2024-06-12, 12:47
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nej, de bildades inte i hjärtat. Bakterier funkar inte så. De kom dit utifrån såklart.
Det finns dock ingenting i vaccinet som gör att det blir lättare för bakterier att transporteras till hjärtat.

Du vet inget om detta.

Sammanfattning

1. Pro-inflammatoriska cytokiner: Vacciner, inklusive mRNA-vaccinerna mot Covid, kan orsaka en stark produktion av pro-inflammatoriska cytokiner. Denna inflammation är nödvändig för att utveckla en adaptiv immunrespons, men hos vissa individer kan den potentiellt orsaka överdrivna inflammatoriska svar.

2. Hjärtklaffsproteser och inflammation: I teorin kan en överdriven produktion av cytokiner påverka vävnaden runt hjärtklaffsproteser och leda till inflammation. Inflammationen kan potentiellt skada vävnaderna och därmed skapa fästpunkter för bakterier.

3. Bakterieinfektioner: Inflammation kan förändra barriärfunktioner och öka genomsläppligheten av kärlen. Detta kan i teorin underlätta för bakterier att komma in i kärlen och leda till infektioner.

4. Immunologisk inflammation kan dessutom leda till immunosuppression, vilket innebär att immunsystemets förmåga att bekämpa bakterier och andra patogener försvagas.

Referenser

Här är en studie av mRNA-vaccin mot Covid, som visar att det är cytokiner, som orsakar inflammationer som myokardit, perikardit och MIS (östrogennivån är låg hos en pojke innan puberteten, vilket gör att cytokin-svaret blir starkare – dessutom hade Modernas covidvaccin mer mRNA i sig, vilket också ökar cytokinerna):

”We additionally found no evidence of cardiac-targeted autoantibodies. Instead, unbiased systematic immune serum profiling revealed elevations in circulating interleukins (IL-1β, IL-1RA, and IL-15”

Garcia, G., Naveja, A., Bell, J., McBride, T., Waddell, J., & Wood, C. (2023). Cytokinopathy with aberrant cytotoxic lymphocytes and profibrotic macrophages in severe COVID-19. Science Immunology.
https://www.science.org/doi/10.1126/sciimmunol.adh3455

Här är en studie som visar att cytokiner främjar tillväxten av den bakterie som kolonialiserade Nicholas biologiska hjärtklaffsprotes:

”These findings indicate that inflammatory cytokines such as IL1-β and IFN-γ, can selectively promote S. aureus outgrowth”

Di Domenico, E. G., Cavallo, I., Bordignon, V., Prignano, G., Sperduti, I., Gurtner, A., Trento, E., Toma, L., Pimpinelli, F., Capitanio, B., & Ensoli, F. (2018). Inflammatory cytokines and biofilm production sustain Staphylococcus aureus outgrowth and persistence: a pivotal interplay in the pathogenesis of Atopic Dermatitis. Scientific Reports, 8 (1), 9573.
https://www.nature.com/articles/s41598-018-27421-1

Denna tidslinje visar hur en serie immunologiska och patologiska händelser över två månader kunde leda till allvarliga komplikationer, som sepsis, efter den andra dosen med Modernas covidvaccin:

Andra dosen av Modernas covidvaccin ges den 4/10 2021:

1. Vaccination och cytokinfrisättning:
- Nicholas får den andra dosen av Modernas covidvaccin.
- Immunsystemet reagerar på mRNA-teknologin i vaccinet och börjar producera cytokiner.

Dag 1-3:

2. Akut inflammationsrespons:
- Nicholas utvecklade 40 graders feber på kvällen efter vaccinationen.
- Cytokiner orsakar en systemisk inflammationsreaktion.

Vecka 1:

3. Initial skada på Homograft conduit och kärl:
- Inflammationen skadar endotelet i homograft conduit och omkringliggande kärl.
- Mikroskopiska skador och bristningar uppstår i vävnaderna.

Vecka 2:

4. Intrång av Staphylococcus aureus:
- Staphylococcus aureus tränger in genom de skadade kärlväggarna och in i blodbanan.

Vecka 3:

5. Kontroll och ingen upptäckt:
- En hjärtkontroll genomförs den 26/10 och inga avvikelser upptäcks vid denna tidpunkt.
- Bakterierna har ännu inte orsakat tillräcklig skada eller kolonisering för att synas på standardtester.

Vecka 4-5:

6. Kolonisering av homograftet:
- Bakterierna fäster sig vid skadade och inflammerade områden, inklusive homograftet.
- Koloniseringen förvärras av den pågående inflammationen.

