Citat:
Ursprungligen postat av
HermanSerman
1. Uppenbarligen var han inte uppenbart oskyldig, enligt KP, HM och de övriga i PU. Lev med det.
2. Istället för att kritisera nedläggningen och utpekandet in absurdum 24/7 i fyra år, kan man ju tycka att det vore mer konstruktivt att fokusera på "rätt" GM? Frågor på det?
3. Med tanke på att KP, HM och de övriga i PU har tio ggr mer erfarenhet samt utbildning, osv än du och de övriga som sitter och gråter i Skandiamannen-tråden 24/7. Så är det givetvis rimligt, att anta att DE har rätt och DU har fel? Frågor på det?
4. Var inte du en lika enerverande och enträgen kämpe för Christer Pettersson fram till för något år sedan? Vad hände? Vaknade du en morgon och tänkte - CA it is!!! Resten är som sagt historia...
1.Uppenbart är han oskyldig i juridisk mening.Eftersom han är det så skall han inte pekas ut av personer som åklagare samt polis offentligt.Frågor på det?
2.Jag fokuserar på rätt GM,som du redan vet om.Eftersom jag gör det så måste jag ju därmed kunna kritisera utpekanden av "icke rätt" GMs.Oskyldiga personer skall väl inte anklagas utan mothugg?
3.Eftersom KP,HM med flera inte ens brytt sig om att författa en rimlig gärningsbeskrivning med SE i rollen som Palmes baneman samt att KP framför direkt felaktiga faktauppgifter som ligger till grund för utpekandet av Engström,så är det självfallet rimligt att kritisera detta.Frågor på detta?
4.Jag tillhör de få inom den allmänna Palmedebatten som kan erkänna personliga fel och brister och som därigenom kan ändra mig om argument är starkt nog.Detta ser jag som en styrka.Alltför många saknar denna förmåga och målar sig för evigt fast kring hypotes oavsett hur orimlig den är.
Att kunna ändra ståndpunkt i takt med att materialet blir större och ny fakta kommer i dagen är en styrka.Jag kan bara beklaga att du ser det som en svaghet.
Hur länge har du hållit fast vid din övertygelse?
Kommer du någonsin att kunna ändra dig om fakta faller annorlunda,eller kommer du att vägra?