2024-06-14, 10:57
Medlem
I denne saken er det kanskje verdt å merke seg hva som lekkes og hva som ikke sies.

I begynnelsen var det bl.a. lenge helt hemmelig hvem 9.14-anropet hadde gått til.
Hvorfor ble det holdt tilbake. Til slutt og etter lang tid ble det bekreftet å være TEH.

Det samme med den underlige badekarhistorien. Den er fortsatt nesten ikke omtalt.
Historien kom frem via TV2s journalister, men øvrige medier nevner ikke episoden.

Og nå har vi hemmeligholdet av skoene på badet i 2. etg og hvem de faktisk tilhører.
Klærne som lå på toalettrommet i 1. etg legges det feks ikke skjul på hvem tilhører...
Citera
2024-06-14, 11:14
Medlem
Svartedikets avatar
Såvidt jeg forstår fant de altså først spor av kokain på AEs bukse.
Så ble teppeflisen og skoene (?) sendt til analyse, med forespørsel
om at teknikerne skulle se etter spor av kokain.

Hva var det med kokainsporet på bukselommen som gjorde det logisk
å se etter kokain på en teppeflis og en skohæl?

Hvor er forresten Slettsnoken blitt av? Skulle gjerne hørt vedkommendes vurdering.
Citera
2024-06-14, 11:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvor er forresten Slettsnoken blitt av? Skulle gjerne hørt vedkommendes vurdering.
Dukker ikke Snoken opp så mener denne brukeren uansett at alle barna og TH samarbeidet. Utsatt hyttetur i SMS var kodespråk og hvis de finner stoppeklokken til TH blir det rett i fengsel!

Ikke noe feil i å ha en teori men tenker heller at hvis brikken HHB1 flyttes til bostedet til TEH får man ubesvart anrop med påfølgende SMS og alibi til TEH.
Motivet var å få TH i fengsel slik at noen skulle ta kontroll over bedriften. Pri 2 var løsepenger, derfor lite kommunikasjon i etterkant.

En teori og hvem vet, trenger ikke å være slik
Citera
2024-06-14, 11:55
Medlem
Citat:
Såvidt jeg forstår fant de altså først spor av kokain på AEs bukse.
Så ble teppeflisen og skoene (?) sendt til analyse, med forespørsel
om at teknikerne skulle se etter spor av kokain.

Hva var det med kokainsporet på bukselommen som gjorde det logisk
å se etter kokain på en teppeflis og en skohæl?

Det var flekkene under hælen på den ene skoen som gjorde at politiet valgte å sende den inn til undersøkelser for å avklare hva det var og inneholdt, noe som ledet til kokainfunnet på skoen. I forhold til teppeflisen var det ikke bare den de sendte inn til undersøkelse, men en rekke ulike gjenstander med beskjed om å se etter kokain. Resultatet ble altså funn av kokainspor på teppeflisen. Forøvrig var det ikke bare på baklommen av buksen til AE det ble konstatert spor av kokain, men også på andre deler av buksen fikk de positivt utslag på kokain.
Citera
2024-06-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det var flekkene under hælen på den ene skoen som gjorde at politiet valgte å sende den inn til undersøkelser for å avklare hva det var og inneholdt, noe som ledet til kokainfunnet på skoen. I forhold til teppeflisen var det ikke bare den de sendte inn til undersøkelse, men en rekke ulike gjenstander med beskjed om å se etter kokain. Resultatet ble altså funn av kokainspor på teppeflisen. Forøvrig var det ikke bare på baklommen av buksen til AE det ble konstatert spor av kokain, men også på andre deler av buksen fikk de positivt utslag på kokain.

De eneste vi vet har vært i Sv4 er TH og sønnen, og en av dem er narkoman ifølge rykter.
Saken hadde vært oppklart om familien Hagen hadde samarbeidet med politiet, det er jeg 100% sikker på.
Citera
2024-06-14, 12:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

De fant altså denne kokainen først i 2021. Jeg regner med beslagene som ble analysert, var hentet
inn allerede i 2018. Hvordan blir slike beslag oppbevart, og hvem har tilgang til dem, og håndterer dem?

Er det 100% sikkert at kokainsporene var på disse gjenstandene da de ble hentet ut av S4?
Er det funnet kokain på selve bygningsmassen i S4, eller kun på løse gjenstander?

Jeg spør fordi jeg lurer på om det teoretisk sett kan ha skjedd oversmitte fra beslag knyttet til andre saker.

Det har jo forekommet slendrian fra politiets side når det kommer til bevishåndtering.
F.eks. uforsvarlig oppbevaring, destruering, etc.

En annen ting er at dersom det kunne påvises spor av kokain i selve boligen, ville det
kunne gi politiet rett til utvidede undersøkelser i forhold til mistanke om bruk og besittelse.
Jeg ville finne det merkelig hvis politiet unnlot å benytte en slik sjanse, dersom den forelå.
Gitt at de faktisk ikke klarer å finne et fnugg av spor som peker mot en drapsmann.
Til tross for at de altså har tatt i bruk "hele verktøykassa".

