Citat:
Ursprungligen postat av
BorjeViking
Jo, så lät det från mitt håll också tro det eller ej. Men vid den tidpunkten var jag, och många andra med, ovetandes om de bakomliggande orsakerna. MSM i väst gav aldrig en full bild och nu i efterhand inser jag hur lurade vi blev. Vi var förda bakom ljuset helt enkelt.
Du har visst svalt Putins propaganda med hull och hår. Hook, line and sinker.
Synd att Ukraina inte blev medlem i NATO innan 2014. Då kanske Ryssland hade skippat att anfalla redan 2014.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Ja det är ju jättelogiskt. Ukraina testskjuter med HIMARS mot dammluckorna och säger att de kan spränga dammen som en sista utväg.
Sedan hjälper Ryssland Ukraina och spränger dammen själva och stryper vattentillförseln till Krim och dränker sina egna trupper på den östra flodstranden.
Ni är så hjärntvättade så det är synd om er som går på alla propaganda ni matas med.
En till som visst svalt Putins propaganda med hull och hår.
Du har dock rätt i att ryssarna sprängde dammen själv.
För att försvåra Ukrainas anfall över floden
Ryssland, de är experter på propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggar3n
Krävs verkligen klappmongo-gener för att vara Ukraina/Nato-fanatiker, vilket ni visar med regelbundenhet.
Ryssland har redan inordnat de fem oblasten i den ryska federationen.
Ukraina är inte med i Nato nu heller......
Varför skulle Ryssland attackera igen? Finns ingen som helst tanke bakom det här dravlet.

Ryssland har inte ens full kontroll over dessa fem oblast.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yearling
Ukraine's losses up to 06/14/2024
Tanks and IFV 16329 +3
Armored vehicles 22542 +37
Artillery and mortars 10441 +48
UAV 25791 +138
MLRS 1337 +0
Aircraft 613 +0
SAM 529 +1
Helicopters 276 +0
Military personnel 573213 +1940
Hmm, vad räknar du upp här?
Rysslands alla tanks, fordon etc?
Det är inte Ukrainas förluster iallafall.
Om Ukraina förlorat över 16tusen pansarvagnar och IFV's. Då har de haft mer än Kina och Ryssland, totalt.