2024-06-13, 23:16
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Alla är extremt osugna på krig. Tyvärr har Ryssland startat krig.

Ja, det är agendan. Allt är Rysslands fel. Ryssland har oprovocerat startat allt detta. Seriöst, ingen normalbegåvad människa tror på detta om man ska börja diskutera fakta.
Citera
2024-06-13, 23:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Enligt en del källor fanns det även en vilja från Ryssland att närma sig väst efter murens fall. Men detta nekades som jag förstår av det militär-industriella komplexet (som Eisenhower varnade för).

Jag ogillar egentligen hela konceptet av att "be om hjälp". Men jag inser att det finns poänger och ibland bör man svälja sin stolthet. Men en militär union med våra nordiska grannar är det rimliga. Norge, Sverige, Danmark, Finland och Island.

Putin sa att de ville gå med i NATO, då förklarade de för honom de måste ansöka själva och att vissa krav måste vara uppfyllda, sen blev det inte mer med det.
Citera
2024-06-13, 23:18
Avslutad
Citat:
Förhandling. Har du hört det ordet.
Normalt förhandlar man med folk som har en rimlig begäran och som går att lita på. Ryssland faller på båda punkterna.
Citera
2024-06-13, 23:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Verkar som Kreml får svar på allt gapande och gormande om kärnvapen !

USA vil forsterke sitt atomnærvær i Europa for å møte økte russiske atomtrusler.

USA kan bli nødt til å øke utplasseringen av strategiske atomvåpen som følge av økende trusler fra Russland og Kina, skriver Reuters.

Nato-sjefen sa videre at USA planlegger å modernisere sine atomvåpen stasjonert i Europa. Dette ble bekreftet av en tjenestemann i Det hvite hus 7. juni, seniordirektør for våpenkontroll, Pranay Vaddi.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/06/13/196008731/nato-sjefen-varsler-modernisering-av-atomvapen-ultimat-sikkerhetgaranti

Får se sen, skulle inte bli förvånad om Polen skaffar egna. Grattis Putin !

Kan nog bli möjligt att stationera kärnvapen här också. Om ryssjävlarna ändå tänker bomba oss till stenåldern kan vi lika gärna bomba dem tillbaka. Vi har liksom inget att förlora på det.
Citera
2024-06-13, 23:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag är tyvärr svensk nationalist. Är det en NATO-grej att kalla alla svenskar som inte vrålar Sieg Heil Nato för pissryssar, eller vad menar du?

Ett annat ord. Grått. Har du hört det, eller sitter du på din 60tals-TV och kollar schack?

Det här är lite inte det jag förstår, och jag skulle uppskatta om du kunde förklara det för mig. För själv som mer konservativ och nationalist (ser inget negativt i det) så ser jag nog alla länders värde. Man skall vara stolt och stå för sitt egna land, vare sig man ifrån Grönland ända ner till Nya Zeeland. Alla länder har sin egna kultur och värderingar även som skall värnas.

Samma sak på mer lokal nivå, det är en skillnad mellan Skåne och Lappland.

Så varför skall Ukraina förvägras sin rätt ?
Citera
2024-06-13, 23:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Ryssland verison av daglig verksamhet som har fått en slant av staten?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1df3f2c/russian_protests_in_moscow_talk_of_nuking/

Är dom helt IQ-befriade? Ryssland skulle vara grus liksom dessa herrar efter det. Noll konsekvenstänk?
Citera
2024-06-13, 23:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Klart det kommer från rysk media? Alla vet att Ukraina inte hade i närheten av så mycket materiel innan kriget bröt ut. Vapenleveranserna är inte i närheten av så stora heller. 600 stridsflyg? 16000 stridsvagnar? Hallå. Inte ens Ryssland sitter på så mycket.

Jag tror inte heller på det ryska försvarsministeriets siffror, men det är bra att ha med en källa. Annars är det lätt hänt att vissa tror att siffrorna är uppdiktade av antingen skribenten själv eller av något troll på nätet.

Men siffrorna är officiella. Dvs, de kommer från den ryska staten.
Citera
2024-06-13, 23:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Putin sa att de ville gå med i NATO, då förklarade de för honom de måste ansöka själva och att vissa krav måste vara uppfyllda, sen blev det inte mer med det.

Det hade faktiskt varit extremt korkat om amerikanska Krigskonglomeratet gick med på detta. Utan en fiende säljer man extremt mycket mindre vapen. Men nu, affärerna blomstrar som aldrig förr. Det utklassar Afghanistan med hästlängder.
Citera
2024-06-13, 23:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det hade faktiskt varit extremt korkat om amerikanska Krigskonglomeratet gick med på detta. Utan en fiende säljer man extremt mycket mindre vapen. Men nu, affärerna blomstrar som aldrig förr. Det utklassar Afghanistan med hästlängder.

Men det är så det fungerar. Ryssen ville inte leva upp till kraven för då är det slut med rysseriet och deras imperieambitioner, simple as that! Allt handlar inte om affärer även om krigsindustrin är oerhört lukrativ.
Citera
2024-06-13, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du länk till källan?
https://mskvremya.ru/article/2023/1520-poteri-ukrainy-za-vremya-spetsoperatsii
Det är källa.
Denna källa är inte sämre än ukrainska källan
Citera
2024-06-13, 23:31
Medlem
Citat:
Jag är tyvärr svensk nationalist. Är det en NATO-grej att kalla alla svenskar som inte vrålar Sieg Heil Nato för pissryssar, eller vad menar du?

Ett annat ord. Grått. Har du hört det, eller sitter du på din 60tals-TV och kollar schack?

Ukraina har tagit initiativ till att hålla en fredskonferens i Schweiz i helgen. Ryssland har gjort vad de kan för att övertala så många länder som möjligt att inte delta. Vilka är det som är för fred och vilka saboterar?

Under tiden ska vi stödja Ukraina så att freden blir på deras villkor.
Citera
2024-06-13, 23:32
Medlem
Citat:

Jaha, du är inte ens ryss utan en patetisk rysswannabee.

Det går tyvärr inte att förhandla med terroristdiktaturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in