2024-06-16, 17:45
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är en oro och rädsla baserad på faktiskt fara. Främmande män på isolerade platser är ett reellt hot för kvinnor. Björnar är inte det.
Vilka feminister är det som säger det? Var framgår det att det är feminister? Var framgår de att svaret de ger har sin grund i feminism?

Det du använder som argument är irrationellt och hysteriskt. Det är dags att börja inse att alla kvinnor som tänker, tycker, väljer eller gör något män känner sig kränkta av eller ogillar inte är feminister.

Du är inte talesperson för kvinnor och talar för dig själv. Att några kvinnor hellre möter en björn än en man i skogen och ser alla män som potentiella hot är egentligen bara dessa kvinnors eget problem. Men att säga att en slumpmässig man är farligare än en slumpmässig björn är trams. Det finns mer än 4 miljarder män på planeten som alla lever nära kvinnor och 200000 brunbjörnar och lika många svartbjörnar som alla bor långt från människor. Hänsyn måste tas till exponeringstid. Skulle säga att denna tramsiga debatt endast stärker en massa fördomar om kvinnor: Irrationella, hysteriska och dåliga på matematik/statistik. Att det inte skulle vara fråga om den moderna urbana feminismen som gafflar på om björnar och män på tiktok...Gäsp.
Citera
2024-06-16, 17:52
Medlem
Citat:
Jo, du är man så din uppfattning är helt egal.

Med egal menar du oviktig och ointressant? Eller?

Det är ingen uppfattning jag har att Merapi har resonerat fel. Det är redan bevisat att hon har resonerat fel. Det är ett faktum.

Det står ingenting om att enbart kvinnor får delta i denna tråd så lägg ner härskarteknikerna.

Anser du att manliga politiker kan ha en viktig ståndpunkt i en fråga som rör kvinnor?

Citat:
Nej, du resonerar inte rätt för du förstår inte ens vad du resonerar om.

OK, kan du illustrera hur jag har resonerat fel och hur Merapi har rätt?

Citat:
Din definition och din uppfattning är egal.

Det är din åsikt att den är egal. Det är ingenting som säger att män inte får delta i denna tråd. Personligen så anser jag att alla individer är välkomna att tycka till om saker.

I slutet av dagen är det relevanta att utvärdera vem som resonerar korrekt och hör och häpna, din vapendragare, trådskaparen Merapi, har resonerat fel.

Citat:
Det är en diskussion som inte ens varit uppe.

Du har ju skrivit att man inte kan använda statistik för att dra slutsatser om individer eller en enskild individ eller något i den stilen. Vad skrev du exakt?
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-16 kl. 18:01.
Citera
2024-06-16, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du är inte talesperson för kvinnor och talar för dig själv. Att några kvinnor hellre möter en björn än en man i skogen och ser alla män som potentiella hot är egentligen bara dessa kvinnors eget problem. Men att säga att en slumpmässig man är farligare än en slumpmässig björn är trams. Det finns mer än 4 miljarder män på planeten som alla lever nära kvinnor och 200000 brunbjörnar och lika många svartbjörnar som alla bor långt från människor. Hänsyn måste tas till exponeringstid. Skulle säga att denna tramsiga debatt endast stärker en massa fördomar om kvinnor: Irrationella, hysteriska och dåliga på matematik/statistik. Att det inte skulle vara fråga om den moderna urbana feminismen som gafflar på om björnar och män på tiktok...Gäsp.
Du är definitivt inte talesperson för kvinnor -för du är man.
Jag konstaterar att kvinnor äger sin upplevelse och uppfattning - det gör inte ni män.

Nej, det är inte trams. En kvinna har dött på 125 år av en björn - osagt om det ens var slumpmässigt - många fler kvinnor har dött för att de råkat på en främmande man.

Jag skulle säga att de tramsiga invändningar du och andra försöker föra framför enbart förstärker det vi vet redan vet - vilket förakt ni män har för kvinnor och hur svårt ni har att acceptera att kvinnors uppgift inte är att smeka er medhårs och blåsa på era sårade egon.

Män - både främmande och bekanta - är den största faran för kvinnor i skogen, i stan och överallt annars -- i Sverige och utomlands.
Citera
2024-06-16, 18:07
Medlem
Citat:
Du är definitivt inte talesperson för kvinnor -för du är man.
Jag konstaterar att kvinnor äger sin upplevelse och uppfattning - det gör inte ni män.

Nej, det är inte trams. En kvinna har dött på 125 år av en björn - osagt om det ens var slumpmässigt - många fler kvinnor har dött för att de råkat på en främmande man.

