2024-06-13, 21:16
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Rösterna är inte ens färdigräknade. Varför ska man uttala sig innan dess?

Jag förstår din utgångspunkt, dock går det väl utmärkt att skicka en kommentar av olika slag? Behöver inte handla om AFS egna slutliga resultat

A) Konstaterande av att man inte når fram till 4% (det stod väl klart tidigt) men däremot fortfarande har en realistisk chans att nå 1%
B) Att SD tydligt backar (och ge sin personliga vinkling till det)
C) Att invandringskritiska och nationalistiska partier (bland annat några som de själva samarbetar med) går fram och tom får mandat (gratulationer tex?)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2024-06-13 kl. 22:00.
Citera
2024-06-14, 12:25
Medlem
Zyxel04s avatar
Jag röstar vänster, men jag har alltid gillat Gustav Kasselstrand. Han verkar vara en trevlig person... och alla gillar vi outsiders som kämpar i motvind. Han har ju bra åsikter i Palestinafrågan.

Jag hoppas givetvis inte att han kommer in i riksdagen och får igenom sin återvandring... men... han verkar ändå vara en trevlig kille. Jag tror att han är lättsam att umgås med, betydlgit bättre än fascisten Richard Jomshof.

Jag tycker dock att det är svagt att inte Gustav gett en bild av valet... känns lite som en dålig förlorare...

Frågan är hur länge han "orkar" med detta. Om du skulle förlora sina mandat i kyrkovalet och eventuellt minska i nästkommande riksdagsval... Så kanske han tar en timeout....
Citera
2024-06-14, 13:08
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag röstar vänster, men jag har alltid gillat Gustav Kasselstrand. Han verkar vara en trevlig person... och alla gillar vi outsiders som kämpar i motvind. Han har ju bra åsikter i Palestinafrågan.

Jag hoppas givetvis inte att han kommer in i riksdagen och får igenom sin återvandring... men... han verkar ändå vara en trevlig kille. Jag tror att han är lättsam att umgås med, betydlgit bättre än fascisten Richard Jomshof.

Jag tycker dock att det är svagt att inte Gustav gett en bild av valet... känns lite som en dålig förlorare...

Frågan är hur länge han "orkar" med detta. Om du skulle förlora sina mandat i kyrkovalet och eventuellt minska i nästkommande riksdagsval... Så kanske han tar en timeout....

Vad är det som är så dåligt med återvandring av migranter som inte färgar in i det Svenska samhället?
Citera
2024-06-14, 16:45
Medlem
Alfheims avatar
Gustav har onekligen en talang för positivt tänkande. Trots att partiet backar från 0,46% till 0,41% i EU-valet så beskriver han valresultatet i positiva ordalag i sitt pressmeddelande:

Citat:
När Valmyndigheten redovisat samtliga valdistrikt, står det klart att Alternativ för Sverige uppnår det näst högsta valresultatet i partiets historia. Partiet får över 17 000 röster, erhåller 0,41 procent och blir näst största parti utanför EU-parlamentet. I åtta kommuner får partiet minst 1 procent. Nu inleds arbetet inför kyrkovalet 2025 och riksdagsvalet 2026.

https://alternativforsverige.se/alte...riksdagsvalen/
Citera
2024-06-14, 16:45
Medlem
Krimkolls avatar
Sluträknat.

17049 röster = - 2129 röster
0,41% = - 0,05 (-0,06 enligt valmyndigheten)
Citera
2024-06-14, 16:46
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Om man nu tycker någon av dessa är fascist. Vad är det som gör att Jomshof är fascist men inte Kasselstrand? Dumheter.
Citera
2024-06-14, 17:08
Medlem
Noterade att hårhumorn hade letat sig tillbaka sedan förra katastrofvalet också.
Från EU-tråden sid 193.
Citat:
Roligast är dock AfS engagemang inför valet. Tunnhåriga Gustav har åkt land och rike runt och visat upp flinten och lovar guld och gröna skogar till samtliga. Sen får han inte ens en promille av rösterna

2022 kunde man läsa en radda skämt på hans twitter efter kalkonfloppen.
Citat:
"Afs drar sig tillbaka, likt Kasselstrands hårfäste"
Eller denna kommentaren som var smått komiskt efterbliven;
Citat:
"Varför är du flintskallig?"

