2024-06-15, 20:18
Medlem
Nu får vi se när boken kommer men framförallt när filmen blir gjord.
(Ja om Floderus Iranvistelse givetvis)
Citera
2024-06-15, 20:18
Medlem
Kan det vara detta flygplan svenskarna kommer hem med?

https://www.flightradar24.com/FA7X/35b0d544

https://globe.adsbexchange.com/?icao=4a9149

Falcon 7X med reg SE-DJI från flygbolaget Industriflyg.

Kommer från Muskat i Oman, landar på Arlanda 21:15
Citera
2024-06-15, 20:20
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Svensk medborgare är inte samma sak som svensk. Finns folk som inte kan ett ord svenska som är svenska medborgare eftersom Sverige delar ut medborgarskap som om det vore godis.

Jag skiter fullständigt i din rasistiska agenda.
Det är 2 svenskar som utväxlats och man har lämnat en Svensk fast i skiten.
Citera
2024-06-15, 20:23
Medlem
Rumpkorvens avatar
Riktigt dåligt av Sverige att göra såna här utväxlingar med terroristregimer som Iran. Nu vet Iran att det är fritt fram att kidnappa Svenskar som är oskyldiga för att sedan använda dem som förhandling för att få hem sina terrorister och släppa lös dem igen.
Citera
2024-06-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Du menar att EN Svensk medborgare utgör "hela världens befolkning"?

Vilket jävla idiotsvar!
Citera
2024-06-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T7-MARIEHAMN
Kan det vara detta flygplan svenskarna kommer hem med?

https://www.flightradar24.com/FA7X/35b0d544

https://globe.adsbexchange.com/?icao=4a9149

Falcon 7X med reg SE-DJI från flygbolaget Industriflyg.

Kommer från Muskat i Oman, landar på Arlanda 21:15

Tror han är hemma för länge sen. Tyckte de skrev att han skulle komma hem om någon timme i förmiddags, och den Iranska fången har landat i Iran.
Citera
2024-06-15, 20:27
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Nä just det, så vart vill du komma?
Du sa att han saknade diplomatpass. Jag förklarade att han kunde ha haft ett LP, som i mångt och mycket fungerar som ett diplomatpass.
Senast redigerad av maktspel 2024-06-15 kl. 20:38.
Citera
2024-06-15, 20:33
Medlem
Tydligen finns det minst en till oskyldig svensk medborgare i iranskt fängelse men regeringen brydde sig inte ens om den tredje fången. Snacka om att inte spela sin hand rätt.
Citera
2024-06-15, 20:34
Moderator
Meijis avatar
Tråd om samma ämne tillfogad.

/Moderator
Citera
2024-06-15, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag skulle vilja se det beslutet. Vid benådning hade han i princip kunnat stanna kvar som en fri man i Sverige. Den här typen av utväxlingar har ju inte förekommit mellan Sverige och annat land så därför är jag nyfiken på hur juridiken bakom ser ut. Kanske kommer mer info från regeringen vid pressträffen.
Jag är också intresserad hur det gick till då det är första gången detta skett vad jag vet. Skrev till och med ett inlägg i förmiddags.

Men det är uppenbart att det måste ha skett en benådning. Vad skulle det annars vara?

Stanna som fri man är jag inte säker då han inte har uppehållstillstånd. Hade alltså förr eller senare blivit utvisad till Iran.
Citera
2024-06-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Tydligen finns det minst en till oskyldig svensk medborgare i iranskt fängelse men regeringen brydde sig inte ens om den tredje fången. Snacka om att inte spela sin hand rätt.

Du har ingen aning om vad de har brytt sig om och vilka förhandlingar som skett. Av alla sätt som det här skulle ske på, så var detta nog inte det som stod högst på önskelistan.
Citera
2024-06-15, 20:40
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Du sa att han saknade diplomat pass. Jag förklarade att han kunde ha haft ett LP, som i mångt och mycket fungerar som ett diplomatpass.

Nej det gör det inte.. ett sådant pass fungerar bara om de länder du reser till erkänner dom SAMT vad det gäller EU så gäller de enbart tjänsteresor. Floderus var i Iran på en privatresa, förstår vi nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in