2024-06-15, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yearling
Byn Sarata i Odessa-regionen. Zelenskyjs slaktare kom för att hämta de återstående männen:
https://vk.com/video-151878956_456284169
https://vk.com/video-151878956_456284170

Kiev. Zelenskyjs slaktare fångade en annan olycklig man:
https://t.me/OpenUkraine/65942

Lviv. Zelenskys slaktare fångade en annan olycklig man:
https://t.me/OpenUkraine/65937
Jag vet inte hur gammal du är. Jag var enligt svensk lag tvungen att inställa mig till militärtjänst i 10,5 månader, blev Gbs:are. Inga problem. Blev därmed skyldig att infinna mig vid en eventuell mobilisering som alla andra.
Varför skulle det vara annorlunda i Ukraina?

Mitt intryck av dig är att du fått frisedel, man fick det pga av fysiskt eller psykiskt handikapp eller att man var allmänt oduglig för uppgiften. Vilken kategori tillhörde du? Eller är du en ynklig vapenvägrare?
Citera
2024-06-15, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Så du ser hellre att Ukrainas befolkning blir överkörda och rövknullade av Ryska Orcher än att man i ett fritt och demokratiskt land mobiliserar för den yttre faran?

Ok.. Jag har länge tänkt att du är inte bara en fara för dig själv, du är en fara för andra också. Jag är glad över att du bekräftar det med dina inlägg.
Kompis, du har helt rätt. Alla medborgare måste försvara sitt land. Men inte alla ukrainare vill göra detta. Faktum är att denna information är gömd i Väst - det är huvudsaken!
Å andra sidan. Vi ser inga videor av tvångmobilisering i Ryssland. Har du sådana videos? Jag blir glad att se det!
Citera
2024-06-15, 00:33
Avslutad
Citat:
Detta kallas "tvångmobilisering". Ja. Jag är emot mass tvångmobilisering.
Varpå man självfallet måste fråga om du är emot det Ryssland gör i Ukraina. Är du det?
Citera
2024-06-15, 00:33
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Skillnaden mot somalier och zigenare är att ryska tjuvarna har värdetillgångar i civiliserade världen. Dessutom måste tjuvarna exportera sin olja och gas för att överhuvudtaget få inkomster och hålla sig flytande efter att kriget upphört.
Skulle inte bli förvånad om brics slänger ut ryzzland, det är väl bara oljan och gasen som håller dem kvar, vem vill vara förknippad med nazi ryzzland liksom och misslyckandet i Ukraina, det är ju inte en fjäder i hatten så att säga
Citera
2024-06-15, 00:39
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Kompis, du har helt rätt. Alla medborgare måste försvara sitt land. Men inte alla ukrainare vill göra detta. Faktum är att denna information är gömd i Väst - det är huvudsaken!
Å andra sidan. Vi ser inga videor av tvångmobilisering i Ryssland. Har du sådana videos? Jag blir glad att se det!

-Ah.. Se där du reagerar!

Jag är så pass gammal så jag ser inte på tiktok-videos. Duger artiklar åt dig för att se vilken misär och elände du förespråkar. I den här tråden så har vi andra delat många sådana artiklar.

Med det sagt ska vi börja med att riva ner den halmgubbe du har ställt upp?

Grundproblemet här är att en gammal diktator som heter Putin har anfallit en fredligt grannland. Så vad man behöver göra här i det fredliga grannlandet, det är att mobilisera för att möta faran som den här diktatorn utgör. Så långt allt väl. Problemet är även att den diktatorn tycker om att bli avrunkad, för det så har han anställt en trollarme som kan kan tillfredsställa alla hans nycker, det är här du kommer in i bilden.

Så.. Allting du skriver är fel, din världsbild är fel. Du är en vårta på mänskligheten. Om vi kan vara överens om det så tror jag nog vi kan samarbeta för att komma fram till en lösning här.
Citera
2024-06-15, 00:40
Medlem
Citat:

I Ryssland kan de mobilisera soldater med hjälp av ekonomisk drivkraft framöver. Detta är ett land som invaderat Ukraina, deras mål är att ockupera hela Ukraina. Därför behöver dessa soldater avancera framåt (om inte den ryska ledningen kan nå sina mål politiskt, men då hade de ju inte behövt starta krig).

