2024-06-13, 18:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Det är nog du som är smutskastaren här.

Suck Kurt. Din lilla rättshaverist.

Adjö.
2024-06-13, 18:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Suck Kurt. Din lilla rättshaverist.

Adjö.

Vad som är genomgående för dig är att ni aldrig bemöter något av det jag skriver sakligt, utan kommer istället med diverse tillmälen där "rättshaverist" är det senaste i raden. Tecken på att ni är i masspsykos.
2024-06-13, 18:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Apropå sänke. Kan inte ni här ovan informera den vassa kniven här nedan att jurister, kriminologer och socionomer är de tre främsta akademiska kategorier som försörjer Polismyndigheten med civila utredare? Så kan tråden få implodera lite ytterligare.

De socionomer som jobbar med barnutredningar på soc är en fullständig katastrof och personalomsättningen är extremt hög pga den dåliga arbetsmiljön och höga arbetsbelastningen.

Vad du har för utbildning är helt irrelevant när du har några minuter på dig att fatta livsavgörande beslut och skilja barn från föräldrar. Att kalla socionomer för en av de främsta akademiska kategorierna säger en hel del om dig och din självbild. Kolla exempelvis runt på sociala medier och debattforum. Jag tror inte att det finns någon yrkeskategori som är så utskälld och hatad som just socionomer. Och då handlar det inte bara om arga föräldrar som fått sina barn omhändertagna på vaga grunder.
2024-06-13, 18:43
Avslutad
Citat:
De socionomer som jobbar med barnutredningar på soc är en fullständig katastrof och personalomsättningen är extremt hög pga den dåliga arbetsmiljön och höga arbetsbelastningen.

Vad du har för utbildning är helt irrelevant när du har några minuter på dig att fatta livsavgörande beslut och skilja barn från föräldrar. Att kalla socionomer för en av de främsta akademiska kategorierna säger en hel del om dig och din självbild. Kolla exempelvis runt på sociala medier och debattforum. Jag tror inte att det finns någon yrkeskategori som är så utskälld och hatad som just socionomer. Och då handlar det inte bara om arga föräldrar som fått sina barn omhändertagna på vaga grunder.

Se här gott folk, Kurreburre med den bristande läsförståelsen vet inte vad främsta betyder.

Du Kurreburre har inte gjort din uppgift än, varsågod:

Citera valfria meningar/stycken där du menar att jag uttrycker:

1) Alla som kritiserar soc är "desinformatörer" och
2) Alla föräldrar som har barn omhändertagna är det något fel på och ska inte ha barn
2024-06-13, 18:46
Medlem
Citat:

Det rör sig inte om några minuter när det gäller lvu utan månaders utredning och inte sällan som Lejon 3 månader på utredningshem dessutom har väldigt många lvu föregåtts av frivilliga insatser av olika slag som tex kontaktfamilj.
I dagarna har det lagts ut intervju med föräldrar som fått 6 barn omhändertagna där barnen var mellan 5-6 år och 14 år , den familjen har flyttat 11 ggr på 10 år bara där lyser lampor röda
2024-06-13, 19:03
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Är inte LM från Brasilien? Brasilianarna tillhör ett av världens mest utseendefixerade folk. De är extrema, ingen kommer undan deras kritiska granskning och snäva ideal.
Jo precis, men måste va väldigt utseendefixerade om man ska träna en 3-4-åring för han ska ha snygg kropp 😱
2024-06-13, 19:07
Avslutad
Citat:
Vad som är genomgående för dig är att ni aldrig bemöter något av det jag skriver sakligt, utan kommer istället med diverse tillmälen där "rättshaverist" är det senaste i raden. Tecken på att ni är i masspsykos.

Det går liksom inte bemöta verklighetsfrånvänt dravel, ljugande och fabulerande med sakliga intelligenta argument i längden. Man ledsnar fort när man till fullo inser att du både är totalt faktaresistent och mycket snålt utrustad intelligensmässigt sett. Lätt efterbliven faktiskt och det är inte menat som ett tillmäle och är ej heller en överdrift utan min seriösa och ärliga bedömning av dig.
Det kommer aldrig kommer att leda nån vart att försöka behandla dig som en jämlike intellektuellt sett, precis som med alla andra rättshaverister och psykosridna stolpskott. Ni förtjänar bara hån som de clowner ni är.