Vecka 6:

7. Bildning av abscess:
- Infektionen leder till abscessbildning, och var börjar samlas i aortan.
- Lokala symtom började uppstå: Nicholas såg litet matt ut i TV-soffan och såg ibland litet lidande och andfådd ut, men jag tolkade det som vinterns inverkan.

Vecka 7:

8. Skada på hjärtklaffarna:
- Infektionen sprider sig till hjärtklaffarna, som börjar få en klumpig form.
- Vegetationer kan utvecklas på klaffarna, vilket ytterligare försämrar deras funktion.

Vecka 8:

9. Förvärrad lokal infektion:
- Den lokala infektionen blir snabbt mer allvarlig.

10. Progression till sepsis:
- Infektionen sprider sig från abscessen till blodomloppet, vilket leder till sepsis.
- Systemiska symtom på sepsis utvecklas den 4/12, såsom hög feber, frossa och kräkningar.
Citera
2024-06-12, 12:47
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo
ja inte var det läkemedelsbolaget - för de hade sett till att de fått ansvarsfrihet! - Så då återstår frågan vem som ska ta ansvar - kanske sköterskan som sprutade in? Går hon/han verkligen fri?
Eller kanske folkhälsomyndigheten som köpte in sprutorna, och levererade, och propagerade för att alla skulle ta..
Jag kan tänka mig att jämföra med en teknisk produkt som blivit godkänd att säljas, men så uppstår något allvarligt fel som orsakar att människor skadas/dör. Då är ju även den som gett godkännandet ansvarig. Och ibland även distributören.
(jag minns IKEA som sålt en byrå i USA, och fick betala 8 miljarder för att ett barn klättrat upp och vält den över sig. Stora krav på byråar i USA, men hur är det med läkemedel)?

Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Läkemedelsbolag har inte ansvarsfrihet när de medvetet vållar annans död.

Den tanken är rätt långsökt: Att medvetet döda någon är ju mord. Sådant förekommer även i samhället - t.ex. i Nazityskland utrotades oönskade människor. Det sker för övrigt fortfarande i Nordkorea och egentligen även alla aborterade foster också. Men vad skulle läkemedelsbolag tjäna på att döda sina kunder? Kan du utveckla..
Citera
2024-06-12, 13:14
Medlem
Public Enemys avatar
Lycka till med att påvisa ens ett orsakssamband mellan vaccinationen och bakterier i hjärtsäcken i detta enskilda fall.
Citera
2024-06-12, 13:16
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Lycka till med att påvisa ens ett orsakssamband mellan vaccinationen och bakterier i hjärtsäcken i detta enskilda fall.

Läs på sida 19.
Citera
2024-06-12, 17:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du utgör verkligen typexemplet på antivaxxare.

Att du skulle kunna identifiera logik låter lika troligt som att en Lappuggla i Kareseandu skulle flaxa fram och spela Gärdebylåten om du släppte ned en nyckelharpa vid trädgränsen.

Men varför vaccinerade vi då små barn? om nu ålder är det som avgör svår sjukdom och död?
Citera
2024-06-12, 17:25
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men varför vaccinerade vi då små barn? om nu ålder är det som avgör svår sjukdom och död?

Min research har övertygat mig om att det var till följd av lobbyism från vaccinföretagen: Både Pfizers och Modernas covidvaccin var villkorligt godkända fram till årsskiftet 21/22. För ett fullständigt marknadsgodkännande krävdes att vaccinen testades på alla grupper, inklusive barn.

EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen utreds just nu av EU:s åklagare för att ha haft privat konversation med Pfizers VD inför en deal om 10 doser covidvaccin per EU-medborgare.

Modernas covidvaccin Spikevax gav myokardit till 35,9 av 100 000 pojkar i ålder 12-17.

Covidinfektionen gav myokardit till 64 av 100 000 pojkar i gruppen.

Men få barn får covidinfektionen. Det fanns 247 695 pojkar i ålder 12-17 i Sverige 2021. Endast 17,24 % av gruppen fick covidinfektionen under 2021.

Så statistiskt hade det gett 27 av dem myokardit att exponeras för viruset.

Statistiskt skulle Spikevax ha gett 89 av dem myokardit, om alla hade fått Spikevax.

Först var Barnläkarföreningen avvisande mot covidvaccin till barn.

De ändrade sig under sommaren 2021 och rekommenderade covidvaccin till särskilda grupper från 12 år uppåt.

De rekommenderade covidvaccin till barn i särskilda grupper i ålder 5-11 år från december 2021.

WHO gav direktiv redan 9/7 2021 att vården skulle varna för myokardit och perikardit i samband med covidvaccinering med Moderna och Pfizer.

