2024-06-14, 13:32
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Det man kan fråga sig är hur kan det vara lagligt att ge injektion utan föräldrars godkännande? Hade mitt barn fått sprutan trots nej från oss vårdnadshavare hade jag dragit det så långt det bara går. Hur kan det egentligen vara lagligt. Någon som vet? Eller kommer idioterna som gav injektionen få stå till svars tids nog?

Det krävs målmans godkännande. Dock gjorde vissa skolor undantag om barnet var "moget" och kunde ta beslut om sprutor själva.

Rörande mina barn så kontaktade jag skolsköterskan och sade att om mina barn får Covidsprutor anmäler jag henne för vållande till kroppsskada plus jag berättade om olika skador yngre personer fått från Covidsprutorna. Det gav bra effekt!
Citera
2024-06-14, 13:38
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Nicholas beskrivs i artikeln som att ha dött i följderna av att ha fått bakterier i hjärtat vilket troligen betyder att han fick en bakteriell infektion på hjärtklaffarna (Endokardit).

En Endokardit kan inte orsakas utan att bakterier har tagit sig in i blodet och sedan fått fäste på härtklaffarna vilket är helt orelaterat till myokardit. Däremot är tidigare skador på hjärtat en riskfaktor vilket innebär att han med sin historik av hjärtoperationer borde varit mer känslig för risken med endokardit om han får en sårskada eller liknande.

Är du professor i hjärtsjukdomar? Myokarditen efter mRNA-vaccinen beror på cytokinsvaret på spikproteinet, som vaccinet får celler att uttrycka. Detta cytokinsvar har i enskilda fall visat sig även ge upphov till icke bakteriell endokardit och ANCA-inflammationer som eosinofil polyangit med granulomatos.

Att få en bakteriell protesendokardit i en homograft conduit (material från en avliden) över 2 år efter byte av den, som var fallet för Nicholas, är mycket ovanligt. Händer det, beror det antingen på förändringar i protesen eller en tandifektion.

Han hade god tandhälsa. Covidvaccinet från Moderna är den rykande pistolen, eftersom det ger ett hårdare cytokinsvar hos pojkar och unga män baserat på låg östrogennivå - och just de cytokinerna kan göra kärl genomsläppliga för gula stafylokocker samt skapa fästpunkter i en biologisk hjärtklaffsprotes för just de bakterierna.
Senast redigerad av BobboSundgren 2024-06-14 kl. 13:47.
Citera
2024-06-14, 13:52
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag känner tre personer som vägrade vaccinera sig, och samtliga dessa personer har drabbats av Covid 2-4 gånger. Jag känner många fler som har vaccinerat sig, inklusive jag själv, och ingen av dessa har någonsin haft sjukdomen Covid. Bortsett från en person som blev sjuk innan vaccinerna kom.

Nu skulle man ju kunna klassificera mig som ännu en sinnessjuk globalist som bara tror på vad staten säger, men det faller på sin orimlighet att vaccinerna skulle vara verkningslösa. I så fall hade man ju sett effekten direkt när folk började vaccinera sig. Vad ni foliehattar har så svårt att förstå är att viruset muterar i nya varianter hela tiden, precis som säsongsinfluensan. Faktum är att Covid är en variant på säsongsinfluensan, viruset tillhör samma virusfamilj. Det går aldrig att bli immun mot Covid, lika lite som man kan bli immun mot förkylning, så varför skulle den diskussionen ens vara relevant?

Jag tror att den nästan löjliga vägran att acceptera vaccinerna som fungerande vacciner är att man då måste förlikas med att man har varit sjuk helt i onödan.

Utredningen får visa om det går att koppla ihop den här personens död med vaccinet. Med tanke på hans allvarliga hjärtsjukdom och låga ålder var det nog ett onödigt risktagande att ge vaccinet, jag vet för lite om den frågan. Samtidigt tror jag inte att en enskild person går att ställa till svars för ett vaccin som man har gett i miljoner eller miljarder doser. I så fall hade det funnits tydliga riktlinjer vid vaccinationstillfället, det är ingen analys som den enskilde läkaren hade gjort.

