Citat:
Ursprungligen postat av
Yearling
Kompis, du har helt rätt. Alla medborgare måste försvara sitt land. Men inte alla ukrainare vill göra detta. Faktum är att denna information är gömd i Väst - det är huvudsaken!
Å andra sidan. Vi ser inga videor av tvångmobilisering i Ryssland. Har du sådana videos? Jag blir glad att se det!
-Ah.. Se där du reagerar!
Jag är så pass gammal så jag ser inte på tiktok-videos. Duger artiklar åt dig för att se vilken misär och elände du förespråkar. I den här tråden så har vi andra delat många sådana artiklar.
Med det sagt ska vi börja med att riva ner den halmgubbe du har ställt upp?
Grundproblemet här är att en gammal diktator som heter Putin har anfallit en fredligt grannland. Så vad man behöver göra här i det fredliga grannlandet, det är att mobilisera för att möta faran som den här diktatorn utgör. Så långt allt väl. Problemet är även att den diktatorn tycker om att bli avrunkad, för det så har han anställt en trollarme som kan kan tillfredsställa alla hans nycker, det är här du kommer in i bilden.
Så.. Allting du skriver är fel, din världsbild är fel. Du är en vårta på mänskligheten. Om vi kan vara överens om det så tror jag nog vi kan samarbeta för att komma fram till en lösning här.