2024-06-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yearling
Nej. Jag tänker på att NATOs ockupation av Ukraina kommer sluta exakt som USAs ockupation av Afghanistan!
Bra överens!
Vad kul det vore för er om NATO skulle gå in I Ukraina, som ni har fantiserat om riktigt. Hur skulle det förklaras på hemmaplan då ryssarna verkar tro att dom krigar mot NATO redan nu!
Citera
2024-06-12, 12:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Alltid dyker snurrhatten upp så fort jag skriver något inlägg, slår aldrig fel. Beror kanske på att jag har rätt i min analys och snurrhatten känner sig osäker.

Hursomhelst skriver jag mycket sparsamt i den här tråden. Men ibland tycker jag det är kul att skicka in en brandfackla.

Jättefestligt. Upp på parnassen och busa lite. Grejen är ju att det du skriver endast är din egen högst skruvade syn på sekternas tillstånd. Det hänger inte ihop med verkligheten.
Citera
2024-06-12, 12:09
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Nej. Jag tänker på att NATOs ockupation av Ukraina kommer sluta exakt som USAs ockupation av Afghanistan!
Bra överens!

Det deklinerande skithålsimperiet Rossiiskaja Pederastsijas krigare kommer att sluta som krymplingar eller mentalsjuka. Om de alls övelever "specialoperationen" i Ukraina, vilket de flesta lyckligtvis inte gör.
Senast redigerad av Ördög 2024-06-12 kl. 12:13.
Citera
2024-06-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Rysslands moppeparad skrämmer inte Zelensky. Tror att Putin söker jobb som städare hos XI snart!

Tror inte Xi litar tillräckligt på Putin för en sådan förtroendebefattning. Jobb som städare på fängelset i Vladimir känns mer sannolikt, tror jag.
Citera
2024-06-12, 12:32
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Hur förklarar du då två timmars video som visar tiotusentals gravar och åter gravar?
Beror vel på hur snabbt man filmar? Ingen förnekar att frihet kostar, men dom har iallafall en grav i motsats til tusentals av dom, som vi alla vet, många flere stupade ryssar.
Citera
2024-06-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssland strider inte i något annat land. Ukraina tillhör Ryssland utom de västra delarna (Galizien) som tillhör Polen.

Hela Europa har grava ekonomiska problem, inte minst Frankrike, Italien och Polen som står på ruinens brant. Storleken på ekonomin saknar relevans. Det är vad man får för pengarna som räknas.

Det här med Kinesiska golfbilar tolkar jag som ett skämt från Rysslands sida. Kanske räcker det med Kinesiska golfbilar för att slå den urusla och underdimensionerade Ukrainska krigsmakten.

Igen: nej. Västra Ukraina tillhörde Polen en gång i tiden, men då bodde det polacker där. Numera bor polackerna på f d tysk mark, eftersom Sovjet genomdrev en omfattande etnisk rensning i området 1945-46.

Polen idag har inget intresse av få in flera miljoner ukrainare i sitt land, så om du inte flyttar bort befolkningen från västra Ukraina lär Polen inte vilja ta i området med tång. Ja, de vill nog inte ens ha det även om det är folktomt, då upprustningsbehoven lär kosta väldigt mycket mer än vad Polen har råd med. Särskilt som en polsk expansion i öst lär leda till tyska krav på västra Polen. Så med din "lösning" kommer inte ekonomin vara Europas största problem, gör man som du vill lär vi få krig mellan Polen och Tyskland och sannolikt kommer fler länder att dras in i den härvan.
Citera
2024-06-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Beror vel på hur snabbt man filmar? Ingen förnekar att frihet kostar, men dom har iallafall en grav i motsats til tusentals av dom, som vi alla vet, många flere stupade ryssar.

För djä...t att Ukrainare tvingas dö bara för att Putin är galen. Men det kommet komma en dag då ryssarna får betala för detta barbari, på ett eller annat sätt.
Citera
2024-06-12, 12:55
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nu börjar östeuropa tröttna på Ungern, ett land som blev invaderat av ryska horder 1956 och bokstavligen vet vad för svinerier ryssarna är kapabla till.

Bucharest Nine considers ousting Hungary from future talks

Diplomats from the Bucharest Nine (B9), a coalition of Eastern European NATO and EU allies, have discussed the possibility of excluding Hungary from future meetings, people familiar with the talks said, the Financial Times reported on June 11.

https://english.nv.ua/nation/the-bucharest-nine-is-thinking-of-limiting-hungary-s-participation-in-the-next-meetings-50426120.htm l
Slovakien kommer tyvärr ställa sig på Ungerns sida..
Citera
2024-06-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Så varför flyr alla dessa tusentals familjer Krim just nu?

Gissningsvis så är det för att Ukraina har sagt att de kommer blåsa bort bron den 16e juni (eller var det juli?). Försvinner den kommer det vara otroligt svårt att få in förnödenheter till området.
Citera
2024-06-12, 12:57
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Bra överens!

Vilket jävla snömos

Enligt precis all fakta ( även rysk ) Så var det Ryssland som angrep Ukraina .

Vänligen sluta tramsa samt skaffa lite ryggrad och gör något rätt för en gångs skull / Typ gör lite motstånd mot Putin ( men det är du väl för feg för )
Citera
2024-06-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Trots alla tusentals sanktioner växer Rysslands ekonomi med 2.9% i år förutspår Världsbanken

https://news.az/news/world-bank-improves-forecast-for-russian-gdp-growth-in-2024-2025
Varje land skulle en stor ekonomisk tillväxt om de skulle gått över till krigsekonomi. Nackdelen är att tillväxten är bara tillfällig och sen kommer den stora kraschen
Citera
2024-06-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Och du har missat tåget att även vi har krigsekonomi? Alla vapensystem som skänks, och allt som ska tillverkas för att ersätta dessa.
Sverige kör inte på krigsekonomi. När har en samhällelig mobilisering införts? Bra försök att ljuga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in