Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Det var flekkene under hælen på den ene skoen som gjorde at politiet valgte å sende den inn til undersøkelser for å avklare hva det var og inneholdt, noe som ledet til kokainfunnet på skoen. I forhold til teppeflisen var det ikke bare den de sendte inn til undersøkelse, men en rekke ulike gjenstander med beskjed om å se etter kokain. Resultatet ble altså funn av kokainspor på teppeflisen. Forøvrig var det ikke bare på baklommen av buksen til AE det ble konstatert spor av kokain, men også på andre deler av buksen fikk de positivt utslag på kokain.
De fant altså denne kokainen først i 2021. Jeg regner med beslagene som ble analysert, var hentet
inn allerede i 2018. Hvordan blir slike beslag oppbevart, og hvem har tilgang til dem, og håndterer dem?
Er det 100% sikkert at kokainsporene var på disse gjenstandene da de ble hentet ut av S4?
Er det funnet kokain på selve bygningsmassen i S4, eller kun på løse gjenstander?
Jeg spør fordi jeg lurer på om det teoretisk sett kan ha skjedd oversmitte fra beslag knyttet til andre saker.
Det har jo forekommet slendrian fra politiets side når det kommer til bevishåndtering.
F.eks. uforsvarlig oppbevaring, destruering, etc.
En annen ting er at dersom det kunne påvises spor av kokain i selve boligen, ville det
kunne gi politiet rett til utvidede undersøkelser i forhold til mistanke om bruk og besittelse.
Jeg ville finne det merkelig hvis politiet unnlot å benytte en slik sjanse, dersom den forelå.
Gitt at de faktisk ikke klarer å finne et fnugg av spor som peker mot en drapsmann.
Til tross for at de altså har tatt i bruk "hele verktøykassa".
Det er veldig merkelig. Det fins nok løse tråder til å fantasere sammen temmelig spinnville scenarier
som involverer halve Oslos underverden, familien Hagen og hele deres "entourage", samt diverse mer
eller mindre innflytelsesrike lokalpolitikere og forretningsfolk.
Men det fins ikke et eneste bevis som peker mot en skyldig.