Friska barn som fick Covid märktes det knappt på, lite snuva och lite hosta, inget mer. Så ge Covidsprutorna till barn var rent idiotiskt.

I Nicholas fall är det uppenbart han inte skulle fått Modernas spruta, den sprutan stoppades 2 dagar efter Nicholas fått dos 2. Det fanns massa artiklar på Internet om biverkningar 2021 så hade Nicholas läkare orkat söka på Internet så kunde läkaren läst att Moderna inte skulle givits till barn.

Vad gäller Covid som du skriver så blir det svagare och svagare, korrekt, tror jag haft det flera gånger (tar inga test) men det är som en förkylning nu så bryr mig inte alls om det.
Citera
2024-06-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Socialstyrelsen redovisar dödsfall och dödsorsak enligt International Classification of Diseases (IDC). IDC-koderna som ingår i den statistik jag redovisade är:

IDC21 - Hjärtinfarkt
IDC22 - Reinfarkt
IDC46 - Hjärtstillestånd (hjärtstopp)

Den svenska klassificeringen är I21, I22, och I46.

Om man utökar sökningen till att omfatta samtliga ischemiska hjärtsjukdomar (I20-I25) sjukdomar orsakade av otillräcklig blodtillförsel till hjärtmuskeln) och samtliga typer av hjärtsjukdomar (I30-I52 I30-I52 Andra former av hjärtsjukdom) så redovisas att 2021 avled två personer i åldersgruppen 10-14 av hjärtsjukdomar, dessa har blivit bokförda som:
I40 - Akut myokardit (1 person)
I49 - Andra hjärtarytmier (1 person)

Uppgifterna gör sammantaget att man kan misstänka en viss diskrepans mellan den terminologi som används av de inblandade. Rent biologiskt skulle man i själva verket kunna klassa ALLA dödsfall som hjärtstopp - då man rent tekniskt kan hävda att det inte är förrän hjärtat slutar slå som man är död - men den fastställda dödsorsaken behöver inte alltid reflektera att hjärtat de fact stoppade, utan orsaken.

På samma sätt är det ingen som avlider av COVID-19 - dessa personer klassificeras istället ha avlidit av orsaker som t.ex. akut njursvikt eller sepsis ORSAKAT av COVID-19. Nära och kära kommer naturligtvis hävda att personen avled av COVID-19.

I say tomato you say potato.

Tack, intressant. Då är nog en av dessa 2 avlidna den 12-åring vi talar om, som gick bort 12 juni 2021. Vid den tiden hade man väl heller inte börjat Covid-vaccinera 12-åringar, så det var knappast vaccin som var orsaken till hans hjärtstopp.
Citera
2024-06-14, 15:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Han hade ett lagat, fungerande hjärta och en transplanterad lever - men sedan ett års ålder ingen medicin och normala värden. Han hade inga hälsoproblem. Det står i hans journal från en standardkontroll den 26/10 2021 att han var ”kliniskt välmående”. Vad vill du, helt utan koll, fantisera ihop att han hade för sjukdom?

Fäll in taggarna, snälla. Du har all rätt att känna dig arg och vilja hitta svar, men ge dig inte på mig.

Det jag går på är vad du själv skriver på youtube: "hjärtopererades efter födseln och levertransplanterades vid ett halvårs ålder. 2019 byttes hans inopererade klaff..." Kliniskt välmående är inte detsamma som frisk. Din son hade en komplex medicinsk historia, och hans hjärtproblem och levertransplantation gjorde honom mycket sårbar. Helt klart tillhörde han en riskgrupp och beslutet att vaccinera honom tror jag i sig var klokt.

Om hans död är en biverkan av vaccinationen eller ej ska man givetvis ta reda på och jag önskar dig lycka till.
Citera
2024-06-14, 16:11
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Fäll in taggarna, snälla. Du har all rätt att känna dig arg och vilja hitta svar, men ge dig inte på mig.

