2024-06-14, 01:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Verkar även som ukr. plockar fångar :

Ukrainian combat brigade 'captures dozens of Russian soldiers in Kharkiv'
A high-profile Ukrainian combat brigade has allegedly captured dozens of Russian soldiers amid fighting in the Kharkiv region. Footage shared by Ukraine's 3rd Assault Brigade appeared to show the soldiers sitting in a school conference room

Social media figures had previously reported substantial numbers of Russian troops surrendering in the area last week after counterattacks by Ukrainian infantry assault units.

The Khortitsiya Regional Command also claimed more than 60 Russian soldiers had been captured in the area in less than a week.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-moscow-russia-putin-nuclear-kharkiv-frontline-sky-news-live-blog-12541713

Verkar som lusten att fightas går neröver vid Kharkiv...

Vettlösa anfall med oskyddat infanteri. När kriget är över kommer det synnerligen bli intressant att se intervjuer och dokumentärer där man får veta vilka ryssar som låg bakom alla dessa kriminella orderna.
Citera
2024-06-14, 01:21
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det första fetade : Dina värderingar som nationalist. Misstänker att de skiljer sig mellan oss i frågan om "nationalism". Noterade även på att du inte svarade återigen på min nästa fråga : Om somalier/afghaners rätt till eget land. Du drog upp dessa..

Som jag ser det : Du är ingen genuin nationalist.

Det andra fetade : Man hjälper grannen, när det brinner hos honom. Det gynnar även en själv så att branden inte sprids. Är även en fråga om mänskliga värderingar.

På samma sätt som Sverige skickade hjälp.., och frivilliga reste över när vinterkriget skedde.

Att svenskar reste till Finland för att slåss är stort. Men Ukraina är ingen granne oavsett hur mycket du låtsas som att det är det. Ukraina är en fd Sovjetrepublik numera styrd av en diktator Zelensky. Gigantisk korruption. Den var enorm innan kriget, man kan dra sina egna slutsatser hur den är nu efter mångmiljard-bidrag till landet. Ja, den som är naiv och född i farstun tror såklart allt sköts hyvens.

Jag är 1000% mer nationalist än vad du är, för jag bryr mig bara om Sverige, och vill inte slösa svenska skattebetalares pengar på amerikansk vapenindustri och korrupta politiker i Ukraina.
Citera
2024-06-14, 01:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vettlösa anfall med oskyddat infanteri. När kriget är över kommer det synnerligen bli intressant att se intervjuer och dokumentärer där man får veta vilka ryssar som låg bakom alla dessa kriminella orderna.

Jo du.., och jag misstänker också att det kommer att även gråtas rejält på den Ukrainska sidan. När allt är färdigt. "Nu är det cynikern i mig som pratar"..

..för du (o alla i tråden) har ju läst om dessa vettlösa ryska anfall.., med fängelsekunder, folk utsocknes som ställer upp för en peng, folk ifrån Nepal etc..

..och även folk som är nerdrogade. Så vilka skickar man nerdrogade att dö ?

(tror du förstår..)
Citera
2024-06-14, 01:29
Medlem
leckerleles avatar
Vill passa på att lägga en lite kommentar ang länken jag delade.

Varför har jag sett detta beteende i mängder hos den ryska befolkningen tidigare? T.ex nått hjon som åkte runt i en bil med nån form av kartong missil på taket där det stog ''Till Washington'' tror jag.
Vad är det som driver den ryska begåvningsreservern så oerhört maniskt upphestade av just kärnvapen?
Det är ganska jätteocoolt med kärnvapen. Dom flesta vet det.
Men dom beter sig som att dom redan vet att slaget är förlorat och att dom måste avsluta med en missil i valfri stad nånstans i dom Amerikanska staterna. INGENSTANS, och då menar jag ingenstans, har detta beteendet utspelat sig i något väst land, att man går ut på gator och torg och hotar med en kärnvapenattack på röda torget i Moskva. Amerikanerna bryr sig föga knappt. För dom vet vad dom är kapabla till t.ex. Inte heller vi i Sverige, pushar på eller tycker att en kärnvapenattack i Moskva är nödvändigt eller ens acceptabelt, (Iallafall inte jag, och fler hoppas jag).
Men det är som att deras alternativ till porr är ett gäng uppskjutningar att Samrat och Poseidon.

Senast redigerad av leckerlele 2024-06-14 kl. 01:31.
Citera
2024-06-14, 01:30
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ukraina är en fd Sovjetrepublik numera styrd av en diktator Zelensky.

Ok, finner du några likheter mellan Ukrainas grundlagar och Sveriges grundlagar när olika länder befinner sig i krig?

Edit:
Det här är en så kallad ledande fråga.
Senast redigerad av Jack.Elam 2024-06-14 kl. 01:32.
Citera
2024-06-14, 01:36
Medlem
Silfverryggs avatar
Ska bara göra en kort instick när det gäller svensk koppling till Ukraina.
https://www.kb.se/hitta-och-bestall/samlingsbloggen/blogginlagg/2022-05-25-en-blagul-historia-om-krig-fred-och-samarbete.html
För att inte tala om Gammalsvenskby.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gammalsvenskby
I och med de historiska band som har funnits och som finns ser jag som nationalist inga hinder eller problem att stödja Ukraina.

