• 1
  • 2
2024-06-15, 10:40
Medlem
Hej!
Sitter och funderar litegrann då jag nyligen fått ett jobb som chattoperatör via jobbahemifrån! (Dvs skriva snusk med gubbar anonymt). Jag jobbar redan heltid men i och med den usla lönen måste jag dryga ut kassan litegrann. Har tidigare jobbat med detta och helt ärligt så var de helt okej. Då rörde de sig om småsummor då jag la av rätt snabbt. Nu är jag beredd på att gå all in. Pengarna betalas ut via paypal oftast, och jag är lite orolig på om det är bra att föra över dom till min vanliga bank eller om jag ska ha revolut. Sist jag jobbade tjänade jag väl 3000kr totalt över några månader, men nu vill jag satsa rejält och få ut cirka 10-15 K varje månad. Hur blir det då med Skatteverket? Funderat på att skaffa ett revolutkort och föra över pengar från PayPal direkt till kortet. Någon som har erfarenheter av detta? Läste tråden gällande JH men blev inte klokare av det. I och med att ekonomin är knas så har jag inte råd att betala restskatt, hjälp mig!!
Vill inte höra något om enskild firma, har redan kollat det och de är inget som är aktuellt nu.
Citera
2024-06-15, 10:42
Medlem
Låter som en schysst idé.
Däremot vet jag inte om Revolut är rätt väg o köra all in på. Hoppas det finns någon kunnig inom detta. Mvh Xanor
Citera
2024-06-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan17
Hej!
Sitter och funderar litegrann då jag nyligen fått ett jobb som chattoperatör via jobbahemifrån! (Dvs skriva snusk med gubbar anonymt). Jag jobbar redan heltid men i och med den usla lönen måste jag dryga ut kassan litegrann. Har tidigare jobbat med detta och helt ärligt så var de helt okej. Då rörde de sig om småsummor då jag la av rätt snabbt. Nu är jag beredd på att gå all in. Pengarna betalas ut via paypal oftast, och jag är lite orolig på om det är bra att föra över dom till min vanliga bank eller om jag ska ha revolut. Sist jag jobbade tjänade jag väl 3000kr totalt över några månader, men nu vill jag satsa rejält och få ut cirka 10-15 K varje månad. Hur blir det då med Skatteverket? Funderat på att skaffa ett revolutkort och föra över pengar från PayPal direkt till kortet. Någon som har erfarenheter av detta? Läste tråden gällande JH men blev inte klokare av det. I och med att ekonomin är knas så har jag inte råd att betala restskatt, hjälp mig!!
Vill inte höra något om enskild firma, har redan kollat det och de är inget som är aktuellt nu.

Lättast för dig är väl bara att fixa ett utländsk bankkort etc, så som n26, yousafe etc och få in lönen där och använda de kortet man får där för att betala matvaror, hyran etc?
Citera
2024-06-15, 11:05
Medlem
KingHisss avatar
Mywallet borde du skaffa och Revolut premium sen köra överföring från Paypal till Mywallet och sen till Revolut kontot, med premium får du själva kortet och kan ta ut cash i bankomat som du sedan för in manuellt på ditt svenska konto, men inte för stora summor i stöten.

Skattemyndigheten är inte de du ska oroa dig för med detta upplägg snarare din Svenska Bank. Så håll summorna till 2000-5000
Citera
2024-06-15, 12:13
Medlem
Du lär inte tjäna så mycket pengar som du tror men lycka till. Du bör även såklart oroa dig för att Skatteverket har koll på företaget och där lär ditt namn synas... Hade inte vågat överföra en krona till mitt konto om jag var du.
Citera
2024-06-15, 13:39
Medlem
-Pelles avatar
Är det en ny version av Onlyfans i Spanien?
(FB) Hobbyverksamhet - Onlyfans "skattefrågor"
Citera
2024-06-15, 15:58
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Du lär inte tjäna så mycket pengar som du tror men lycka till. Du bör även såklart oroa dig för att Skatteverket har koll på företaget och där lär ditt namn synas... Hade inte vågat överföra en krona till mitt konto om jag var du.
Berätta eftersom du sitter inne med bra svar. Kan företag som är stationerade i andra länder ha skatteverket efter sig.
Du menar att skatteverket kan gå in och rota i dessa bolag?
Den enda chansen skv har är att man kanske skulle kunna göra en revision. Men att skatteverket ska ha koll på alla bolag utaanför sverige finns inte. Men berätta eftersom du har 100 koll.
Citera
2024-06-16, 11:26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Jobba hemifrån och Skatteverket HJÄLP!").

Mod.
Citera
2024-06-20, 17:29
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Hej!
Jag vet inte om du har missat det, men detta har tagits upp säkert 50 gånger i den stora tråden om JH. Vad är det som får dig att tro att du skulle bli klokare av att skapa din egen tråd?
Citera
2024-07-09, 22:11
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Hej!

Riktigt bra jobb. Jag njöt varje ögonblick när man chattade med gubbarna. Bästa jobbet för den som är arbetslös + med i belastningsregistret.
Citera
2024-07-10, 07:30
Medlem
anre24s avatar
Jag hade inga problem med Skatteverket. Jobbade 2021-2023 med detta.
Citera
2024-08-12, 10:14
Medlem
anre24s avatar
Någon som testat detta jobb? Det var verkligen underbart att få in lite extra cash samtidigt som var arbetslös.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in