2024-06-13, 09:52
Medlem
Hej

Jag känner att man är tvungen att hela tiden få sista ordet i ens trådar pga att det är svårt att veta om det skrivits nått nytt i tråden annars. Jag vet att man kan titta på datum angående det senaste inlägget men jag kommer liksom inte ihåg hur vida jag redan läst det så vida det inte är mitt inlägg.

Kan inte Flashback göra en funktion så typ att det senaste inlägget i tråden blir fetmarkerat om det är oläst när man är inne på ”mina startade ämnen” menyn osv?
Citera
2024-06-13, 09:54
Avslutad
Om du klickar på ... bredvid svara under rubriken så finns "visa första olästa"

Men du har rätt i att det borde kunna markeras tydligare i tråden
Citera
2024-06-13, 10:23
Medlem
VoktorDodkas avatar
Är det inte pennan till vänster om rubriken du menar?
Citera
2024-06-13, 10:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Tackar, den hade jag helt missat.
Citera
2024-06-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Jasså men tyvärr hajade jag inte vad du syftade på. Hittar inget ""visa första olästa” alternativ. Du syftar på att man asså måste klicka på aktuell tråd & sen under trådens rubrik finns det ju ”svara” (med vänster pil) brevid den finns ”…" (3 punkter dock högre upp i höjd med ett bindestreck snarare än i höjd med understreck). Klickade iaf där men "visa första olästa” var dock icke med.
Det man hade velat ha isf är ju att senast olästa medelnade hade synts på själva ”mina startade ämnen” el "mina prenumerationer” menyn. Dvs där överblicken över det aktuella som är igång existerar men så är det ej

Tacksam för förtydligande
Citera
2024-06-14, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Tackar, den hade jag helt missat.
HUr du hittade den (så kan man iaf se hur vettig funktionen är i aktuella situationen) ?
Citera
2024-06-14, 14:27
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
HUr du hittade den (så kan man iaf se hur vettig funktionen är i aktuella situationen) ?

SvenHelsing har ju redan förklarat.
Under trådens rubrik finns en knapp "svara" med en vänsterpil. Bredvid den finns det "..."

Klicka på den och det kommer upp en rad alternativ. "visa första olästa" och så hoppar den till första olästa inlägg. Den visas inte nu för mig då jag har läst alla inlägg. Hur den funkar vet jag inte men finns det gör den.

Edit: När jag postat detta inlägg så kom alternativet "visa första olästa" upp eftersom jag inte hade läst mitt eget inlägg då jag nyss postat det.
Citera
2024-06-17, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
SvenHelsing har ju redan förklarat.
Under trådens rubrik finns en knapp "svara" med en vänsterpil. Bredvid den finns det "..."

Klicka på den och det kommer upp en rad alternativ. "visa första olästa" och så hoppar den till första olästa inlägg. Den visas inte nu för mig då jag har läst alla inlägg. Hur den funkar vet jag inte men finns det gör den.

Edit: När jag postat detta inlägg så kom alternativet "visa första olästa" upp eftersom jag inte hade läst mitt eget inlägg då jag nyss postat det.

Ok då hajar jag. Dvs den existerar ba i en särskild kontext. Emellertid är det lite synd att funtionen är utformad så. Pga att inget ju då egentligen är markerat visuellt
Citera
2024-06-17, 08:39
Medlem
Vem bör man vända sig till för att ändra denna funktion. Dvs att det tydligt finns en fetmarkering redan i överblicks tråd menyn när olästa medelanden existerar (typ som ens e-mejl o dyl)?
Citera
2024-06-17, 11:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Vem bör man vända sig till för att ändra denna funktion. Dvs att det tydligt finns en fetmarkering redan i överblicks tråd menyn när olästa medelanden existerar (typ som ens e-mejl o dyl)?

Genom att göra ett (FB) Forumförslag
Citera
2024-06-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Genom att göra ett (FB) Forumförslag
Tack
Hoppas det åtgärdats för detta är ganska visset i nuläget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera