste man ju äta dagligen o äta in sej på. För min del hade sporadiskt vart bäst för tycker man blir så imun imot den så fort men jag har max käkat 5 dagar
Menar vissa mediciner dåår man ju lämna prover så dom ser att man äter dom som man ska o vill man enbart ha dom vid behov för att man ej tål benzo så blir de ju jobbigt om man måste äta den dagligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in