6/10 2021 pausade FHM Modernas covidvaccin Spikevax för alla födda 1991 och senare med hänsyn till preliminära resultat från en samnordisk studie med 23 miljoner deltagare, som visade särskilt förhöjd risk för myokardit bland pojkar och unga män - efter andra dosen.

Dessa resultat styrks ytterligare av en helt ny internationell studie med data från 99 miljoner deltagare, som visar en generellt förhöjd risk för myokardit med 6,10 efter två doser Spikevax. Studien visar även ökad risk för hjärnskador.

I november 2021 började FHM rekommendera covidvaccin med Pfizer för alla barn 12 år och uppåt.

Oktober 2022: Den europeiska läkemedelsmyndighetens vetenskapliga kommitté CHMP rekommenderade en utvidgning arv användningen av Comirnaty från Pfizer/BioNTech och Spikevax från Moderna för barn från 6 månader och uppåt. CHMP rekommenderade också godkännande av ett anpassat Spikevax covidvaccin riktat mot omikron-varianterna BA.4 och BA.5.

1 november 2022 upphörde FHM:s rekommendation om vaccination mot covid-19 till barn och ungdomar under 18 år. En del barn under 18 år rekommenderas dock vaccination, efter deras läkares individuella bedömning.

Socialminister Jakob Forssmed har fått igenom att barn ändå kan covidvaccineras.

Vem som helst som läser denna sammanställning, torde sluta sig till att det har funnits en strid om att få skada och döda barn.

Varför varnade inte läkarna de vaccinerade?
Varför rasar inte ”experter” över detta?
Hur många barn har skadats och dödats av covidvaccin? Varför tiger våra folkvalda politiker?
Citera
2024-06-12, 18:23
Avslutad
Citat:
En direkt fråga som då uppstår är varför du inte diskuterar den istället för att prata skit, tramsa, ljuga och sprida falska påståenden som inte har substans?

Du kan titta runt lite på hur jag gör. När jag hävdar något så styrker jag det. Inte svårt. Kör.

Vad är det som inte är sant ? det är väldokumenterat att vaccinen har orsakat allt som jag påstår , Astra Zeneca , Johnson & johnson togs bort från marknaden , Moderna fick ålders restriktioner , och det har gjorts många studier som visar risken för alla dom sjukdomarna som jag skrev.

Kom ihåg att alla experter stod i varenda jävla TV/ radio program / Nyhets tidningar , och sa att vaccinen var säkra och effektiva.Om det hade varit sant , så hade dom här vaccinen fortfarande varit på marknaden , och det skulle också vara en efterfrågan på dom här produkterna, men det är det inte , Covid vaccin är lika dött som disco , och nu börjar man från till och med ifrågasätta hela mRNAtekniken.
Citera
2024-06-12, 19:42
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Har JAG propagerat för vaccinering? Det kan jag med säkerhet säga att jag aldrig gjort. Men jag är samtidigt fullt medveten att din förmåga att tolka information är i paritet med en gräshoppas. Och då är jag ändå orättvis mot gräshoppan.

Det är bara att googla Bobbo Sundgren, så kommer en både bekymrande och förklarande bild upp vilket förklarar hans rättshaverism och oförlåtande kverulans.

Fö; mkt fina och insiktsfulla, adekvata svar du givit i denna tråd. Hatten av
Citera
2024-06-12, 19:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Jag gav ju exempel jättetydligt. Du angriper konsekvent ett sätt att se på megainvesterare och topp-politiker, säkerhetstjänster och ”forskning”. Är vi minsta skeptiska, kallar du oss olika fula ord - och du negligerar fakta om att de samverkar för pengar och makt. Det är ju helt uppenbart att de gör det.
Nej. Det jag påpekar är att om du skall ge dig i kast med att försöka skapa opinion i ett ämne som detta så bör du dels hålla isär din sons död och de påstådda orsakerna med ansvarsfrågan. Du bör också undvika att försöka skapa en bild av att din sons död orsakats av "globala elitens maktmonopol" och att det finns en dold agenda för ditten och planer för datten som genomförts genom att man designat vaccin - och dessutom tjänat pengar på saken - som man sedan med vilje använt för att mörda människor.

Man kan tjäna pengar genom att göra bra saker också. Men vaccin och läkemedel är inte helt säkra. Det finns ALLTID en risk. Någon kommer råka illa ut. Varje läkemedel. Varje vaccin. Inga undantag.