Ptja, det verkar som att Afs fick färre röster än vad Kasselstrand har hårstrån på skallen iaf och det säger ju en del!
Herr Kasshairstrand kanske borde byta namn på podden också, ist för den kokta grodan, det rökta hårstråt.
Senast redigerad av Vadgorvinukorvi 2024-06-14 kl. 17:10.
Citera
2024-06-14, 17:29
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Gustav har onekligen en talang för positivt tänkande. Trots att partiet backar från 0,46% till 0,41% i EU-valet så beskriver han valresultatet i positiva ordalag i sitt pressmeddelande:

https://alternativforsverige.se/alte...riksdagsvalen/
Vad är det folk inte fattar? Kasselstrand bryr sig inte ett piss om hur det går för AfS. Så länge det finns dumma följare som han kan casha in på så kommer han fortsätta ända till ödesvalet år 2046.
Citera
2024-06-14, 18:12
Medlem
Tankefrihets avatar
Jag började nästan tro att Kasselstrand var på väg att ge upp. Men som sagt, så länge han erhåller en någorlunda skälig lön från partiet (medlemmarna) kommer han nog bli kvar.

Att AfS fick 1,5% i Töreboda kan noteras. SD blev näst största parti där (efter S), med 20% av rösterna.
Citera
2024-06-14, 18:20
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Sluträknat.

17049 röster = - 2129 röster
0,41% = - 0,05 (-0,06 enligt valmyndigheten)

Dvs mindre än en röst per sida i den här tråden. Det visar tydligt hur orepresentativ den här tråden är liksom de flesta trådarna inom inrikespolitik är. Massa fascister och nationaliststollar som tror att dom är bärare av vägen sanningen och livet; när dom i själva verket är förvirrade stollar. Men dom kan glädja sig åt att dom i vart fall fick några fler röster än Nyans som är lika stora stollar
Citera
2024-06-14, 18:36
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Jag började nästan tro att Kasselstrand var på väg att ge upp. Men som sagt, så länge han erhåller en någorlunda skälig lön från partiet (medlemmarna) kommer han nog bli kvar.

Att AfS fick 1,5% i Töreboda kan noteras. SD blev näst största parti där (efter S), med 20% av rösterna.
Alternativ för Sveriges resultat i EU-valet är ingen succé, men det är bättre än vad jag trodde att det skulle bli. Efter att tunga namn som t.ex. Jeff Ahl lämnat partiet så var jag beredd på att det skulle gå sämre för dem. 17 049 röster och 0,41% är helt okej. Att de är som starkast i Töreboda kommun, som är föreningen Det fria Sveriges starkaste fäste, är ingen överraskning. Jag känner mig ganska positiv.
Citera
2024-06-14, 19:22
Medlem
hejiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag är också nyfiken på kommentarer! Nu det varit "radiotystnad" under ett par dagar och inget uttalande från "Kasslern" (ser inget på hans X/Twitter, hans Youtube-kanal eller på AFS Facebook-sida)

Vad sker härnäst? Man lär väl kämpa med näbbar och klor för att behålla mandaten i kyrkomötet nästa år, men 2026 lär väl vara "Upp till bevis" för Gurra?

Ser inte heller något på Valmyndighetens hemsida för partier som anmält sig för 2026 års val (AFS brukar väl vara tidigt ute med anmäla sig?)

afs_riks PRESSMEDDELANDE: När Valmyndigheten redovisat samtliga valdistrikt, stå det klart att Alternativ för Sverige uppnår det näst högsta valresultatet i partiets historia. Partiet får över 17 000 röster, erhåller 0,41 procent och blir näst största parti utanför EU-parlamentet. äta kommuner får partiet minst 1 procent. Nu inleds arbetet inför kyrkovalet 2025 och riksdagsvalet 2026.
valresultatet i sammandrag: Valresultatet blev 0,41 procent, vilket är det näst högsta valresultatet för partiet i ett allmänt val. Det är en kraftig ökning jämfört med de tvà riksdagsval som partiet kandiderat (+32 % mot 2018, +58 % mot 2022), och marginellt lägre än EU-valet 2019 (-11 %). Antalet röster uppgår till 17 049. Antalet röster i EU-valet överstiger i själva verket antalet röster i riksdagsvalet (16 646), trots att valdeltagandet i EU-valet bara är drygt 50 procent. Flera av Alternativ för Sveriges europeiska samarbetspartier tar plats EU-parlamentet.
åta kommuner får Alternativ för Sverige minst en procent av rösterna. Partiledare Gustav Kasselstrand kommenterar: Alternativ för Sverige är ett parti som inte liknar något annat i svensk politik: ett parti du kan lita på, när alla andra sviker. Nu när det bara är detaljer som skiljer de åtta gammelpartierna från varandra, är det livsviktigt att det finns ett radikalt oppositionsparti som Alternativ för Sverige. Läs mer! https://alternativforsverige.se/alte...riksdagsvalen/ vill du göra en insats för ditt land och ditt folk? Bli medlem i Alternativ för Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in