2024-06-15, 22:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har tittat på helt andra fall där vare sig missbruk eller vanvård varit involverat överhuvudtaget och vad jag sett är skrämmande. Det är helt galna och godtyckliga bedömningar, manipulerade utredningar, bortklippt positiv fakta om föräldrarna, manipulerade läkarjournaler, manipulerade jourananteckningar. Journalanteckningar saknas helt för allvarliga anklagelser och listan kan göras ännu längre.

Har du läst utredningen eller har du läst allt material, loggar och journalanteckningar?
Kan du länka till några av dessa utredningar där du anser att Det är helt galna och godtyckliga bedömningar, manipulerade utredningar, bortklippt positiv fakta om föräldrarna, manipulerade läkarjournaler, manipulerade jourananteckningar. Journalanteckningar saknas helt för allvarliga anklagelser, osv?
2024-06-16, 07:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kan du länka till några av dessa utredningar där du anser att Det är helt galna och godtyckliga bedömningar, manipulerade utredningar, bortklippt positiv fakta om föräldrarna, manipulerade läkarjournaler, manipulerade jourananteckningar. Journalanteckningar saknas helt för allvarliga anklagelser, osv?

Nej det kan jag inte eftersom det dels inte är min sekretess och dels att det är barn iblandat. Vad jag däremot kan dela med mig av är klipp och information från denna källa: Riktigt bra faktiskt, sakligt och lugnt. Inga faktafel eller "desinformation". Finns flera bra videos och information där.

Här anonymiseras utredningarna och så tas de vanliga felen upp som soc gör. Jag känner så väl igen mig i detta, efter att själv läst utredningsmaterial. En riktig rättsskandal som pågår på daglig basis och det är väldigt få politiker som vågar lyfta denna fråga. "Lilla hjärtat" gjorde det ännu svårare dessvärre.

https://www.youtube.com/watch?v=5PVFPFZvezY&t=7325s
2024-06-16, 09:37
Medlem
vajervevarens avatar
Kurtan var definitivt killen i klassen som hade en flickvän som gick i en annan skola som ingen någonsin träffade, men hon var fett snygg.
2024-06-16, 09:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Kurtan var definitivt killen i klassen som hade en flickvän som gick i en annan skola som ingen någonsin träffade, men hon var fett snygg.

Antingen känner du någon som råkat ut för detta och inser hur mycket brister dagens system har. Eller så lever du under en sten och tror att allt är frid och fröjd och att socialtjänsten aldrig någonsin kan göra några felaktiga bedömningar.

Men alla kan drabbas. Du också. Det räcker med att hamna i en infekterad vårdnadstvist där lögner från ena föräldern som soc TROR på smygit sig in i en utredning. Då får du ska lära dig den hårda vägen om vad som är fel med socialtjänstens utredningsarbete.

Om man inte förstår vad problemet och riskerna är med att ge sådana galningar så mycket makt så förtjänar man faktiskt att råka ut för systemfelet. Tråkigt bara för barnen som får lida pga det.
2024-06-16, 10:14
Medlem
Åter till trådens ämne:
F*a startar upp morgonen med att vara arg på sin promenad, vilket är helt i hennes linje för sitt psykiska mående. Hon har rätt i en sak denna live…att man ska stå upp för människor som
blir orättvist behandlad. Men tillvägagångssättet för hur man bör göra är vi många oense om.
2024-06-16, 10:29
Medlem
Dom vanligt allierar sig Fia med barn och de mindre bemedlade zom det så fint heter.
Ser fram mot morgondagen då det låter som hon ska kaoza utanför ÅEV
2024-06-16, 10:44
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Åter till trådens ämne:
F*a startar upp morgonen med att vara arg på sin promenad, vilket är helt i hennes linje för sitt psykiska mående. Hon har rätt i en sak denna live…att man ska stå upp för människor som
blir orättvist behandlad. Men tillvägagångssättet för hur man bör göra är vi många oense om.

Socionomer är tydligen desinformatörer. Hon gillar verkligen ”men du då” retoriken.

Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Dom vanligt allierar sig Fia med barn och de mindre bemedlade zom det så fint heter.
Ser fram mot morgondagen då det låter som hon ska kaoza utanför ÅEV

Nästan så man är sugen på att åka dit för att få förstaparkett av skriket.
2024-06-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Socionomer är tydligen desinformatörer. Hon gillar verkligen ”men du då” retoriken.

Nästan så man är sugen på att åka dit för att få förstaparkett av skriket.
Harr sett live en gång..men var är Sulle?
2024-06-16, 11:14
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh

Är i projiceringen hon sysslar med som sanningen ofta kommer fram.
När hon blir anklagad för något hon antingen själv innerst inne vet är sant om sig själv eller när det är saker hon själv blivit anklagad för tidigare så vänder hon det illa kvickt till att det antingen är den som kom med anklagelsen som är det eller som så oftast SOC.

Några exempel jag kan komma på.

SOC är en "Karen"
SOC är empatistörda
SOC saknar insikt
etc

Det bästa var när någon påpekade att det lät som hon projicerade och hon svarade med ett långt raljerande om hur det är SOC som projicerar!
2024-06-16, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du måste passa bra på soc du som är ett allsmäktigt orakel och vet så mycket om människor du inte känner. Inte alla som har dessa magiska egenskaper.

För att inte gå på vad en anonym och uppenbarligen konspirationsriden och paranoid person påstår på ett nätforum, helt utan källor eller tillstymmelse till bevis, behöver man knappast vara ett orakel. Det räcker med normalbegåvad.
2024-06-16, 11:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Är väl dåligt med wifi i Palestina.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Är i projiceringen hon sysslar med som sanningen ofta kommer fram.
När hon blir anklagad för något hon antingen själv innerst inne vet är sant om sig själv eller när det är saker hon själv blivit anklagad för tidigare så vänder hon det illa kvickt till att det antingen är den som kom med anklagelsen som är det eller som så oftast SOC.

Några exempel jag kan komma på.

SOC är en "Karen"
SOC är empatistörda
SOC saknar insikt
etc

Det bästa var när någon påpekade att det lät som hon projicerade och hon svarade med ett långt raljerande om hur det är SOC som projicerar!

Ja minst sagt ett upprepande mönster. Ganska transparent med.
2024-06-16, 12:03
Avslutad
Citat:

Han har kanske fullt upp med att skriva autografer efter att han sedan i lördags lanserats som ett gott exempel på demokrati- och samhällsnedbrytande fenomen och åsikter?

Börja titta vid 20:57, Sulle gör entré vid 21:50.
https://www.youtube.com/watch?v=AeE6u8bJ_XU&ab_channel=HenrikJ%C3%B6nsson

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in