2024-06-13, 22:52
Medlem
Chiara ser ju troligen mormor som sin primära vårdnadshavare och Nicci som sin andra (pappan i många fall) och pappan går ju vanligtvis till jobbet osv.
Så länge mormor står tryggt kvar och är hemma med Chiara borde väl inte hon fara illa av att Nicci flänger.
Det är väl när personen högst upp i anknytningslistan flänger som det påverkar barnet
2024-06-13, 23:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Vad ger dej rätten att hoppa på andra här inne . Igår var det jag som blev utsatt med en spydig kommentarer " håll dina äckliga kommentarer härifrån, och du skulle aldrig tillåta mig klappa din mage "

Vi har rätt till vår åsikt och du din utan att vara spydig .
Du ifrågasätter oss och vi ger dej en förklaring hur vi tänker och ser på saken .
Men när inte svaret passar dej så dumförklarar du oss och säger att vi sagt en massa saker hit och dit .
Tycker du ska läsa både 1 el 2 ggr till så slipper vi förklara saker då du medvetet tolkar allt fel

Kan bara hålla med Artmovie Hulken52 och Aragon467 för det är väl oss du kallar compani
Forsätt att skriva som du gör
Upplever aldrig att du skrivit något annorlunda än oss andra . Du tillför mkt i denna tråd låt inte hen få trycka ner dej uppenbarligen mår person inte bra så måste kasta skit på andra
2024-06-13, 23:54
Medlem
Citat:
Vad ger dej rätten att hoppa på andra här inne . Igår var det jag som blev utsatt med en spydig kommentarer " håll dina äckliga kommentarer härifrån, och du skulle aldrig tillåta mig klappa din mage "

Vi har rätt till vår åsikt och du din utan att vara spydig .
Du ifrågasätter oss och vi ger dej en förklaring hur vi tänker och ser på saken .
Men när inte svaret passar dej så dumförklarar du oss och säger att vi sagt en massa saker hit och dit .
Tycker du ska läsa både 1 el 2 ggr till så slipper vi förklara saker då du medvetet tolkar allt fel

Kan bara hålla med Artmovie Hulken52 och Aragon467 för det är väl oss du kallar compani

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Vi tolkar uppenbarligen syftet med denna tråd & saken olika. Att vilja något är en sak. Skriva om ett ämne en annan.
Det här är ett diskussionsforum där man i olika trådar utbyter olika tankar & funderingar med ren fakta kring ett visst ämne. Inget annat......😃

Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Forsätt att skriva som du gör
Upplever aldrig att du skrivit något annorlunda än oss andra . Du tillför mkt i denna tråd låt inte hen få trycka ner dej uppenbarligen mår person inte bra så måste kasta skit på andra

Vill bara säga att jag håller med er i det ni skriver, Millan, Artmovie, Hulken, Aragon
Dessutom är ni duktiga på att ge svar på allt där ni blir ifrågasatta utan att tappa humöret och tonen.

Har själv svårt att göra inlägg när allt blir ifrågasatt in i minsta detalj. Det blir för mkt tjafsande för mig. Tror att jag inte är ensam att känna så och att ni uppskattas av fler än mig
2024-06-13, 23:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Någon som vet hur länge N är borta på ”jobb” fest?
Dom åkte hem i dag på eftermiddagen efter 7 dar .
Men ska bara hem och vända för att flyga till nästa event samarbete med någon reklam film om N ska med törs jag ej svara på
2024-06-14, 01:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hoppfulltant
Vill bara säga att jag håller med er i det ni skriver, Millan, Artmovie, Hulken, Aragon
Dessutom är ni duktiga på att ge svar på allt där ni blir ifrågasatta utan att tappa humöret och tonen.

Har själv svårt att göra inlägg när allt blir ifrågasatt in i minsta detalj. Det blir för mkt tjafsande för mig. Tror att jag inte är ensam att känna så och att ni uppskattas av fler än mig
Tack så mycket för dom fina orden och för det du själv bidrar här i tråden ❤️

Ja du dom senaste dagarna har tråden verkligen tappat sitt fokus

Tydligen har det varit viktigare att kasta skit och kritisera oss andra .
Men personerna det berör kanske ska ta sig en funderare och och kolla sig själv i spegeln och se över sitt eget beteende innan dom bedömmer andra här inne .

Jag hoppas det renas upp och att vi i fortsättningsvis kan hålla en god ton här inne .
Och att var och en har rätt till en åsikt utan att man ska få spydiga kommentarer kastat på sig
Senast redigerad av Millan75 2024-06-14 kl. 01:22.
2024-06-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malin91234
Chiara ser ju troligen mormor som sin primära vårdnadshavare och Nicci som sin andra (pappan i många fall) och pappan går ju vanligtvis till jobbet osv.
Så länge mormor står tryggt kvar och är hemma med Chiara borde väl inte hon fara illa av att Nicci flänger.
Det är väl när personen högst upp i anknytningslistan flänger som det påverkar barnet

Jag känner personer som vart med om liknande som barn, där mormor (pappan fanns ej med i bilden) tagit på sig föräldrarollen. I inget av fallen har dessa mått bra som vuxna.

