2024-06-13, 06:15
  #10825
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Ja jag har också reagerat på det och nu klagar hon på att de som har honom är feta och lata så barnet får ingen träning. Jag antar att det är språkförbistring för det är helt skevt att kalla ett litet barn för snygg imo.
Sen detta eviga tjat om att de har gjort honom sjuk. De ringer och säger han är sjooook!
De frågade om han haft förkylningsastma innan. Men hon är väldigt känslig för allt och skriker om en mygga kommer nära eller det regnar på henne så det är väl därför hon överdriver så om det antar jag.
För nån månad sen kom jag in Lejons pågående live och såg att flera i kommentarerna skrev ”Man kan inte bli autistisk helt plötsligt” ”Marlene, man föds med autism, det är inget man får” och liknande kommentarer.
Nu vet jag väldigt lite om autism så kan inte säga varken bu eller bä om vad som är sanning i det tittarna skrev men som jag fattade det efter att ha lyssnat vidare på Lejon så har pojken ”fått autism” av soc. Såklart…
2024-06-13, 06:22
  #10826
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Den där masspsykosen är verklig. Det är så sjukligt folk som hejar på att göra illa andra

Japp är man arg på föräldrana så har man inte förstått var skulden egentligen ska ligga: På socialtjänsten och socialnämnden främst. De gav inte domstolen korrekt underlag för att stoppa en hemflytt.
2024-06-13, 06:34
  #10827
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Kolla här hur sjuk du är, adina. Hittade här ett gammalt inlägg från dig. Hur sjukt är inte det?

Här ser man klart och tydligt hur du enbart väljer att tro på socialtjänstens utredningar och inte alls på föräldrarna. Du fattar liksom inte att om socialtjänsten får upplysning om ett hål i kläderna, då heter det i utredningen att barnet alltid har hål i kläderna o.s.v.

Om man bildar sin uppfattning på vad som som står i en LVU-dom så har man indirekt köpt ALLT soc säger som om de vore några orakel.

Men vi som läst ALLT material och loggar vet att utredningen som domen baseras på ofta är manipulerad på olika sätt.

Det kan handla om ihopklippningar för att finta bort läsare tidsmässigt, inklippt gammal inaktuellt material. manipulerade läkarjournaler, journalanteckningar skrivs om och får en annan innebörd, journalanteckningar saknas helt på allvarliga anklagelser. Manipulerade vittnesuppgifter förekommer också.


Listan kan göras lång på vad jag själv sett när jag undersökt detta personligen. Och det har visat sig att det är MÅNGA föräldrar som råkat ut för precis samma sak. Det kan inte vara en slump. Det är till 100% ett systemfel.

Soc kan inte i princip åka dit om man klagar och upptäcker detta. De har noll incitament att vara ärliga i sina utredningar.

Men det här fattar inte vanligt folk ännu. De förstår inte att soc begår tjänstefel på tjänstefel, men kommer undan med det. Jag hoppas socfansen i tråden får lära sig den hårda vägen och råka ut för soc egna parallella rättvisa utanför lagens alla ramar och krav så får de se själva att jag inte ljuger om detta.
__________________
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-13 kl. 06:48.
2024-06-13, 06:48
  #10828
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Nej varför i helvete skulle man vara i denna tråd då, den handlar inte om soc, varken den "nyanserade" eller nån annan bild. Men det är du bevisligen på tok för efterbliven för att greppa.

Det kan vara så att trådens huvudperson ger den nyanserade bilden av soc till viss del, även om du och dina statskramare till kompisar har svårt att förstå det.

Det är väl bra att någon lyfter frågan om soc totala avsaknad av rättssäkra utredningar, som såklart även fia och lejonmamman garanterat råkat ut för och protesterar emot.

Dock så är det aldrig bra att skrika i debatter.
2024-06-13, 07:00
  #10829
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Exakt vad är sjukt med att ta reda på fakta, gå till grunden med saker och förkovra sig vilket är precis vad Adina gjort i inlägget du grävt fram?

Vad för "fakta"? Skulle allt soc påstå i en utredning vara fakta menar du?