Irrelevant svammel. Tråden handlar inte ett dugg om det du skriver.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-16 kl. 18:25.
Citera
2024-06-16, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Med egal menar du oviktig och ointressant? Eller?

Det är ingen uppfattning jag har att Merapi har resonerat fel. Det är redan bevisat att hon har resonerat fel. Det är ett faktum.

Det står ingenting om att enbart kvinnor får delta i denna tråd så lägg ner härskarteknikerna.

Anser du att manliga politiker kan ha en viktig ståndpunkt i en fråga som rör kvinnor?
Det är självklart att män inte kan uppleva och bedöma saker ur ett kvinnligt perspektiv - inte ens om du skriver så du blir blå.

Varför börjar du diskutera en hypotetisk politiker - utan att en ange ämne, åsikt, syfte/mål och utgångspunkt för den där hypotetiska ståndpunkten?

Citat:
Det är din åsikt att den är egal. Det är ingenting som säger att män inte får delta i denna tråd. Personligen så anser jag att alla individer är välkomna att tycka till om saker.
Nej, den är egal.

Citat:
I slutet av dagen är det relevanta att utvärdera vem som resonerar korrekt och hör och häpna, din vapendragare, trådskaparen Merapi, har resonerat fel.
Du känner dig uppenbarligen rejält smälld på fingrarna av henne eftersom du promt vill diskutera henna med mig - trots att jag inte varit delaktig i er diskussion.
Är du fem år gammal?

Citat:
Du har ju skrivit att man inte kan använda statistik för att dra slutsatser om individer eller en enskild individ eller något i den stilen. Vad skrev du exakt?
Du får gå tillbaka och läsa. Vill du diskutera mina uttalanden utan att en veta vad jag sagt så saknar du diskussionsunderlag -- och du kan inte begära att jag skall mata dig med det för att du skall starta en infantil diskussion i ett ämne du uppenbarligen inte begriper dig på.
Citera
2024-06-16, 18:18
Medlem
Citat:
Det är självklart att män inte kan uppleva och bedöma saker ur ett kvinnligt perspektiv - inte ens om du skriver så du blir blå.

Varför börjar du diskutera en hypotetisk politiker - utan att en ange ämne, åsikt, syfte/mål och utgångspunkt för den där hypotetiska ståndpunkten?

Är en mans åsikt alltid egal när ett ämne är specifikt kopplat till kvinnor? Om svaret är ''ja'', så blir min följdfråga: Anser du att manliga politiker kan ha viktiga (motsatsen till egal) ståndpunkter om frågeställningar som rör kvinnor? Ja/nej?

Men den här tråden handlar ju inte om enbart det kvinnliga perspektivet? Har du missat det?

Slutsatsen blir därmed det omvända att din åsikt om att min åsikt är egal de facto är egal eftersom tråden inte enbart riktar sig till kvinnor .

Citat:
Nej, den är egal.

OK, din åsikt är att den är egal för att jag är man trots att tråden inte riktar sig till kvinnor enbart. Hur går resonemanget?

Citat:
Du känner dig uppenbarligen rejält smälld på fingrarna av henne eftersom du promt vill diskutera henna med mig - trots att jag inte varit delaktig i er diskussion.
Är du fem år gammal?

Nej, jag behöver inte prata om henne alls. Jag undrar bara om du anser att hon har resonerat fel överhuvudtaget här i tråden?

Bryr du dig om sanningen eller enbart ideologi?

Citat:
Du får gå tillbaka och läsa. Vill du diskutera mina uttalanden utan att en veta vad jag sagt så saknar du diskussionsunderlag -- och du kan inte begära att jag skall mata dig med det för att du skall starta en infantil diskussion i ett ämne du uppenbarligen inte begriper dig på.

OK, så du vill inte ens repetera vad du faktiskt sa tillbaka i tråden?

OK, så du har inga belägg för att jag har resonerat fel? Precis som Merapi inte har några belägg för att det är farligare att möta en björn än en man? Ja, det säger väl en del om din nivå.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-16 kl. 18:26.
Citera
2024-06-16, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Irrelevant svammel. Tråden handlar inte ett dugg om det du skriver.
Tråden handlar om detta

En kvinna har dött på 125 år av en björn - osagt om det ens var slumpmässigt - många fler kvinnor har dött för att de råkat på en främmande man.
Citera
2024-06-16, 18:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är en mans åsikt alltid egal när ett ämne är specifikt kopplat till kvinnor? Om svaret är ''ja'', så blir min följdfråga: Anser du att manliga politiker kan ha viktiga (motsatsen till egal) ståndpunkter om frågeställningar som rör kvinnor? Ja/nej?
Och du får specificera vad det är för frågor du pratar om.