Citat:
Det är du som gör dig mest löjlig här av alla haverister.
Jaha, om fakta är att vara löjlig kan jag säga att jag kan vara grymt löjlig ibland.
Citera
2024-06-12, 20:01
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Nej. Det jag påpekar är att om du skall ge dig i kast med att försöka skapa opinion i ett ämne som detta så bör du dels hålla isär din sons död och de påstådda orsakerna med ansvarsfrågan. Du bör också undvika att försöka skapa en bild av att din sons död orsakats av "globala elitens maktmonopol" och att det finns en dold agenda för ditten och planer för datten som genomförts genom att man designat vaccin - och dessutom tjänat pengar på saken - som man sedan med vilje använt för att mörda människor.

Man kan tjäna pengar genom att göra bra saker också. Men vaccin och läkemedel är inte helt säkra. Det finns ALLTID en risk. Någon kommer råka illa ut. Varje läkemedel. Varje vaccin. Inga undantag.

Jaha, om fakta är att vara löjlig kan jag säga att jag kan vara grymt löjlig ibland.

Jag håller isär det såtillvida att jag lämnar det därhän i rättsprocessen. Men i sociala medier kommer jag definitivt att kasta ljus på hur rutten grunden är till att vi lät oss luras att medverka i dödandet av vårt barn.

Och sanningen är att du inte gillar fakta mer än jag. Ta ett smakprov, så ska du se att du inte gillar ALLA fakta:

MÖRKA FAKTA OM PANDEMIN:

1. The Bill & Melinda Gates Foundation köpte sina aktier i BioNTech/Pfizer i september 2019. Då hade de sedan flera år tillbaka investerat i utvecklingen av mRNA-vaccin.

2. I oktober 2019 anordnade Gates Foundation en generalrepetition inför en pandemi tillsammans med WEF på John Hopkins Center for Health Security i Genève (Event 201).

3. Gates Foundation sålde aktierna i januari 2021 och fick 15 ggr investeringen tillbaka i vinst.

4. FBI:s högste chef Christopher Wray och Energidepartementet i USA är överens om att viruset läckte från labbet i Wuhan. Major Joseph Murphy har för the US Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) lämnat in en rapport den 11/1 2021 om labbläckan:

Murphy påstår att COVID-19 kom från ett forskningsprojekt (Projekt Defuse) om fladdermöss i Kina och i USA, genomfört av icke-statliga organisationen Ecohealth Alliance och finansierat av NIH/NIAID.

DARPA ska enligt uppgifter ha fått Ecohealth Alliance's förslag 2018 men vägrade att ge de begärda 14 miljoner USD – inklusive cirka 1 miljon USD för laboratoriet i Wuhan – på grund av säkerhetsbekymmer. Totalt 86 378,25 USD budgeterades för ett test av användningen av immunstärkande aerosoler i en fladdermushåla i Kina.

5. Dåvarande chef för NIAID (det betyder National Institute of Allergy and Infectious Deceases - och är en del av NIH, som står för National Institutes of Health) Dr Anthony Fauci visste om att det gick pengar från NIH till EcoHealth Alliance’s sk Gain of Function-forskning i att göra fladdermusvirus smittbara för människor.

Han sa först till kongressen att det inte förekom sådan forskning för NIH:s pengar under pausen för denna, men mail från honom samt vittnesmål från andra ansvariga på NIH visar att han visste.

Före detta chefen på CDC (Centers for Disease Control and Prevention) Dr Robert Redfield, har sagt till kongressen att Faucci körde över hans slutsatser om att det var vetenskapligt omöjligt att viruset kan ha uppstått i naturen.

6. DARPA och självklart NIAID var med och finansierade utvecklingen av mRNA-vaccinen. Så här står det på Modernas hemsida:

DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) is a research and development agency of the United States Department of Defense responsible for the development of emerging technologies for use by the military. In October 2013, DARPA awarded Moderna up to approximately $25 million to research and develop potential mRNA medicines to primarily support our vaccine and antibody programs to protect against Chikungunya infection.

The Bill & Melinda Gates Foundation is an American private foundation founded by Bill Gates and Melinda French Gates. In January 2016, we entered a global health project framework agreement with the Bill & Melinda Gates Foundation to advance mRNA-based development projects for various infectious diseases.”

7. VD för Moderna Stephan Bancel sålde under 2020 sina Moderna-aktier för 408 miljoner dollar.
Citera
2024-06-12, 20:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag håller isär det såtillvida att jag lämnar det därhän i rättsprocessen. Men i sociala medier kommer jag definitivt att kasta ljus på hur rutten grunden är till att vi lät oss luras att medverka i dödandet av vårt barn.