Det jag går på är vad du själv skriver på youtube: "hjärtopererades efter födseln och levertransplanterades vid ett halvårs ålder. 2019 byttes hans inopererade klaff..." Kliniskt välmående är inte detsamma som frisk. Din son hade en komplex medicinsk historia, och hans hjärtproblem och levertransplantation gjorde honom mycket sårbar. Helt klart tillhörde han en riskgrupp och beslutet att vaccinera honom tror jag i sig var klokt.

Om hans död är en biverkan av vaccinationen eller ej ska man givetvis ta reda på och jag önskar dig lycka till.

Enligt pappan fick de ingen information alls om riskerna med Covidsprutorna från sjukhuset och det är lite kärnan i detta fallet. Som de flesta nog minns framställdes Covidsprutorna som 100% säkra och med endast milda biverkningar, alla som ifrågasatte det kallades foliehatt.
Citera
2024-06-14, 16:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Enligt pappan fick de ingen information alls om riskerna med Covidsprutorna från sjukhuset och det är lite kärnan i detta fallet. Som de flesta nog minns framställdes Covidsprutorna som 100% säkra och med endast milda biverkningar, alla som ifrågasatte det kallades foliehatt.

Ok. Ska följa detta och se hur rättsprocessen avlöper.

Men att det finns risker med vaccin borde ju alla vara medvetna om efter svininfluensan, det är inte foliehatteri i sig. Att informationen om helt nya vacciner och mediciner är begränsad och att man väger risk mot nytta tycker jag är en självklarhet.

Men visst, det borde vara vårdens ansvar att informera alla att det är så det ligger till, speciellt när det gäller en så skör person som den här killen.
Citera
2024-06-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Medan en hel värld har gått vidare efter pandemin kämpar en pappa för sin döda sons upprättelse.

13-åriga Nicholas dog efter att han fått Modernas coronavaccin.

Nu har åklagare beslutat om att inleda en förundersökning gällande vållande till annans död.

– Jag är kvar vid Nicholas säng med handen på hans bröst när han tog sitt sista andetag, det är där jag är kvar, säger pappan Bobbo Sundgren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5E0Vze/nicholas-13-dog-efter-covidvaccin-aklagare-utreder-fallet

Clickbait artikel av författaren.
Citat:
Det skulle visa sig att Nicholas fått bakterier i hjärtat. Men trots en vecka med antibiotika spred de sig.

Han akutopererades. Sen fick han njursvikt och leversvikt samt en stroke.

– En månad efter operationen fick han ett hjärtstopp som ledde till hjärnskador så omfattande att han inte längre kunde prata och knappt röra sig frivilligt, säger Bobbo Sundgren.

Säker på att barnet inte dog på grund av vaccinet.
Helt säker på att barnet dog av bakterieinfektionen.
100% säker att titeln på nyheten är clickbait.
Citera
2024-06-14, 21:47
Medlem
Har inte sett om detta nämnts, men jag har sett olika bud på hur länge spikproteinet från mRNA-vaccinet hittas i hjärtat. I en studie i Nature från 27 sept 2023 påpekas om både Pfizers och Modernas mRNA att "Both vaccines produce the full-length SARS-CoV-2 spike protein for gain of immunity" och att "Vaccine was detected in the axillary lymph nodes in the majority of patients dying within 30 days of vaccination, but not in patients dying more than 30 days from vaccination." De drar slutsatsen att
These results suggest that SARS-CoV-2 mRNA vaccines routinely persist up to 30 days from vaccination and can be detected in the heart. https://www.nature.com/articles/s41541-023-00742-7
Men så har vi Brognas et als studie i Proteomics 31 aug 2023, där de fann spikproteinfragment från vaccinet i upp till 187 dagar:
Results

The specific PP-Spike fragment was found in 50% of the biological samples analyzed, and its presence was independent of the SARS-CoV-2 IgG antibody titer. The minimum and maximum time at which PP-Spike was detected after vaccination was 69 and 187 days, respectively. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/prca.202300048
Jag vet inte vad rådande syn är på hur länge de här fragmenten finns kvar i regel och hur länge de kan påverka hjärtat, till exempel hur inflammerande de kan vara och om det kan ha påverkat Nicholas hjärta. Med tanke på de två studierna ovan kan väl han och vi andra som vaccinerat oss ha haft spikproteiner i hjärta och andra organ i månader efter vaccinering.

