2024-06-14, 20:26
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nä mandatperioden löpte ju ut 20 maj. Han är ju endast president för att de inte kan hålla val. En slags interimspresident till nästa demokratiska val. Typ som en diktator som folket inte kan bli av med.

Jo, när ett land som invaderar och ockuperar ett annat land lämnar så kan man hålla ett rättvist val.

Är det rörigt i proppskåpet hos dig också?

Ordna till det är du snäll, sedan kan du återkomma.
Citera
2024-06-14, 20:27
Medlem
Ryssland har nu avancerat mot väg H32 (8km ifrån enligt Ryska källor) mellan Novoekonomichne---Malynivka som är chasiv yars livsnerv vilket nu bombarderas med artelleri, hur länge kan trupperna i chasiv yar överleva ?

Samma senario som hände innan Avdirka föll.
Citera
2024-06-14, 20:31
Medlem
Citat:
Jag tycker synd om ukrainarna. Zelenskyj gick till val på att skapa fred med Ryssland, men istället har han kastat nationen in i ett krig och totalförstört landets ekonomi. Det fanns en fredsplan i Istanbul i mars 2022 som de var på väg att acceptera. Men sen sket Zelenskyj i det efter att blivit övertalad av Boris Johnson och nu kidnappar de folk på gatan och tvingar de till fronten och folket kan inte byta ut ledarskapet.

Blev det lite jobbigt så att du vill byta ämne nu?

Zelensky strävar för att få fred i Ukraina:

https://www.eda.admin.ch/eda/en/fdfa/fdfa/aktuell/dossiers/konferenz-zum-frieden-ukraine.html
Citera
2024-06-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Mr ThorulfBortbyting, jag, i allra högsta grad, börjar få en radikal men emotionell stimulans av att byta tankar och erfarenheter med eder som äro en sådan högt stående och respektabel medlem av denna nätgemenskap. Det är med högsta munterhet jag känner i hjärtat när ni nu påtalar att ni sålt min bättre hälft ett telefonabonnemang. Jag kan förvisso meddela eder att detta telefonabonnemang endast är operativt utanför rikets gränser och därför icke till full belåtenhet men rädas inte, bäste mr ThorulfBortbyting, min bätrre hälft har jag nu, med viss glädje, skickat utomlands.
Tack för det!
Vilket uppenbart inte hindrar dig att sprida din nazistpropaganda.
Bortbytingen kommer säkert att gå mer in i detalj, men det går inte att komma ifrån att du är mer än lengräddad.

Visst nämnde du att det ekonomiskt går bra för Ryssland just nu?
Citera
2024-06-14, 20:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Lögn.
Han gick till val på att återföra allt land till Ukraina (min fetning).

https://geohistory.today/volodymyr-zelensky-campaign-platform-english/

One of Zelensky's two main promises was to bring the war to an end, a goal that polls have shown Ukrainians want to see accomplished more than anything.
https://www.rferl.org/a/zelenskiys-first-year-he-promised-sweeping-changes-how-s-he-doing-/30576329.html
Citera
2024-06-14, 20:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Blev det lite jobbigt så att du vill byta ämne nu?

Zelensky strävar för att få fred i Ukraina:

https://www.eda.admin.ch/eda/en/fdfa/fdfa/aktuell/dossiers/konferenz-zum-frieden-ukraine.html

Nä jag är ju kvar vid samma ämne, Zelenskyj, och att de inte kan rösta bort honom.

Edit: Länken du skickade... De kan ju inte hålla ett fredsmöte utan Ryssland. Det är ju Ryssland de ska sluta fred med.
Citera
2024-06-14, 20:43
Medlem
Citat:
Nä jag är ju kvar vid samma ämne, Zelenskyj, och att de inte kan rösta bort honom.

Edit: Länken du skickade... De kan ju inte hålla ett fredsmöte utan Ryssland. Det är ju Ryssland de ska sluta fred med.

Och Ryssland vill inte förhandla med Zelensky trots att han är Ukrainas president. Fredsmötet ska bla handla om hur en framtida fredsprocess ska se ut. Ryssland ska givetvis involveras i ett senare skede.

