2024-06-01, 20:23
Medlem
PutteStruls avatar
Mördaren är svensk, född och uppvuxen i Göteborg.
Malins mamma Marita har fått namnet på mördaren men hon vägrar tydligen ta till sig det.
Mördaren och Marita har ett par gemensamma vänner på fb.
Citera
2024-06-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Malins mamma Marita har fått namnet på mördaren men hon vägrar tydligen ta till sig det.

Och bevisen för att den utpekade skulle vara skyldig är vad, skvaller?
Citera
2024-06-02, 15:07
Medlem
Citat:

Hört annorlunda. Att det rör sig om en ganska känd norsk satanist som sedermera tog sig själv av daga. Har för mig att den teorin är postad tidig i tråden, men jag har fått uppgifterna från annat håll.
Citera
2024-06-02, 16:00
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Och bevisen för att den utpekade skulle vara skyldig är vad, skvaller?

Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Hört annorlunda. Att det rör sig om en ganska känd norsk satanist som sedermera tog sig själv av daga. Har för mig att den teorin är postad tidig i tråden, men jag har fått uppgifterna från annat håll.
Nej det var tattaren och det vet tattarna själva också.
Det finns inget tekniskt och eftersom svensk polis är som de är så pressade de aldrig honom så han kommer förbli ostraffad för mordet tills han super/knarkar ihjäl sig.
Men han har erkänt på fyllan för både släktingar och för en gammal flickvän.
Citera
2024-06-09, 10:32
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
SläktDNA? Det finns inget DNA nånstans att matcha misstänkta mot. Det har stått ett antal gånger i tråden nu, DET FINNS INGET DNA.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xm3jr8/malin-mordad-pa-kyrkogard-i-goteborg-polisen-har-dna-fran-flera-man

DNA verkar det finnas men från fem olika män.
Det lär inte vara sperma eller blod för då borde 4/5 kunna uteslutas. Frågan är väl vad detta dna-spår är värt i slutändan.
Citera
2024-06-09, 11:45
Medlem
Alsenos avatar
Citat:

Jo men, tjenare.
Citera
2024-06-09, 11:57
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xm3jr8/malin-mordad-pa-kyrkogard-i-goteborg-polisen-har-dna-fran-flera-man

Det lär inte vara sperma eller blod för då borde 4/5 kunna uteslutas. Frågan är väl vad detta dna-spår är värt i slutändan.

Gissningsvis så kan det röra av hudcells-DNA, hår etc. Tekniken har blivit betydligt känsligare med åren och kan upptäcka mindre spår, men det gör det också till mindre hård bevisning än till exempel sperma eller blod.
Citera
2024-06-09, 12:08
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan

Det är inte värt nånting och det är tvärtom skadligt för utredningen eftersom det är falska spår alltihop.
Fem män har inte mördat henne, det är skräp de har tagit fram efter 20 år eftersom de är desperata.
Citera
2024-06-09, 20:57
Medlem
Citat:
Nej det var tattaren och det vet tattarna själva också.
Det finns inget tekniskt och eftersom svensk polis är som de är så pressade de aldrig honom så han kommer förbli ostraffad för mordet tills han super/knarkar ihjäl sig.
Men han har erkänt på fyllan för både släktingar och för en gammal flickvän.

Att en alkoholiserad, narkotikamissbrukande tattare (Tommy S) eventuellt skulle skryta om saker som inte hänt inför tattar-släkten är helt otänkbart för dig?

Jag har hört om Jon Ns bekännelse från en mycket trovärdig källa. Som jag inte kommer att avslöja.
Citera
2024-06-11, 23:10
Medlem
Yatsys avatar
Kan det ha varit ett utländskt våldsbrott? IOM att det finns fem DNA profiler på hennes kropp?
Citera
2024-06-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kan det ha varit ett utländskt våldsbrott?

Jag vet inte men tror inte att mordet på Malin Olsson begicks i utlandet.
Citera
2024-06-12, 16:23
Medlem
Vem är tattaren? Fullständigt namn på denne resande. Är mordoffret och familjen också resande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in