Det står i alla fall fullständigt klart att det svenska påståendet att vaccinet stannar i axeln och är helt borta inom ett par dagar var osant eftersom spikproteinfragmenten från vaccinet så att säga är en del av vaccinet och finns kvar i minst en månad, kanske ett halvår hos vissa.
Citera
2024-06-14, 21:54
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Clickbait artikel av författaren.

Säker på att barnet inte dog på grund av vaccinet.
Helt säker på att barnet dog av bakterieinfektionen.
100% säker att titeln på nyheten är clickbait.

Du har uppenbarligen inte läst tråden. Cytokinsvaret på vaccinet kan ge inflammationer utan symtom, som både gör kärlen genomsläppliga för bakterier och skapar fästpunkter för bakterier.
Citera
2024-06-14, 21:57
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Har inte sett om detta nämnts, men jag har sett olika bud på hur länge spikproteinet från mRNA-vaccinet hittas i hjärtat. I en studie i Nature från 27 sept 2023 påpekas om både Pfizers och Modernas mRNA att "Both vaccines produce the full-length SARS-CoV-2 spike protein for gain of immunity" och att "Vaccine was detected in the axillary lymph nodes in the majority of patients dying within 30 days of vaccination, but not in patients dying more than 30 days from vaccination." De drar slutsatsen att
These results suggest that SARS-CoV-2 mRNA vaccines routinely persist up to 30 days from vaccination and can be detected in the heart. https://www.nature.com/articles/s41541-023-00742-7
Men så har vi Brognas et als studie i Proteomics 31 aug 2023, där de fann spikproteinfragment från vaccinet i upp till 187 dagar:
Results

The specific PP-Spike fragment was found in 50% of the biological samples analyzed, and its presence was independent of the SARS-CoV-2 IgG antibody titer. The minimum and maximum time at which PP-Spike was detected after vaccination was 69 and 187 days, respectively. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/prca.202300048
Jag vet inte vad rådande syn är på hur länge de här fragmenten finns kvar i regel och hur länge de kan påverka hjärtat, till exempel hur inflammerande de kan vara och om det kan ha påverkat Nicholas hjärta. Med tanke på de två studierna ovan kan väl han och vi andra som vaccinerat oss ha haft spikproteiner i hjärta och andra organ i månader efter vaccinering.

Det står i alla fall fullständigt klart att det svenska påståendet att vaccinet stannar i axeln och är helt borta inom ett par dagar var osant eftersom spikproteinfragmenten från vaccinet så att säga är en del av vaccinet och finns kvar i minst en månad, kanske ett halvår hos vissa.

Den genetiska informationen i vaccinet programmerar cellerna att tillverka spikprotein. Det är cytokinsvaret i immunförsvaret som skapar inflammationer med potential att ge proppar, ärr och hål i kärl för bakterier - såväl som fästpunkter för bakterier. Cytokiner är ett protein som ska repa vävnadernas ytor, så att immunförsvarsceller kan fastna där.
Citera
2024-06-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Du har uppenbarligen inte läst tråden. Cytokinsvaret på vaccinet kan ge inflammationer utan symtom, som både gör kärlen genomsläppliga för bakterier och skapar fästpunkter för bakterier.
Jag kikade lite dina inlägg. Beklagar sorgen.
+ att jag läste https://www.internetmedicin.se/infektionssjukdomar/endokardit-infektios
Angående spikproteiner, de finns i viruset också.

Bakterier hjärtat, det har fullt friska ungdomar dött av. Innan Covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in