Citat:
Men den här tråden handlar ju inte om enbart det kvinnliga perspektivet? Har du missat det?
Jo, det gör den. Det är kvinnor som får frågan man eller björn.

Citat:
Nej, jag behöver inte prata om henne alls. Jag undrar bara om du anser att hon har resonerat fel överhuvudtaget här i tråden?
Bra, då kan du sluta tjata om henne nu.

Citat:
Bryr du dig om sanningen eller enbart ideologi?
Det du kallar ideologi är kvinnors verklighet - sanning.

Citat:
OK, så du vill inte ens repetera vad du faktiskt sa tillbaka i tråden?
Nej, faktum är att jag ställer mig frågande till att du en försöker diskutera något jag sagt utan att ens veta vad jag sagt.
Är du för lat för att tar reda på det så är ju det upp till dig.

Citat:
OK, så du har inga belägg för att jag har resonerat fel? Precis som Merapi inte har några belägg för att det är farligare att möta en björn än en man? Ja, det säger väl en del om din nivå.
Jo, du resonerar fel -- och nu drog du in Merapi igen. Är det inte bättre att du skickar ett lite flirtigt PM till henne än att ropa efter hennes uppmärksamhet i inlägg till andra?
Citera
2024-06-16, 18:31
Medlem
Citat:
Tråden handlar om detta

En kvinna har dött på 125 år av en björn - osagt om det ens var slumpmässigt - många fler kvinnor har dött för att de råkat på en främmande man.

Och många fler småbarn i Sverige i åldrarna 0-6 år har blivit skadade av kvinnor än av tigrar. Betyder detta att det är säkrare att möta en tiger än en kvinna för ett småbarn i åldern 0-6 år?
Citera
2024-06-16, 18:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och många fler småbarn i Sverige i åldrarna 0-6 år har blivit skadade av kvinnor än av tigrar. Betyder detta att det är säkrare att möta en tiger än en kvinna för ett småbarn i åldern 0-6 år?
Försöker du föra småbarns talan nu?
Var du fem år?
Citera
2024-06-16, 18:39
Medlem
Citat:
Och du får specificera vad det är för frågor du pratar om.

Du har sagt att min ståndpunkt är egal för att jag är man. I vilka situationer är en mans ståndpunkt egal?

Citat:
Jo, det gör den. Det är kvinnor som får frågan man eller björn.

I den här tråden så får dock inte enbart kvinnor frågan om fenomenet björn vs man, så hur kan min åsikt i den här tråden vara egal?

Läs trådstarten. Människor har ombetts att tycka till. Det är inte enbart det kvinnliga perspektivet som ombeds att diskuteras i den här tråden.

Du är inte på tiktok där du som kvinna ombeds att säga vad du väljer - björn eller man.

Du verkar ha missförstått tråden.

Citat:
Det du kallar ideologi är kvinnors verklighet - sanning.

OK, vilken är din ursprungskälla som du använder dig av? Kvinnors känslor går inte automatiskt att likställa med hur verkligheten ter sig.

Citat:
Nej, faktum är att jag ställer mig frågande till att du en försöker diskutera något jag sagt utan att ens veta vad jag sagt. Är du för lat för att tar reda på det så är ju det upp till dig.

OK, får se om jag orkar leta fram det.

Citat:
Jo, du resonerar fel -- och nu drog du in Merapi igen. Är det inte bättre att du skickar ett lite flirtigt PM till henne än att ropa efter hennes uppmärksamhet i inlägg till andra?

Peka ut hur jag har resonerat fel. Annars kan det avfärdas.
Citera
2024-06-16, 18:39
Medlem
Citat:
Försöker du föra småbarns talan nu?
Var du fem år?

Den här tråden handlar inte om en specifik grupps talan. Du har missförstått vad tråden handlar om. Du verkar tro att du är i någon undersökning där enbart kvinnor får tycka till .

Som du kan se i det första inlägget som skapades av Merapi så ombeds folk att tycka till, inte enbart kvinnor:

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?

''Av de misstänkta för misshandel mot små barn är andelen kvinnor relativ hög jämfört med andra brott, omkring 40 procent av de misstänkta för misshandel mot barn 0 – 6 år är kvinnor (2021). Detta gäller särskilt vid misshandel mot flickor.''

https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/barnmisshandel.html
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-16 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in