Det er veldig merkelig. Det fins nok løse tråder til å fantasere sammen temmelig spinnville scenarier
som involverer halve Oslos underverden, familien Hagen og hele deres "entourage", samt diverse mer
eller mindre innflytelsesrike lokalpolitikere og forretningsfolk.
Men det fins ikke et eneste bevis som peker mot en skyldig.
Citera
2024-06-14, 12:27
Medlem
Citat:
De fant altså denne kokainen først i 2021. Jeg regner med beslagene som ble analysert, var hentet
inn allerede i 2018. Hvordan blir slike beslag oppbevart, og hvem har tilgang til dem, og håndterer dem?

Er det 100% sikkert at kokainsporene var på disse gjenstandene da de ble hentet ut av S4?
Er det funnet kokain på selve bygningsmassen i S4, eller kun på løse gjenstander?

Jeg spør fordi jeg lurer på om det teoretisk sett kan ha skjedd oversmitte fra beslag knyttet til andre saker.

Det har jo forekommet slendrian fra politiets side når det kommer til bevishåndtering.

En annen ting er at dersom det kunne påvises spor av kokain i selve boligen, ville det
kunne gi politiet rett til utvidede undersøkelser i forhold til mistanke om bruk og besittelse.
Jeg ville finne det merkelig hvis politiet unnlot å benytte en slik sjanse, dersom den forelå.
Gitt at de faktisk ikke klarer å finne et fnugg av spor som peker mot en drapsmann.
Til tross for at de altså har tatt i bruk "hele verktøykassa".

Det er veldig merkelig. Det fins nok løse tråder til å fantasere sammen temmelig spinnville scenarier
som involverer halve Oslos underverden, familien Hagen og hele deres "entourage", samt diverse mer
eller mindre innflytelsesrike lokalpolitikere og forretningsfolk.
Men det fins ikke et eneste bevis som peker mot en skyldig.

Å fantaserer seg frem til diverse løsninger er nok en liten "hobby" for mange. Og historiene forandres etterhvert som opplysninger i saken kommer ut. Det er stoff nok til 30 sesonger av en spinnvill fabelserie her. Som du påpeker, det virker ikke som om det finnes beviser av noe slag. Da må man bruke fantasien.
Det skal sies at de/den skyldige ser ut til å ha gjort mye rett, tross alle odds i mot i dagens overvåkersamfunn.
Citera
2024-06-14, 12:29
Medlem
Citat:

Det er lite sannsynlig i denne saken. For det første er det snakk om ulike beslag som ikke sendes samlet inn til undersøkelser. Dette har pågått over tid da ulike gjenstander undersøkes hver for seg og fortløpende. Etterhvert som etterforskningen og teknikernes arbeid skrider frem, gjøres det ytterligere analyser. Det skal jo litt til å gjøre samme funn flere steder på ulike gjenstander på ulike tidspunkter i etterforskningen.
Citera
2024-06-14, 13:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er lite sannsynlig i denne saken. For det første er det snakk om ulike beslag som ikke sendes samlet inn til undersøkelser. Dette har pågått over tid da ulike gjenstander undersøkes hver for seg og fortløpende. Etterhvert som etterforskningen og teknikernes arbeid skrider frem, gjøres det ytterligere analyser. Det skal jo litt til å gjøre samme funn flere steder på ulike gjenstander på ulike tidspunkter i etterforskningen.

Vel, med et slikt utgangspunkt så kan man jo spørre om kokainsporene ble funnet ved en
ren tilfeldighet, eller om man fra starten av hadde grunn til å lete etter det.
Jeg tilltater meg også å stille spørsmål ved politiets kompetanse når jeg nå igjen leser
om unnfallenheten som til slutt kostet Jonas Henriksen livet. Ser jo at det er forbindelser
mellom miljøet som er mistenkt for å ha drept ham, og miljøet til PSS og SE.
Et sted her finner vi også "Sprox-mannen" til Foreigner, hvis jeg ikke bommer fullstendig.

Faktum er at så langt er det 1 - 0 til forbryterne vs. politiet.
Citera
2024-06-14, 13:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Å fantaserer seg frem til diverse løsninger er nok en liten "hobby" for mange. Og historiene forandres etterhvert som opplysninger i saken kommer ut. Det er stoff nok til 30 sesonger av en spinnvill fabelserie her. Som du påpeker, det virker ikke som om det finnes beviser av noe slag. Da må man bruke fantasien.
Det skal sies at de/den skyldige ser ut til å ha gjort mye rett, tross alle odds i mot i dagens overvåkersamfunn.
Virker som politiet har som «hobby» å lekke info i media og ikke løse saken. At noen har lagt mye arbeid i et plott for å ikke bli avslørt virker sannsynlig uansett hva som har skjedd. Skjønner ellers poenget ditt. Noen som tror at 10 stk klarer å løse saken eller blir dette en coldcase?
Citera
2024-06-14, 13:15
Medlem
Citat:
Vel, med et slikt utgangspunkt så kan man jo spørre om kokainsporene ble funnet ved en
Jeg tilltater meg også å stille spørsmål ved politiets kompetanse når jeg nå igjen leser
om unnfallenheten som til slutt kostet Jonas Henriksen livet. Ser jo at det er forbindelser
Et sted her finner vi også "Sprox-mannen" til Foreigner, hvis jeg ikke bommer fullstendig.

De hadde vel sporhunder med inn i huset?
Citera
2024-06-14, 13:25
Medlem
Citat:

At politiet gjør solide funn lar seg vanskelig kritisere. Men det er klart at dette er en komplisert sak.
Offentligheten har bare fått sett bruddstykker, mens politiet sitter på et langt mer detaljert bilde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in