Citat:
Ursprungligen postat av
Centurion77
Jag är nog i dags dato varken det ena eller det andra och skiter i korrumperade s.k. politiker som springer "elitens" (avskummens) ärenden oavsett färg eller tillhörighet. Men det är en annan diskussion. Däremot så anser jag att lever man ett liv i lyx och flärd så ska det kosta. Smakar det så kostar det, även för den som lever enkelt men ibland vill öppna plånboken lite extra och unna sig något över det vanliga.
Jomen lite så...
Jag tycker att det finns bättre användningsområden för våra skattepengar än att du, jag och många andra skall kunna dra av 10k för elektrikern vi tar hem när vi renoverat, om vi säger som så. Och då talar vi ändå om mycket mindre avdrag än vad höjningen av gränsen medger.
Sedan förstår jag att det kan finnas folk som måste låna 200k för att renovera hela taket, och visst kan ett ROT-avdrag vara guld värt då, men lyx-avdrag för rika, verkar helt onödigt.
Man bör nog utreda hur de här avdragen egentligen används.
Skall jag vara belåten med att betala i närheten av så hög skatt som vi gör i Sverige skall pengarna gå mest till fattiga och sjuka, inte till rika och friska.