2024-06-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag menar när de flyger uppdrag i kriget. Då kommer de starta och landa i Ukraina.
Du menar när de flyttas från och till aktiv tjänst?
Då kan ryssen såklart försöka angripa planen i Ukrainas luftrum. Hur de nu ska lyckas med det.
De lär ju inte slå mot planen i andra länder.
Ja dom kommer ju inte stå på baken i Ukraina det är väll rätt självklart utan dom kommer repas varje gång utomlands och att dom skulle landa i Ukraina för att beväpnas och tankas det tror inte jag alla fall man lär dock säga att dom gör det men i verkligheten lär dom flygas från nato baser direkt på uppdrag
Citera
2024-06-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jasså?

Lek med tanken att det går till på det sätt som jag beskriver.
Är det bra eller dåligt?
Inte vet jag men jag ser det som långsökt att det skulle fungera så då hade dom kunnat stått i Ukraina hela tiden och flygas ut för rep så kommer det inte fungera.men vi får se jag kan absolut ha fel men tror inte det
Citera
2024-06-12, 22:35
Medlem
Citat:
Om du jämför med Ryssland som använder Vitryssland som bas.
Tveksamt men man slår inte på mål i Vitryssland.
Sant men då startar inte ryskt flyg från Vitryssland heller
Citera
2024-06-12, 22:37
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Inte vet jag men jag ser det som långsökt att det skulle fungera så då hade dom kunnat stått i Ukraina hela tiden och flygas ut för rep så kommer det inte fungera.men vi får se jag kan absolut ha fel men tror inte det

Opraktiskt.
Jovisst.
Men vad spelar det för roll.
Syftet är viktigare och helgar ändamålet.

Du tänker för praktiskt.
Citera
2024-06-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Ett Nato-svar betyder inte ett kärnvapenangrepp på ryssen. Det finns andra, mer konventionella, medel att ge ett svar.
Nej men jag tror ändå att det kommer ett svar militärt mot dom baserna men vi får se.
Kanske önsketänkande med så vi får bomba ryssland till en grushög som gaza
Citera
2024-06-12, 22:39
Medlem
attogs avatar
Citat:
Sant men då startar inte ryskt flyg från Vitryssland heller

Nej, men armén startade därifrån.
Kanske plan också.
Citera
2024-06-12, 22:39
Medlem
Citat:
Opraktiskt.
Jovisst.
Men vad spelar det för roll.
Syftet är viktigare och helgar ändamålet.

Du tänker för praktiskt.
Jo kanske det men ser ändå inte den kompiserade lösningen framför att bara flyga dom från nato baser och bomba ryssland. Det är för lockande och dom skulle stå rätt säkert
Citera
2024-06-12, 22:41
Medlem
Citat:
Nej, men armén startade därifrån.
Kanske plan också.
Om ryssland började ladda upp 1000tals soldater där nu så skulle Ukraina utan tvekan slå mot dom det var inte krig innan dom gick in i Ukraina
Citera
2024-06-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Nej, det är inte " legitimt" att angripa 3e part bara för att dom leverar vapen eller tillhandahåller träning och baser.
Det är bara nåt fascisterna i kreml ylar om , dom svinen.
Ryzzen får väl bedöma om dom vill starta krig mot Nato eller nåt västland
det är på gränsen till ett dårhus i kreml men så galna är dom inte.

Jag håller med mrsharpangel2. Om planen flygs in och ut ur Ukraina mellan uppdragen är det väldigt svårt att se att de inte skulle vara legitima mål. Innan de överlämnats till Ukraina är de naturligtvis inte legitima mål, men har de väl överlämnats till Ukraina och satts in i strid så är det nog svårt att hävda att Ryssland inte skulle ha rätt att ingripa mot planen.
Citera
2024-06-12, 22:42
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jo kanske det men ser ändå inte den kompiserade lösningen framför att bara flyga dom från nato baser och bomba ryssland. Det är för lockande och dom skulle stå rätt säkert

Om du vore polsk eller rumänsk president.
Tycker du att det vore bra om Ukrainas plan startade och landade hos dig, direkt efter ett uppdrag?
Citera
2024-06-12, 22:42
Medlem
Det är väldigt många kommentarer idag angående de,senaste sanktionerna, frågan är bara varför det dröjde så länge?

RUBLE IS COLLAPSING

⚡️⚡️⚡️ In St. Petersburg, Russia lines are forming at money changers after the news broke about the new US sanctions that caused the suspension of currency trading on the Moscow Exchange.

👉 The Ruble is going bust!!

https://x.com/officejjsmart/status/1800982937346637962?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Citera
2024-06-12, 22:43
Medlem
Citat:
Om du vore polsk eller rumänsk president.
Tycker du att det vore bra om Ukrainas plan startade och landade hos dig, direkt efter ett uppdrag?
Ja det skulle jag nog tycka var rätt bra dom är då mycket säkrare och kan bomba ryssland mer fritt. Polen skiter då garanterat i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in