"Jag tycker", "Jag tror", "Jag gissar" "Det skulle inte förvåna mig om" - Det är allt du har. Absolut inget annat. Du behöver stängas av och startas om.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-13 kl. 19:11.
2024-06-13, 19:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Det går liksom inte bemöta verklighetsfrånvänt dravel, ljugande och fabulerande med sakliga intelligenta argument i längden. Man ledsnar fort när man till fullo inser att du både är totalt faktaresistent och mycket snålt utrustad intelligensmässigt sett. Lätt efterbliven faktiskt och det är inte menat som ett tillmäle och är ej heller en överdrift utan min seriösa och ärliga bedömning av dig.
Det kommer aldrig kommer att leda nån vart att försöka behandla dig som en jämlike intellektuellt sett precis som med alla andra rättshaverister och psykosridna stolpskott. Ni förtjänar bara hån som de clowner ni är.

"Jag tycker", "Jag tror", "Jag gissar" "Det skulle inte förvåna mig om" - Det är allt du har. Absolut inget annat. Du behöver stängas av och startas om.

Fortfarande en massa tillmälen utan att du svarar konkret på något av vad jag skriver. Det är definitionen av att du är religiös och medlem i en sekt. Den kanske farligaste av alla vi har just nu.

Vad är det som inte stämmer av det jag skriver? Kan du redogöra för det tack!
2024-06-13, 19:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det rör sig inte om några minuter när det gäller lvu utan månaders utredning och inte sällan som Lejon 3 månader på utredningshem dessutom har väldigt många lvu föregåtts av frivilliga insatser av olika slag som tex kontaktfamilj.
I dagarna har det lagts ut intervju med föräldrar som fått 6 barn omhändertagna där barnen var mellan 5-6 år och 14 år , den familjen har flyttat 11 ggr på 10 år bara där lyser lampor röda

Jo den lilla tiden som läggs i genomsnitt på varje klient och barn är skrämmande låg och det är såklart en stor risk för rättssäkerheten vid LVU-mål
2024-06-13, 19:19
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
För nån månad sen kom jag in Lejons pågående live och såg att flera i kommentarerna skrev ”Man kan inte bli autistisk helt plötsligt” ”Marlene, man föds med autism, det är inget man får” och liknande kommentarer.
Nu vet jag väldigt lite om autism så kan inte säga varken bu eller bä om vad som är sanning i det tittarna skrev men som jag fattade det efter att ha lyssnat vidare på Lejon så har pojken ”fått autism” av soc. Såklart…
Det ringer nån klocka att jag hört nåt löst om att han skulle vara autistisk men vet inte vart det kommer ifrån, tror inte jag hört henne själv prata om det men det förvånar mig inte ett skit om hon tror att soc gjort honom autistisk.
2024-06-13, 19:23
Avslutad
Citat:
Fortfarande en massa tillmälen utan att du svarar konkret på något av vad jag skriver. Det är definitionen av att du är religiös och medlem i en sekt. Den kanske farligaste av alla vi har just nu.

Vad är det som inte stämmer av det jag skriver? Kan du redogöra för det tack!

Eftersom absolut INGET av det du skriver är topic i tråden så skulle att bemöta det också vara brott mot off-topic regeln och det är inget jag gör i onödan.
Hade jag velat diskutera socialtjänsten, socionomer, LVU eller Lilla Hjärtat specifikt hade jag besökt någon av dom trådarna istället - Precis som alla andra normalbegåvade! Det är bara lille Kurt-Sune som är för dum i huvudet för att fatta den enkla saken.
2024-06-13, 19:26
Medlem
Citat:
Jo den lilla tiden som läggs i genomsnitt på varje klient och barn är skrämmande låg och det är såklart en stor risk för rättssäkerheten vid LVU-mål
Så utredning på utredningshem i månader är kort tid , PistolM var på utredningshem 3 ggr dock så lämnade hon i förtid utan förvarning utan sonen som hon uppenbarligen tyckte personalen eller andra föräldrar kunde ta hand om

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in