Hur ska en socialsekreterare som samlar in rykten/skvaller och träffar sina klienter och barnen några minuter om dagen i genomsnitt ha en rimlig chans att sitta på någon som helst fakta? Jag fattar inte att du inte förstår hur mycket som kan gå fel i deras utredningar med tanke på det upplägget.

Lägg till att det ofta är en mans och familjehatande politisk aktivist som fått jobbet som socialsekreterare och som dessutom aldrig kan fällas för lögner i sina utredningar.

Hur kommer det att sluta? Jo folk som råkat ut för maktmissbruket blir förstås vansinniga när de upptäcker detta haveri och en del blir så arga att de skriker och protesterar. Och så sitter ni och gör er lustiga över detta istället för att lyssna på vad de faktiskt säger? Trådens huvudperson säger en hel del balanserade saker också, men det vill ni inte höra på.
2024-06-13, 08:44
  #10830
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Är rassebruttan igång. Rassebruttan som jobbar som socionom och tar andras barn.

Tja, jag har ett lyckligt liv där inget saknas och har alla mina älskade barn hos mig. Kan överleva att bli kallad "rassebrutta" av ett psykfall som inte har något av värde i livet alls.
2024-06-13, 08:49
  #10831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
För nån månad sen kom jag in Lejons pågående live och såg att flera i kommentarerna skrev ”Man kan inte bli autistisk helt plötsligt” ”Marlene, man föds med autism, det är inget man får” och liknande kommentarer.
Nu vet jag väldigt lite om autism så kan inte säga varken bu eller bä om vad som är sanning i det tittarna skrev men som jag fattade det efter att ha lyssnat vidare på Lejon så har pojken ”fått autism” av soc. Såklart…
Lejon får ingen info om pojken eftersom hon inte har någon vårdnad , nu har tydligen folk lurat i henne att barnet har autism . Skulle hon genom pappan fått reda på att barnet genomgått utredning skulle hon suttit och läst upp detta. Besked hon fått är att hon ska kontakta pappan för info om hon inte vill detta eller om han vägrar ge info är lite oklart , men uppenbart är att hon inte har fått info
Hon har en längre tid fått för sig att han även medicineras med narkotika- klassade mediciner.
2024-06-13, 09:04
  #10832
Medlem
asterisk99s avatar
Har inte kollat på SF på några veckor nu.

Idag till kaffet tänkte jag se vad som händer.
slår på hennes live, samma jävla monolog om och om igen.
2024-06-13, 09:10
  #10833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Kolla här hur sjuk du är, adina. Hittade här ett gammalt inlägg från dig. Hur sjukt är inte det?

Här ser man klart och tydligt hur du enbart väljer att tro på socialtjänstens utredningar och inte alls på föräldrarna. Du fattar liksom inte att om socialtjänsten får upplysning om ett hål i kläderna, då heter det i utredningen att barnet alltid har hål i kläderna o.s.v.
Att jag överhuvudtaget kollade domar var för att människor fick det att låta som om myndigheter felaktigt omhändertagit deras barn pga lögner som rörde petitesser som lite stökigt hemma , en smutsig tröja eller att de inte hade vantar med sig till förskolan . Ingången till att kolla var att myndigheter måste gjort fel och att det skulle synas i domar att det inte fanns några skäl till att barnen inte bodde hemma inte tvärtom att föräldrarna ljög om skälen
2024-06-13, 10:15
  #10834
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Har inte kollat på SF på några veckor nu.

Idag till kaffet tänkte jag se vad som händer.
slår på hennes live, samma jävla monolog om och om igen.

Ja liven är riktigt trist med riktigt trista gäster idag.
2024-06-13, 10:30
  #10835
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att jag överhuvudtaget kollade domar var för att människor fick det att låta som om myndigheter felaktigt omhändertagit deras barn pga lögner

Longneer!!

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag fattar inte


Vi vet. Det har framgått med all önskvärd tydlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Trådens huvudperson säger en hel del balanserade saker också

Nej. Aldrig faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-13 kl. 10:33.
2024-06-13, 10:32
  #10836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ja liven är riktigt trist med riktigt trista gäster idag.
Så sjukt hon tar upp barn i liven o suger i sig allt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in