Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanklassen
Antar att du inte är en högpresterande människa eftersom du tror på ditt eget skitsnack.
Och om du spenderar mer än 60 timmar på ditt jobb varje vecka behöver du skaffa dig ett riktigt arbete innan du uttalar dig.
Vi riktiga arbetare byter yrkesbana runt 30-40 för att kroppen inte pallar längre. Då skaffar vi oss ett låtsasjobb bakom ett skrivbord och njuter av att dra in några slantar till innan en välförtjänt pension. Väldigt fina skattereduktioner får man även i bonus, eftersom högerpartierna älskar lågproducerande kontorslökar.
Högpresterande människor har löner över miljonen , kom tillbaka och snacka om högpresterande när du förstått vad det innebär.
Att hantverkare måste omskola sig innan de är helt utslitna är en helt annan historia . Om du inte fattar själv att du har alternativ om din inteligens klarar av det så finns det stöd att få.
Jag fattade , vidareutbildade mig och har dubbel så hög timlön nu och får betalt för de timmar jag jobbar. Fakturerar numera 1500kr timmen istället till mitt eget bolag istället för att få 240kr timmen före skatt.
Men kämpa du på med 30 timmars arbetsvecka och betala sedan 5000kr för läkarbesöket själv nästa gång. Och 200-300000 för operationerna när du skall byta knäled höftled osv.
Du styr faktiskt själv över din egen tid, och kan ta ansvar för din egen kompetensutveckling, inte stöpas i västerpackens utstakade väg där skolan berättade hur kass du är och pekar ut din framtid. Den går faktiskt bryta .
Ett första tips , ta ett säljjobb där du har din kompetens. Finns yngre som behöver skolas in i verkligheten för att i framtiden växa in till duktiga säljare etc. Eller varför inte bli yrkeslärare om du vill undvika kroppslig utnötning.
Och nu råkar jag veta att du får betalt för 8 timmar dagligen men befinner dig på toaletten, i telefon med privata samtal , långa snicksnackar stunder, smiter tidigare , kommer sent , gogglar, chattar, yuotubar, handlar på bolaget,
åker till grosisster i onödan och äter gratis mat, fikar längre än tillåtet och tar längre luncher så i praktiken har du redan 30 timmars arbetstid men befinner dig på jobbet i bästa fall i 40 timmar.
Och ändå lyckas få ett ackordsöverskott vid lön.
Men att du tror du ska få samma lön för att vara 30 timmar på jobbet och aktivt jobba 24 timmar men arbetsgivaren skall betala för 40 timmar????
Inte konstigt polackerna svämmar över på svenska arbetsplatser.