Det finns mekanismer för att välja en ny president. Jag låter dig fundera på hur det kan gå till. Tips: det har att göra med ”nyheten” att Ukraina ”mobiliserar” för sjuttielfte gången var tredje månad.
Citera
2024-06-14, 20:51
Medlem
Citat:
Det vet vi ju redan varför Zelenskyj inte går att rösta bort. Det är ju för att han har utlyst krigslagar så att det inte går att hålla något val och rösta bort honom. Han har gjort sig själv till diktator på obestämd tid med andra ord.

Nej, krigslagarna måste förlängas var tredje månad. Det brukar ofta misstas som att Ukraina mobiliserar nya soldater. I själva verket är det bara lagen om mobilisering som förlängs samtidigt. Mobilisering sker kontinuerligt (precis som i Ryssland).

Det är inte Zelensky som förlänger krigslagarna. Det är som att någon har tänkt ut det här på förhand…
Citera
2024-06-14, 20:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
One of Zelensky's two main promises was to bring the war to an end, a goal that polls have shown Ukrainians want to see accomplished more than anything.
https://www.rferl.org/a/zelenskiys-first-year-he-promised-sweeping-changes-how-s-he-doing-/30576329.html
Ja, han ville ha fred och bra relationer med Ryssland. Ryssland ville sno land från Ukraina.
Så när Ryssland anföll måste de försvara sig.

Spelar du dum nu igen eller är du inte läskunnig?

Han gick till val på detta (nedan) och fick folkets mandat att uppfylla det. Han gör exakt det han lovade att försöka göra. Sedan kan han inte bestämma hur Putin agerar.
Citat:
Surrendering our national interests and territories cannot be subject to any negotiation.
Citera
2024-06-14, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Putin överger dollarn och binder mot kinapengen. Han går all in att bli en kinesisk kolonilott.

https://svenska.yle.fi/a/7-10058976
Oj vad ryssland kommer att bli fattigt. Roligast är att putin inte fattar hur ryssland blir r-vkn-llat av Folkmordsrepubliken Kina, eller har han gett upp helt enkelt? Att frivilligt bli en råvaruleverantör till kommunistdiktaturen. Som luspanka Afrikanska länder. Vad säger medel-ivan? Egentligen tragiskt

Snart lämnar ryssland Ukraina ifred, det är min övertygelse. Vilken långnäsa putin får av Xi framöver.Kina kommer att bli den enda vinnaren av SMO:n
Citera
2024-06-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Och Trump är ditt föredöme i denna tråden, där Trump hävdar att han är kompis med Putin och kommer avsluta kriget genom att avsluta stödet till Ukraina?

🤔🤔🤔

Problemet med Trump är att han skulle i första hand vara företagare och se till sina egna intressen och i andra hand skulle han vara president.
Han skulle förmodligen gladeligen ge bort halva Ukraina mot löftet att få bygga några lyxhotell
på Krim , sen skulle han berömma sig själv för att vara en enastående fredsförhandlare.
I själva verket är han en gigantisk säkerhetsrisk för hela världs samfundet.
Citera
2024-06-14, 21:12
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1801569486211875092
Jag såg detta först av alla inlägg när jag kom hem.
Ville läsa inläggen i tråden efter att detta blev allmänt.
Noterat ett antal saker.
1. Förslaget som Putin använder, har varit narrativ hos ryssapologeter.
2. De som spridit narrativet, är förhållandevis tysta nu.
3. Putin kommer ut med detta lagom till mötet i Schweiz.
4. Vi har idag läst om ett antal motgångar för Ryssland, på ett antal områden.

Putins förslag har ett par syften.
A. Så splitt i väst och få vissa att tro att fred finns inom räckhåll.
B. Stoppa stödet till Ukraina.

Varför då?
Putin är rädd nu, för det går riktigt åt pepparn nu.
Slutet blir kaos då ekonomin nu är framme vid ättestupan eller fritt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in