Hur ska de kunna avancera framåt, när deras drivkraft är ekonomisk? Det blir sopiga soldater av det i slutändan. Du hittar något annat i Ukraina, det är sant. Så Ryssland kommer alltså förlora eftersom de försvarar inte sina nära och kära, de försvarar ingenting. Ukraina gör det. Det är lika bra för Ryssland att ge upp direkt. Helst igår.
Citera
2024-06-15, 00:41
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Det är svårt att få ut sådana videor från en diktatur som ryzzland är men dom finns säkert men jag orkar inte leta, men grattis till ett bättre översättnings program
Citera
2024-06-15, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Skulle inte bli förvånad om brics slänger ut ryzzland, det är väl bara oljan och gasen som håller dem kvar, vem vill vara förknippad med nazi ryzzland liksom och misslyckandet i Ukraina, det är ju inte en fjäder i hatten så att säga
Jag börjar fundera om poopins tokfadäs i Ukraina kan leda till en upplösning av brics? Rysslands bortfall (vilket är mycket sannolikt) förminskar brics rejält på alla plan.
Citera
2024-06-15, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
-Ah.. Se där du reagerar!

Jag är så pass gammal så jag ser inte på tiktok-videos. Duger artiklar åt dig för att se vilken misär och elände du förespråkar. I den här tråden så har vi andra delat många sådana artiklar.

Med det sagt ska vi börja med att riva ner den halmgubbe du har ställt upp?

Grundproblemet här är att en gammal diktator som heter Putin har anfallit en fredligt grannland. Så vad man behöver göra här i det fredliga grannlandet, det är att mobilisera för att möta faran som den här diktatorn utgör. Så långt allt väl. Problemet är även att den diktatorn tycker om att bli avrunkad, för det så har han anställt en trollarme som kan kan tillfredsställa alla hans nycker, det är här du kommer in i bilden.

Så.. Allting du skriver är fel, din världsbild är fel. Du är en vårta på mänskligheten. Om vi kan vara överens om det så tror jag nog vi kan samarbeta för att komma fram till en lösning här.
OK. Jag håller inte med dig. For inte är det forum var för folk kan diskutera? Jag gav bevis på mass tvångmobilisering i Ukraina. Du kan inte ge bevis på mass tvångmobilisering i Ryssland. Punkt. Alla glad!
Citera
2024-06-15, 00:47
Medlem
Citat:

Videos på brandbomber mot mönstringskontor i Ryssland? Internet svämmade ju över av det redan från början. Blundade du?

Jag orkar länka en av dem, trots att du är lat och borde kollat upp det själv. Finns fler.

https://youtu.be/htDukC2t0F0?si=1ZT8F7oa7C0qhJLc
Senast redigerad av YBB641 2024-06-15 kl. 00:49.
Citera
2024-06-15, 00:51
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
OK. Jag håller inte med dig. For inte är det forum var för folk kan diskutera? Jag gav bevis på mass tvångmobilisering i Ukraina. Du kan inte ge bevis på mass tvångmobilisering i Ryssland. Punkt. Alla glad!

Se där, lite stavnings och syftningsfel som bara en Ryss med översättningsprogram kan prestera. Jag tror vi börjar komma till pudelns kärna här.

Yearling, min kära Yearling. Du är inte bara en fara för dig själv, du är en fara för andra också. Jag frågade dig tidigare om vad du jobbar med. Kan du svara på den frågan? Jag tror inte moderatorerna misstycker om jag går en smula utanför topic för stunden när jag undrar över detta.
Citera
2024-06-15, 00:59
Avslutad
Citat:
Det är svårt att förstå ditt obegripliga inlägg. Kan du inte be någon kompis om hjälp att skriva på begriplig svenska? Om du nu känner någon som kan bistå dig med det alltså.

Jag vill inte vara dryg men det skulle föra diskussionen framåt om man förstår vad du vill framföra.

Mvh jonkebonke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in