Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-14, 18:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Du missade några citat från artikeln.

Det är alltså forfarande oklart.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-tva-man-doms-till-doden-i-irak-for-mordet-pa-benzema
Jag är övertygad om att UD vet hur det är med den saken - och att det kanske pågår förhandlingar mellan familjerna och klanen där nere.
Däremot har inte svenska myndigheter beslutat om att betala ut någon summa för att lösa någon av dem än. Det går inte så snabbt att fatta sådana beslut i vår byråkrati.
Citera
2024-06-14, 19:28
Medlem
Aftonbladet slår på stort om hur synd det är om mördaren som ska bli pappa om en månad. Tror de verkligen att de kommer få sympati? hoppas de hängs som hundar alla tre
Citera
2024-06-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Aftonbladet slår på stort om hur synd det är om mördaren som ska bli pappa om en månad. Tror de verkligen att de kommer få sympati? hoppas de hängs som hundar alla tre

Om det nu är så som systern säger att han enbart haft kännedom om att mordet kommer ske så är ju ett dödsstraff lite att ta i.
Citera
2024-06-14, 19:37
Medlem
Fan så gött att de döms till döden, sen ska syrran gråta i media. Har någon bild på ena dömda som media censurerat?
Citera
2024-06-14, 19:44
Medlem
Nu är jag säkert inte helt uppdaterad här. Men det är så klart en sak om folk blir oskyldigt dömda, då ska Sverige agera, t.ex i fallet Johan Floderus. Men är man dum nog att mörda någon i Irak så bör man inte bli förvånad om man blir dömd enligt deras lagar heller. Sverige viker inte en tum på våra lagar och straff för att någon annan stat tycker att vi gör fel, då är det inte rimligt att tro att Irak kommer göra det heller. Sen kan man så klart alltid ha en allmän debatt om vad man tycker om dödsstraff.
Citera
2024-06-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Men snälla, det var en källa jag reagerade på som dessutom hävdade att det redan hade hänt och folk ba: ”åååh kan vi få pengarna tillbaka nu då eller?”

Jag kritiserade inte ett lands system och möjligheten till om det kunde ske, stor skillnad.
Så efterblivet att tro på det!
Citera
2024-06-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Om det nu är så som systern säger att han enbart haft kännedom om att mordet kommer ske så är ju ett dödsstraff lite att ta i.

Det beror på. Det känns så klart som ett hårt straff för att bara känna till något. Men "känna till" kan ju betyda att man varit med och planerat, anstiftat eller på annat sätt varit delaktig. Även i Sverige kan du dömas för mord utan att faktiskt utföra det. T.ex Johanna Möller.
Citera
2024-06-14, 19:47
Medlem
Citat:

Tror du på tomten också? Du måste vara sån lättlurad som ger pengar till zigenarna när de visar bilder på sjuka barn
Citera
2024-06-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Tror du på tomten också? Du måste vara sån lättlurad som ger pengar till zigenarna när de visar bilder på sjuka barn

Men vad fan vet du? Va du där? Ingår du i den kriminella kretsen? Då är du också en pajas
Citera
2024-06-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det beror på. Det känns så klart som ett hårt straff för att bara känna till något. Men "känna till" kan ju betyda att man varit med och planerat, anstiftat eller på annat sätt varit delaktig. Även i Sverige kan du dömas för mord utan att faktiskt utföra det. T.ex Johanna Möller.

Absolut men ingen får ju veta något, man kan inte begära ut en fup direkt.
Han kanske va delaktig och va med och planera men de kan också vara som systern säger. Sen tycker jag definitivt att hon är lite naiv
Citera
2024-06-14, 19:52
Medlem
Albanens ansikte har man sett, men vilka är de andra två? Bilder?
Citera
2024-06-14, 19:55
Medlem
Citat:
Tror systern blivit lurad vad brodern gör i Irak.
Att han flyttat dit utan kunna prata språket?att han jobbar utan kunna språket.
Nej han åkte ner för nåt helt annat jobb tror jag.
Och har jag fel,och allt systern säger stämmer är det bara hoppas det löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in