Jag kanske tar extra hårt på detta (andra, bl.a. du ser ju detta som nåt helt naturligt)
då jag har en släkting som i vuxen ålder är totalt förstörd av droger och psykisk ohälsa.
Där mamman valde just vänner och fester framför barnen. Och mormor tog hand om dom. Det andra barnet sitter i fängelse (Min kompis har också blivit uppfostrad av sin mormor med mamman närvarande som prioriterat annat, gör just nu en utredning för EIPS)

Visst "anekdotisk bevisföring" men jag vet många som känner en stor tomhet genom försummelse av mamman.

Jag är övertygad om att mamman/pappan/adoptivförälder är viktigast för barn (eller har aldrig hört folk säga att dom mår dåligt pga mormor eller farmor försummat dom, enbart föräldrar.

Annat vore det om mormor adopterade för att föräldrarna inte alls finns eller kan ta hand om barnet.

Det är inte fel vid nödfall, alternativet att de hamnar hos okända är självfallet mkt värre Men N verkar ju välja detta. Det är det jag reagerar på och att ni tycker att det är ok. Varför då?

Jag var själv 20 när jag fick min första, att skylla på ålder är inte rätt när man ändå velat ha barn så länge som N påstår. Uppenbarligen är hon inte beredd att ta en paus från partylivet.

Mina barn är unga vuxna och jag & pappan ska ut och dansa i kväll. Vi tog igen det när barnen blev äldre. Men självfallet kan man festa även som småbarnsförälder, inte det jag säger. Men att vara borta från ett så litet barn så länge. Det är ju inte bara denna resa.
Senast redigerad av granskottet80 2024-06-14 kl. 08:28.
2024-06-14, 08:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Jag känner personer som vart med om liknande som barn, där mormor (pappan fanns ej med i bilden) tagit på sig föräldrarollen. I inget av fallen har dessa mått bra som vuxna.

Jag kanske tar extra hårt på detta (andra, bl.a. du ser ju detta som nåt helt naturligt)
då jag har en släkting som i vuxen ålder är totalt förstörd av droger och psykisk ohälsa.
Där mamman valde just vänner och fester framför barnen. Och mormor tog hand om dom. Det andra barnet sitter i fängelse (Min kompis har också blivit uppfostrad av sin mormor med mamman närvarande som prioriterat annat, gör just nu en utredning för EIPS)

Visst "anekdotisk bevisföring" men jag vet många som känner en stor tomhet genom försummelse av mamman.

Jag är övertygad om att mamman/pappan/adoptivförälder är viktigast för barn (eller har aldrig hört folk säga att dom mår dåligt pga mormor eller farmor försummat dom, enbart föräldrar.

Annat vore det om mormor adopterade eller mamman inte alls finns.

Jag säger inte att det är fel om det är nödfall, alternativet att de hamnar hos okända är självfallet mkt värre om mamman inte kan ta hand om barnet alls. Men N verkar ju välja detta. Jag var själv 20 när jag fick min första, att skylla på ålder är inte rätt när man ändå velat ha barn så länge som N påstår. Uppenbarligen är hon inte beredd att ta en paus från partylivet.

Mina barn är unga vuxna och jag & pappan ska ut och dansa i kväll. Vi tog igen det när barnen blev äldre.
väldigt bra skrivet och det ligger mkt i det du säger då jag sjl Har haft den barndomen utan att gå in på för mkt detaljer

Man har frågor hela livet som tex älskar inte mamma mig , vad är viktigare än mig . Varför behöll hon mig när hon ändå aldrig är närvarande. Hur kunde hon skilja på mig pappa, varför gjorde ej soc något .

Ja frågorna blir många . Spelar ingen roll hur mkt kärlek du får i från andra . Då man ständigt kommer söka mammans kärlek / närvaro
2024-06-14, 08:30
Medlem
Citat:
väldigt bra skrivet och det ligger mkt i det du säger då jag sjl Har haft den barndomen utan att gå in på för mkt detaljer

Man har frågor hela livet som tex älskar inte mamma mig , vad är viktigare än mig . Varför behöll hon mig när hon ändå aldrig är närvarande. Hur kunde hon skilja på mig pappa, varför gjorde ej sos något .

Ja frågorna blir många . Spelar ingen roll hur mkt kärlek du får i från andra . Då man ständigt kommer söka mammans kärlek / närvaro

Precis💖alla har dessa frågor.
2024-06-14, 10:34
Medlem
Är det N som det skrivs om hos Nessa idag?🤪
2024-06-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76

Tänkte samma sak eftersom N mammas dröm är att få bli sexolog och N som ringer hem till sin mor varje gång hon haft sex med någon för att berätta hur sexet varit. 🤮

(Men den här "tjejen"/"mamman" som ploppat upp i Nessas flöde verkar tydligen inte vara singel om man tolkar mer text.
Incestiösa sexlekar🤮 Hur sjuk får man bli).
Senast redigerad av Artmovie 2024-06-14 kl. 11:13.
2024-06-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Såg Nessas story, vem är N? Kan du maska namnet?
2024-06-14, 12:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Tänkte samma sak eftersom N mammas dröm är att få bli sexolog och N som ringer hem till sin mor varje gång hon haft sex med någon för att berätta hur sexet varit. 🤮

(Men den här "tjejen"/"mamman" som ploppat upp i Nessas flöde verkar tydligen inte vara singel om man tolkar mer text.
Incestiösa sexlekar🤮 Hur sjuk får man bli).
När man inte trodde det kunde bli värre 🤮🤮🤮 är inte bara vi som tänkte samma sak .

Och hur sjukt är inte det att ringa hem och berätta om sexet , vill man som mamma veta det 🤮🤮🤮

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in