Men till mer dagsaktuella saker. Detta med tanke på mumlet från kremls papegojor om att EU, Nato och vad mer skulle släppa Ukraina vid för våg.
Först macaron.
Citat:
Frankrikes president Emmanuel Macron ser inte sitt lands hjälp till Ukraina, som har attackerats av Ryssland, i fara även om de franska högerpopulisterna vinner parlamentsvalet. "Frankrikes ord är knutet till republikens president", sa Macron på kvällen i samband med G7-mötet nära Bari i Italien. "Vårt ord kommer inte att förändras", sa Macron, även om Marine Le Pens högerparti Rassemblement National (RN) kommer in i regeringen.

Sedan gammel-jonas.
Citat:
USA:s president Joe Biden ser G7-ländernas överenskommelse om nya miljarder i stöd till Ukraina som en signal till Ryssland om att västvärlden fortsätter att stå enad bakom det attackerade landet. Det är en påminnelse för Kremlchefen Vladimir Putin "att vi inte kommer att ge upp", sade Biden vid en presskonferens i Fasano i södra Italien tillsammans med sin ukrainske motsvarighet Volodymyr Zelenskyj. "Han kan inte splittra oss, och vi kommer att stå vid Ukrainas sida tills de vinner det här kriget", sa Biden i riktning mot Putin vid sidan av toppmötet mellan de sju stora demokratiska industriländerna.

Italiens meloner.
Citat:
Meloni uttryckte tillfredsställelse med de beslut som hittills fattats. I en kommentar till det planerade ekonomiska stödet till Ukraina i den defensiva kampen mot Ryssland sa hon: "Detta var ett oväntat resultat som jag är särskilt stolt över. Nu måste det definieras tekniskt.

Syltryggen scholtz.
Citat:
"Det är en tydlig signal till den ryske presidenten att han inte bara kan skjuta upp den här frågan", sa Scholz i riktning mot Vladimir Putin. Dessutom ger G7:s beslut ukrainarna modet att fortsätta försvara sitt oberoende och sin suveränitet. Den ryske presidenten Vladimir Putins plan att föra kriget tills alla andra ger upp har misslyckats.

Sist, men inte minst von der Liar.
Citat:
Ursula von der Leyen förväntar sig att EU-länderna snabbt enas om nya sanktioner mot Ryssland. "Vi är på sätt och vis på de sista meterna", sade EU-kommissionens ordförande i samband med G7-mötet i Italien. Hon är vid gott mod över att förhandlingsprocessen snart kan avslutas.

Alla citat ur https://www.tagesschau.de/newsticker/liveblog-ukraine-donnerstag-348.html

Och till de som undrar, så ja, jag har all rätt att ge politiker öknamn om jag känner för det. Vi lever inte i ryssland.
Citera
2024-06-14, 01:43
Medlem
Norge bidrar med nästan 500 miljoner SEK till Ukraina:
https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/norge-donerer-bombekasterammunisjon-til-ukraina/id3044973/
Bomber o granater.
Citera
2024-06-14, 01:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ok, finner du några likheter mellan Ukrainas grundlagar och Sveriges grundlagar när olika länder befinner sig i krig?

Edit:
Det här är en så kallad ledande fråga.

Oavsett grundlagar, om man inte håller val lever man i en diktatur. Det är inget att diskutera.
Citera
2024-06-14, 01:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Att svenskar reste till Finland för att slåss är stort. Men Ukraina är ingen granne oavsett hur mycket du låtsas som att det är det. Ukraina är en fd Sovjetrepublik numera styrd av en diktator Zelensky. Gigantisk korruption. Den var enorm innan kriget, man kan dra sina egna slutsatser hur den är nu efter mångmiljard-bidrag till landet. Ja, den som är naiv och född i farstun tror såklart allt sköts hyvens.

Jag är 1000% mer nationalist än vad du är, för jag bryr mig bara om Sverige, och vill inte slösa svenska skattebetalares pengar på amerikansk vapenindustri och korrupta politiker i Ukraina.

Första fetade : Världen har blivit mindre än sedan -30 talet, det är så. Teknologisk utveckling du vet..

Andra fetade : Men du förnekar andra länder sin nationella rätt, sin egna nationalism att existera ? Det går inte ihop.., utan du enbart ursäktar en rysk imperialism. Det är inte nationalism, utan en "Putism".
Citera
2024-06-14, 02:02
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Oavsett grundlagar, om man inte håller val lever man i en diktatur. Det är inget att diskutera.

Det där skitsnacket igen? Den saken har redan dissekerats till döds i tråden. Modsen har även stoppat vidare snack om det för ett tag sedan då den gick i rundgång mellan joooo och näääääe.
Citera
2024-06-14, 02:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vad i helvete snackar du om din jävla åsna? Bara för att man är nationalist behöver man inte bli medlem i globalkommunistiska nationalist-församlingen. Svensk nationalist -> Sverige först.

Det verkade svida till hos dig..., "mr nationalist"..

..när jag noterade att du ursäktar en rysk imperialism/Putinism..., framför genuina nationalistiska värderingar. Där det egna landet tar sina egna val..oavsett vad Putin vill tvinga igenom.

Nej du, åsnan är du.
Citera
2024-06-14, 03:54
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Trots era tillmäten, jag undrar bara varför kollapsen ni pratar om aldrig kommer?

Oväntat att bli kallad ryss av NATO-bögarna. Det är helt enkelt bara EN åsikt som är tillåten i demokratin Sverige?
Du får tycka vad du vill här i västvärlden till skillnad mot ditt drömland Ryssland. Däremot kommer du att ses som ett äckel och landsförrädare om du stöder Putins invasion och folkmord i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in