Och sanningen är att du inte gillar fakta mer än jag. Ta ett smakprov, så ska du se att du inte gillar ALLA fakta:

MÖRKA FAKTA OM PANDEMIN:

1. The Bill & Melinda Gates Foundation köpte sina aktier i BioNTech/Pfizer i september 2019. Då hade de sedan flera år tillbaka investerat i utvecklingen av mRNA-vaccin.

2. I oktober 2019 anordnade Gates Foundation en generalrepetition inför en pandemi tillsammans med WEF på John Hopkins Center for Health Security i Genève (Event 201).

3. Gates Foundation sålde aktierna i januari 2021 och fick 15 ggr investeringen tillbaka i vinst.

4. FBI:s högste chef Christopher Wray och Energidepartementet i USA är överens om att viruset läckte från labbet i Wuhan. Major Joseph Murphy har för the US Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) lämnat in en rapport den 11/1 2021 om labbläckan:

Murphy påstår att COVID-19 kom från ett forskningsprojekt (Projekt Defuse) om fladdermöss i Kina och i USA, genomfört av icke-statliga organisationen Ecohealth Alliance och finansierat av NIH/NIAID.

DARPA ska enligt uppgifter ha fått Ecohealth Alliance's förslag 2018 men vägrade att ge de begärda 14 miljoner USD – inklusive cirka 1 miljon USD för laboratoriet i Wuhan – på grund av säkerhetsbekymmer. Totalt 86 378,25 USD budgeterades för ett test av användningen av immunstärkande aerosoler i en fladdermushåla i Kina.

5. Dåvarande chef för NIAID (det betyder National Institute of Allergy and Infectious Deceases - och är en del av NIH, som står för National Institutes of Health) Dr Anthony Fauci visste om att det gick pengar från NIH till EcoHealth Alliance’s sk Gain of Function-forskning i att göra fladdermusvirus smittbara för människor.

Han sa först till kongressen att det inte förekom sådan forskning för NIH:s pengar under pausen för denna, men mail från honom samt vittnesmål från andra ansvariga på NIH visar att han visste.

Före detta chefen på CDC (Centers for Disease Control and Prevention) Dr Robert Redfield, har sagt till kongressen att Faucci körde över hans slutsatser om att det var vetenskapligt omöjligt att viruset kan ha uppstått i naturen.

6. DARPA och självklart NIAID var med och finansierade utvecklingen av mRNA-vaccinen. Så här står det på Modernas hemsida:

DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) is a research and development agency of the United States Department of Defense responsible for the development of emerging technologies for use by the military. In October 2013, DARPA awarded Moderna up to approximately $25 million to research and develop potential mRNA medicines to primarily support our vaccine and antibody programs to protect against Chikungunya infection.

Bill & Melinda Gates Foundation

The Bill & Melinda Gates Foundation is an American private foundation founded by Bill Gates and Melinda French Gates. In January 2016, we entered a global health project framework agreement with the Bill & Melinda Gates Foundation to advance mRNA-based development projects for various infectious diseases.”

7. VD för Moderna Stephan Bancel sålde under 2020 sina Moderna-aktier för 408 miljoner dollar.
Att tjäna pengar är inte något argument för att man försökt mörda din son. Att genomföra en generalrepetition för en pandemi är väl jättebra. Jag har själv varit med om att utveckla dylike. Det sker hela tiden.

Mitt råd är att du lyfter de här frågorna på annan plats då de inte är av vetenskaplig karaktär: What say you?
Citera
2024-06-12, 20:16
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Att tjäna pengar är inte något argument för att man försökt mörda din son. Att genomföra en generalrepetition för en pandemi är väl jättebra. Jag har själv varit med om att utveckla dylike. Det sker hela tiden.

Mitt råd är att du lyfter de här frågorna på annan plats då de inte är av vetenskaplig karaktär: What say you?

Jag har inte sagt någonstans att syftet med virusets samt vaccinens design samt pandemins planering, var att döda min son. Jag tror att det fanns flera syften: Att öka kontrollen och samla data, förutom ekonomiska vinster.

Många sårbara dog dock. Det var ju allra främst äldre, som dog av palliativ vård. Och överviktiga. Och nu dör många helt friska unga av hjärtstopp. Jag sprang Göteborgsvarvet. Där dog en man från Småland på 21 oförklarligt av hjärtstop. Och jag läste nyss att en svensk flicka dog oförklarligt av hjärtstopp förra året dagen, innan hon skulle ta studenten. Ärr efter myokardit kan störa hjärtats elektricitet och ge hjärtstopp långt efteråt. Och myokardit kan vara oupptäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in