2024-06-16, 17:47
Medlem
ThinkRightlys avatar
Alltså folk i denna tråd är ju helt väck i huvudet..
Citat:
Ursprungligen postat av attog
du känner igen dig i detta?
Vad tycker du att jag borde göra då?
Du kritiserar mig för att jag efterlyser mer stöd till Ukraina? Då är du emot mer stöd till Ukraina. Det gör dig till en ryssråtta.
Citera
2024-06-16, 17:49
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
The eagerly awaited final declaration of the conference at Bürgenstock was signed by 85 countries and organizations. Nearly 100 states and organizations such as the EU and others were present. These states or organizations did not sign:

Armenia
Bahrain
Brazil
Colombia
Holy See
India
Indonesia
Libya
Mexico
Saudi Arabia
South Africa
Thailand
UAE
Ryzzen försöker vifta bort det här men det är ganska tungt.
Men självklart blir det ingen fred av det här idag , men man har ju sagt att ryzzen ska få komma med på tåget.
Jag bettar på att ryzzen är med till vintern, frågan är vem dom ska skicka det går ju inte skicka efterlyste putte.
Citera
2024-06-16, 17:50
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Inte särskilt förvånande att BRICS-bögarna Brasilien, Indien och Sydafrika vägrade skriva på.

Indonesien, Libyen och Saudiarabien = islamister och gillar antagligen krig mot väst, särskilt då Putin använder sig av just islamister i krigföringen.

De på listan som förvånar mig är Armenien, Colombia, Thailand och Mexiko.

Det som också förvånar mig är att Ungern, Serbien (till en viss nivå), Slovakien skrev på. Thailand och Mexico är jag inte ett dugg förvånad över. Däremot Sydafrika. Det hade nog inte jag räknat med.
Citera
2024-06-16, 17:57
Medlem
jymdjakets avatar
Märks så väl att Putin bluffar. Skulle inte vilja vara snubben med ansvaret om han mot all förmodan drar iväg en atomrökare ändå, men märks så väl. Gå in och kötta bara. Maskeraden är kass.
Citera
2024-06-16, 18:06
Medlem
Citat:
Rysktalande?
Det är i stort sätt hela Ukraina.
Du vet att de flesta talar ryska.
Precis som vi i Sverige talar engelska.

Ska vi se upp med England då, menar du?
Kanske mer relevant jämförelse att vi skulle ha anspråk på Åland och sydvästra Finland då man pratar svenska där.
Citera
2024-06-16, 18:13
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Det som också förvånar mig är att Ungern, Serbien (till en viss nivå), Slovakien skrev på. Thailand och Mexico är jag inte ett dugg förvånad över. Däremot Sydafrika. Det hade nog inte jag räknat med.

Finns någon bra site om vad de kom fram till på fredskonferensen?
Vissa uttalanden verkar vara spektakulära.
Citera
2024-06-16, 18:16
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Inte särskilt förvånande att BRICS-bögarna Brasilien, Indien och Sydafrika vägrade skriva på.

Indonesien, Libyen och Saudiarabien = islamister och gillar antagligen krig mot väst, särskilt då Putin använder sig av just islamister i krigföringen.

De på listan som förvånar mig är Armenien, Colombia, Thailand och Mexiko.

För att inte tala om Vatikanen med tanke på vad snubben med lustiga hatten (påven) babblar och har babblat om sedan länge.
Citera
2024-06-16, 18:20
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Frågan är om inte ett kort å någorlunda begränsat kärnvapenkrig vore att föredra framför det här smutsiga skyttegravskriget. Nedfallet här i norden blir förhoppningsvis inte värre än chernobyl-olyckan? är förresten taktiska små kärnvapen renare än större pjäser?
Citera
2024-06-16, 18:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Frågan är om inte ett kort å någorlunda begränsat kärnvapenkrig vore att föredra framför det här smutsiga skyttegravskriget. Nedfallet här i norden blir förhoppningsvis inte värre än chernobyl-olyckan? är förresten taktiska små kärnvapen renare än större pjäser?

De påstås vara renare än en härdsmälta.
Citera
2024-06-16, 18:23
Medlem
monken1s avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/uoDTuskUgu
Ryskt ’peptalk’
Citera
2024-06-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
För att inte tala om Vatikanen med tanke på vad snubben med lustiga hatten (påven) babblar och har babblat om sedan länge.
Nej, ingen överraskning där heller. Påven vill ju att Ukraina hissar vit flagg och förhandlar med Ryssland, vilket vi alla vet innebär att låta sig sig köras över av Putin.

https://sverigesradio.se/artikel/pavens-kommentar-om-vit-flagg-vacker-ilska-i-ukraina#:~:text=Ett%20uttalande%20fr%C3%A5n%20p%C3 %A5ve %20Franciskus,vita%20flaggans%20mod%20att%20f%C3%B 6rhandla%E2%80%9D.
Ukraina starkt kritiskt till påvens uttalande om vit flagg.

– Jag tror den är starkare som ser situationen och som tänker på folket och har modet att välja vit flagg och att förhandla, säger påven i intervjun.
Påven kallas t.o.m antiväst av The Guardian.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/mar/13/pope-francis-ukraine-russia-war-surrender
The pope wants Ukraine to surrender. That would give Russia a green light for endless war.

Pope Francis’s anti-western views are well known – and his new advice would lead not to peace, but a dangerous escalation.
Senast redigerad av Chillgren 2024-06-16 kl. 18:27.
Citera
2024-06-16, 18:29
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Finns någon bra site om vad de kom fram till på fredskonferensen?
Vissa uttalanden verkar vara spektakulära.

https://www.president.gov.ua/en/news/spilne-komyunike-pro-osnovi-miru-91581

Ukrainsk källa, men vi får nog avvakta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in